Tori.fi ja muut myyntialustat sekä keskustelua niistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tarkastin omasta viestihistoriasta, että 24.11. olen viimeksi tehnyt kaupat, joissa viestein vaihdettiin puhelinnumero ja osoite.
En tiedä onko sen jälkeen muuttunut.
Ei ole kertaakaan onnistunut. Aina pitää kirjoittaa numerot kirjaimin ja vähän välejä.

Osoitteet ja puhelinnumerot on vaihtunu tarvittaessa eikä niitä ole kukaan deletoinu bittiavaruuteen.
Loppukesästä oon viimeksi kauppaa käyny.

Mulle on tullut ukaaseita, että syyllistyn sääntöjen vastaiseen toimintaan ja aiheutan suuren vaaran itselleni, mutta toistaiseksi ei ole vielä deletoitu.

Eikös ne sit ole normeja turvallisuusilmoituksia, jos kehoitetaan olematta jakamaan omia yhteystietoja ?

Ja mielellään jos ei jaettaisi käytettyjä tavaroitakaan muille kanssaihmisille, vaarallisiakin saattavat olla :baghead:

Mikäs muu kauppapaikka olisi toimiva? Ilmoitellut en ole aikoihin, mutta jos jotain käytettyä etsii niin on melkein pakko sitäkin käyttää, kun iso osa ilmoituksista on siellä.
Joo, ennen tuli kateltua paljonkin ihan huvikseen, vähiin on nyt jäänyt,ellei eti jotain tiettyä tavaraa.

Ainut mikä tulee ajatukseen että jos on omia tietoja salannut niin torppaako siksi sitten tuollakin alustalla? Itsellä kaikki julkista tietoa.

Ainut mikä tulee ajatukseen että jos on omia tietoja salannut niin torppaako siksi sitten tuollakin alustalla? Itsellä kaikki julkista tietoa.
Kaikki tiedot on kyllä julkisia. Vastapuolen osalta en tiedä.

Toridiilin kautta voi mennä kaikki läpi kun on maksullinen mutta kun toridiilinkautta ei yli 30kg kappaleita toimiteta. Eikä kyllä kiinnosta pienemmissäkään kappaleissa maksaa lähemmäs 30 euroa siitä että teen kaupat face to face.

Onkohan siellä vielä ihan ihminen noita kyttäämässä ja fiiliksen mukaan toimivat riippuen kuka on työvuorossa. Luulisi jonkun tekoälyn pitävän yhtenevän linjan.
Tässä useammalla on samat ongelmat kun osoite että puhelinnumero salataan vastaanottajalta tai koko viesti ei mene perille.

Kirjoittamalla numerot viestiin menee läpi.

Joo ei mene sähköpostiosoite tai puhelinnumero oikeassa muodossa ainakaan mulla kumpaakaan suuntaan. Kumma kun eivät vielä tilinumeroita sensuroi, ne kulkee sellaisenaan.

Tarkennuksen että käytän toria selaimella, en sovelluksella.

Kaikki tiedot on kyllä julkisia. Vastapuolen osalta en tiedä.

Toridiilin kautta voi mennä kaikki läpi kun on maksullinen mutta kun toridiilinkautta ei yli 30kg kappaleita toimiteta. Eikä kyllä kiinnosta pienemmissäkään kappaleissa maksaa lähemmäs 30 euroa siitä että teen kaupat face to face.
Eipä ole tullut tutustuttua koko diiliin.
Mun ostamiset on yleensä sellaisia mitä ei kannata lähetellä vaan hyppään autoon ja käyn hakemassa. Pari kertaa oon tainnu muutaman kympin maksaa ns varausmaksua mut muuten on puheet pitäneet.
Viimeksi kun kauppaa tehny niin sillon laitettiin vaan viestit torin kautta ja sovittiin jotta ilmoitan kun oon lähempänä tulossa. Pari noutoa samaansyssyyn kun Oulussa oli myyjät ja päiväseltään tuli haaparannassa käytyä niin samalla sit noukin kyytiin paluumatkalla. Muutoin on kyllä vaihdeltu numerot ja tullu yleensä soiteltua.

Taisin eilen tehdä ensimmäisen ja viimeisen kaupan toridiilin kautta.
Nyt en osaa varmaksi sanoa, kumpi enempi mättää, tuo tori, torimyyjä vaiko posti.
Siis pistin myyjälle viestiä parista lämpömittarista, tulisko 20€ posteineen?
Vastatarjous, että tee toridiilin kautta 18€ tarjous, no 5€ siihen vielä tuli päälle. No hyväksyin tämän ja tekemään. Vaan sieltä sitten piti valita noutopiste, ehdotus sale paraisilla. Vaihda noutopistettä täpän kautta sai 5-6 eri vaihtoehtoa, kaikki paraisilla. Sitten myyjälle vistiä ongelmasta. Sanoi, että olisko se helpoin sit postilla, tarjoo vaan se 18€? Oletin, että hän sitten saa vaihdettua sen mihin lähetetään. Maksu ok ja seurantakoodi tuli lähes heti, määränpää paraisilla 🤦🏼‍♂️
Yksi kaverini sitten ehdotti, että vaihda noutopaikka postin sovelluksesta. No sitä sitten lataamaan.
Sieltä sitten sain vaihdettua noutopisteen.
Tänään kurkkasin missä paketti menee, ja taas menossa paraisille.
Kolme vai neljä kertaa sen vaihtanut ja vaikuttaa, että homma ok. Vaan kun klikkaat seurantaa, siellä sanotaan, että noutopistettä ei voi vaihtaa.
Pari tuntia tuli joku ilmoitus, paketti lajiteltu tms ja nyt siinä taas oli oikea noutopiste.

Tällä hetkellä ei mitään hajua, minne meinaavat aikuisten oikeasti paketin viedä.
VMP!
Tässä ajassa, minkä käyttänyt applikaatioiden lataamiseen ja säätämiseen, olisin perkele vaikka mopolla käynyt naantalissa hakemasse ne perkeleen mittarit.
Screenshot_20250113-162255.webp
Screenshot_20250113-104946.webp
Screenshot_20250112-205436.webp
Screenshot_20250112-151409.webp
Screenshot_20250112-210844.webp
Screenshot_20250112-205551.webp
Screenshot_20250112-205500.webp
Screenshot_20250113-162346.webp

Muutamat kerrat oon hakenu paketteja 40-50km päästä sen takia kun myyjät on laittaneet että lähimpään automaattiin ja täällä ei automaatteja tuon lähempänä ole. Myös jos noutopaikka valittu etukäteen niin ei voi vaihtaa. Aina teroitan myyjille että älä valitse lainkaan noutopaikkaa tai jos valitset niin lähimpään postin toimipisteeseen, ei missään nimessä automaattiin. Samaten ärräpaketit menee yhtä kauas kun lähin ärrä on jossain 45km päässä.

Siinäpä taas olis kyllä jollain mahtava pisneksen paikka kun lois sen nyt puuttuvan oikian kauppapaikan joka tori vähä aikaa sitte vielä oli ja keltanen pörssi joskus oli.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin