Tori.fi ja muut myyntialustat sekä keskustelua niistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huutokauppa.comin idea on hyvä mutta myyjät asettavat hintavarauksen niin korkeaksi ettei tarvitse tappiolla myydä. Samat romut toistuvasti myynnissä. Huutokapan idea hivenen kärsii tästä kun huutokaupan idea on myydä tuotteet markkinahinnalla eniten tarjoavalle.
Myös kuluttajalait on sotkeneet huutokaupan. Perinteisessä huutokaupassa tavara myydään siinä kunnossa kuin se on, ilman valitusoikeutta. Nettihuutokaupassa sovelletaan etämyynnin sääntöjä ja virheellisestä tavarasta vastaa huutokaupan järjestäjä, eikä yksityinen myyjä. Eli jos myyt auton ja ostaja ei ole tyytyväinen, voi hän palauttaa sen huutokaupan järjestäjälle ja saada rahat takaisin. Huutokaupan järjestäjä sitten listaa viat ja huutokauppaa viallisena, yleensä halvemmalla, ja kärsii tappion. Liekö tätä käytetään miten paljon hyväksi piilovikaisten autojen myynnissä, uskon että käytetään. Yritysten vastuut on valumassa yksityisille, ihme jos huutokaupat ei pikkuhiljaa ala pidättää itselleen jotain takuusummaa, mikä maksetaan vasta palautusajan päätyttyä.

Myyjän varastohan on kai Tolkin kauppahallia vastapäätä ja siellä myydään mm. betonisia patsaita. Oletko käynyt siellä? Myydäänkö siellä samoja työkaluja ja millä hinnalla? Tolkin kauppahallissa on tullut käytyä melkein joka vuosi ja joskus jotain ostettuakin. Kelton piha ei ole vetänyt puoleensa, kun en oikein usko saavani sieltä mitään kunnollista edullisesti.
Montakin kertaa aikoinaan Kelton pihalla kävin kun siellä oli vielä tavaranmyyntihalli. Nykyään betonituotteita. Silloin kun vielä nouto oli vaihtoehtona niin uimahallin takana oli varasto josta noudin mutta tämänhetkistä varastosta ei ole havaintoa. Jossain oli tietoa että entinen K-kauppa Hattunen olisi hänellä nykyään varastona.

Tolkin Kauppahalli oli ennen Kelton mutta jo useamman vuoden ovat uudet yrittäjät olleet toiminassa.

Upeaa, tori muuttanut taas kategorioitaan...
Ennen uudistusta pystyi katsomaan parilla klikkauksella oman alueen rakennustarvikkeet ja traktoripuolen.
Noh nyt on työkalujen ja rakennustarvikkeiden seassa arabian posliinit ja kun haluaa katsoa traktoreita niin näpytellään läänit yms. Uusiksi kun sinne mennään eri palvelun kautta...

Ja tähän kun lisätään vielä se että tarjoaa oletuksena jotain prkln osuvimmat vaihtoehtoa listaukseen missä ei etsitä hakusanalla niin pitäkööt tunkkinsa...

Ja sitten se koneosasto on puolillaan jotain huutokaupparomujen ilmoituksia pitkin Eurooppaa. Nyt oli jo italiastakin joku huutokauppuri tyrkyttämässä romujaan. Koitin ilmiantaa asiattomana muutaman ilmoituksen ku sijainti onkin maailmalla eikä Helsingissä ni yllättäen tuuttaa erroria eikä onnistu vasikoida 😁

Näköjään ihan perus kusetusta taas huutokaupat.com hyvävelimyyjäverkostossa. Vanhentuneet kohteethan löytyy haulla jokusen päivän sulkeutumisen jälkeen.

Satuin jostain syystä eksyin löytämään kolme kaivonrengastarrainsettiä. Sama myyjä, ja myydään eniten tarjoavalle mojovin rahti- & käsittelykuluin.

Ensimmäinen päättyi tiistaina aamulla, toinen keskiviikkona noin klo 16, kolmas on vielä auki. Kaikkien otsikko oli sama ja löytyi kaikki kolme kohdetta yhdellä haulla.

Eipä vaan löydy noita edellisiä enää.

Taisi olla ihan tyypillistä huutokaupat.com hyvävelikusetusta, että kun myyjän asettamaa henkistä hintavarauta ei ylitetä, niin huutaa itse ja pyytää huutokaupat.comia poistamaan kohteen ennen sen sulkeutumista.

Tuokin myyjä (ts. ilmoittaja) vaihtaa sen verran kamaa tuolla huutokaupat.comissa, että tuskin päämajaa kiinnostaa kyniä toimitusjohtajalta perutuista kaupoista korvauksia vaikka säännöissä niin lukee.

Katsotaan vaan, niin tuskin aamu-7 tuota ilmoitusta enää on näkyvissä. Ja varmaan linkkiä klikkaamalla tulee ilmoitus, että moista ilmoitusta ei ole (mulla on esim. linkki tuohon mun Mersun myynti-ilmoitukseen ja sieltä tulee "arkistoitu myyntikohde" yhdellä kuvalla ja leipätekstillä).

Tori työntää kännykän näytön täyteen ilmoituksia,
tietovuoto varoituksia ja kuvia tuotteista joista olen
"mahdollisesti kiinnostunut".

Mainostamalla tori pyrkii lisäämään omaa myyntiään.

Kuva mainostaminen ei ole suunniteltu myyjän avuksi.

Se mitä etsin jää löytämättä.

Meikäläisen myyntiä ei helpota,
kun Tori jakautuu useammalle kauppa-alustalle.

Ja hatuttaa sana notifikaatio.

Tuli ikävä keltasta pörssiä.

Mä rekisteröidyin Toriin keväällä ja 2 kauppaa olen tehnyt. Hyvin on sujunut. Molemmat ostokset olen käynyt hakemassa paikan päältä, koska matka oli 50 km ja toisessa 70 km. Toimituskulut varmaankin olisivat olleet isot, kun siinä ei lyhyttä matkaa huomioida. Mitään ylimääräistä ei ole puhelimeen tai sähköpostiin tullut.

Jos torilla on oma sovellus, sitä en käytä, vaan käytän nettiselaimella.

Mä rekisteröidyin Toriin keväällä ja 2 kauppaa olen tehnyt. Hyvin on sujunut. Molemmat ostokset olen käynyt hakemassa paikan päältä, koska matka oli 50 km ja toisessa 70 km. Toimituskulut varmaankin olisivat olleet isot, kun siinä ei lyhyttä matkaa huomioida. Mitään ylimääräistä ei ole puhelimeen tai sähköpostiin tullut.

Jos torilla on oma sovellus, sitä en käytä, vaan käytän nettiselaimella.
Olen ollut torilla ja huudossa tekemässä ainoastaan kauppoja!
En arvostelemassa kauppakumppaneita.
En jakamassa mieltymyksiäni tai omia tietojani.

Maksut suorittanut käteisellä tai tilisiirtona Pankista.
Ensin maksu, sitten "tavaran siirrot".

Haku ja nouto aina mahdollisia, joskus jopa kuljetus.
Siitä pidetään kiinni mikä sovitaan.

Jos kauppoja ei tule, niin sitten niitä ei tehdä.
Turha sitä on sen jälkeen, kun viimeisen tarjouksensa jättää, kauppoja sen enempiä hieroa.
(Huono tarjous tosin saattaa johtaa huonoon kouluarvosanaan...🤣😁)

Ei kaupanteko ole yhtään se monimutkaisempaa. 👍

Minun mielestäni uudistunut tori.fi-hakukone on hankalampi käyttää kuin vanha.
Niin myyjänä kuin ostajanakin.

Esimerkki ja käytännön kokemukseni:
Kyttään itselleni koiranpentua.
Minulla on viisi erillaista tori fi hakua "koiranpennulle" ja "koiralle".
Saan viisi eri sähköpostia joista kaikista löytyy myytävä koiranpentu.
Pelkällä "koiranpentu" haulla osa pennuista jää minulta näkemättä.
Ja näkymättä jäävät osin myös tavallisten ihmisten maksuttomat ja kuvattomat ilmoitukset.

Se mitä haluan on "koiranpentu, narttu, keskikokoinen, viettiä metsälle ja liikkumiseen on, mutta tulee toimeen myös perhekoirana".

Tämä hakusanaviidakko ei toimi😁🤣😃

On tuo tori niin sysipaska. Viestejä moderoidaan rankalla kädellä ja normaali kaupankäynti on mahdotonta jossa sovitaan hinta, paikka ja kellonaika. Kirjoittamalla pitää puhelinnumerot viesteihin laittaa lisäten välejä. Toridiiliä pitäisi käyttää ikään kuin väkisten.

Myyjä oli vähintään yhtä vittuuntunut Torin toimintaan.

On tuo tori niin sysipaska. Viestejä moderoidaan rankalla kädellä ja normaali kaupankäynti on mahdotonta jossa sovitaan hinta, paikka ja kellonaika. Kirjoittamalla pitää puhelinnumerot viesteihin laittaa lisäten välejä. Toridiiliä pitäisi käyttää ikään kuin väkisten.

Myyjä oli vähintään yhtä vittuuntunut Torin toimintaan.
Oot ainakin puoli vuotta jo valittanut tuon toiminnasta. Meinaatko että se salaperäisesti joku yö korjaa itse itsensä, vai mikä motivoi roikkumaan siinä kiinni?

Oot ainakin puoli vuotta jo valittanut tuon toiminnasta. Meinaatko että se salaperäisesti joku yö korjaa itse itsensä, vai mikä motivoi roikkumaan siinä kiinni?
Eipä vaan valitettavasti oikein muutakaan valtakunnallisesti toimivaa myyntipalstaa ole, jos jotain aikoo ostaa tai myydä.

Viimeksi muokattu:
En oo kyllä ite huomannu tollasta. Numerot ja muut menee perille. Ebay chatti on kyllä semmonen että oikeasti häviää viesti jos on hajuakaan että kauppaa siirretään pois alustan alta, viimeksi kyllä tein sillain pari viikkoa sitte että sain saksalaiselta ostettua ilman alvia ja vähä könttähintaa tingattua alemmas.

En oo kyllä ite huomannu tollasta. Numerot ja muut menee perille. Ebay chatti on kyllä semmonen että oikeasti häviää viesti jos on hajuakaan että kauppaa siirretään pois alustan alta, viimeksi kyllä tein sillain pari viikkoa sitte että sain saksalaiselta ostettua ilman alvia ja vähä könttähintaa tingattua alemmas.
Ei mene viestit perille jos on jotain mikä on Torin mielestä kiellettyä. Koita siinä siinä sitten kauppaa käydä. Riittää osoitteen ilmoitus mistä tuotteen voi noutaa tai puhelinnumero numeroin ettei kommunikointia enää voi suorittaa myyjän ja ostajan välillä. Useita kauppoja mennyt ohi.

Ei mene viestit perille jos on jotain mikä on Torin mielestä kiellettyä. Koita siinä siinä sitten kauppaa käydä. Riittää osoitteen ilmoitus mistä tuotteen voi noutaa tai puhelinnumero numeroin ettei kommunikointia enää voi suorittaa myyjän ja ostajan välillä. Useita kauppoja mennyt ohi.
Mä tein tunnukset Toriin viime kesänä ja tein 2 kauppaa. Molemmilla kerroilla puhelinnumerot ja osoitteet menivät perille. Kummallakin kerralla ostin vain osan myytävistä tavaroista. Hyvin toimi.

Joskus tulee varoitus että olethan varovainen jakaessasi yhteystietoja jne. Mutta kyseinen varoitus ei estä viestin menoa perille. Kertaakaan ei oo jääny menemättä eikä tulematta ja käytän aika paljo toria. Kleinanzeigenissä kyllä kerran joku pappara luuli että se vastaava varotus tarkottaa että olen huijari ja sen takia meni kaupat sivu suun

Tarkastin omasta viestihistoriasta, että 24.11. olen viimeksi tehnyt kaupat, joissa viestein vaihdettiin puhelinnumero ja osoite.
En tiedä onko sen jälkeen muuttunut.

Mä tein tunnukset Toriin viime kesänä ja tein 2 kauppaa. Molemmilla kerroilla puhelinnumerot ja osoitteet menivät perille. Kummallakin kerralla ostin vain osan myytävistä tavaroista. Hyvin toimi.
On taas muuttunut viime kesästä. Sen verran ison välityspalkkion ottavat toridiilistä, että tottakai yrittävät saada kaikki ohjattua sitä käyttämään. Miljoonia vuodessa tekevät tyhjästä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin