Nyt kun luin ketjun läpi niin olen vakuuttunut että jos loton voitan niin hommaan sen oman Åkermannin koska vanhan kaivinkoneen kanssa ei näköjään koskaan tule tylsää.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Vieläku niin vanhan että pitkät vivutNyt kun luin ketjun läpi niin olen vakuuttunut että jos loton voitan niin hommaan sen oman Åkermannin koska vanhan kaivinkoneen kanssa ei näköjään koskaan tule tylsää.
Tälläisestä haaveillutVieläku niin vanhan että pitkät vivut![]()
Ei olisi pahitteeksi vaihtaa. Moni suosittelee maksimi vaihtoväliksi 5 vuotta vaikkei tunteja tulisikaan. Normaali työkäytössä tunnit tulee paljon ennemmin täyteen mutta harrastekoineissa sitten ei.Jaa a onhan ne ollu montaki vuotta. Aikaa on tunteja ei. Millonhan toi meille tuli niin sillon uusattu

Siikajoen vartin vaarassa oli vuosi kymmeniä muistaakseni 14 ååkkeri "tolpan" nokassa. Sorat oli ympäriltä lastattu ja jätetty åkeri sitte parkkiin monumentiksi. Tais ne viimein sitte joutua sen monumentin sieltä poistamaan ku pohjavesi aluetta.Pitkäpuominen olisi kiva. Saisi kaivaa oman hukkumiskuopan ja jättää kone keskelle "saareen". Olisi siinä varmaan jollakin ihmettelemistä, miten se on sinne saareen saatu. Talvellako on ajettu.
Ei tota koko tilavuutta saa vaihdettua.Miten se hyde öljyjen vaihto tommoseen suoritetaan? En vielä tähän mennessä ole joutunut kaivurin hydrauli öljyjä vaihtamaan. Näkyy olevan kokonais tilavuus noin 130l ja säiliö tilavuus n70l.
Äkkiseltään tuntuis jotta muutaman kommervenkin joutuu tekemään jos isoimman osan öljystä vaihtaa.Miten se hyde öljyjen vaihto tommoseen suoritetaan? En vielä tähän mennessä ole joutunut kaivurin hydrauli öljyjä vaihtamaan. Näkyy olevan kokonais tilavuus noin 130l ja säiliö tilavuus n70l.
Ei tota koko tilavuutta saa vaihdettua.
Käytännössä kone sellaiseen asentoon että sylinterit mahdollisimman sisässä ja sitten säiliö tyhjäksi, uudet öljyt sisään ja suodatin kans.
Hae porakonepumppu sillä saa isoimmat pois ja propun kautta loput.Niin minä sen aattelin tehä. Mukava vaan ku siinä on säiliötä siirretty sen 50cm eteen päin nii hyde säiliön tyhjennys proppu on silleen just palkin päällä![]()
Niin sen joutuu tekemään. Sitte onko seuraava ongelma löytää riittävästi tyhjiä astioita mihin pumpata se öljyHae porakonepumppu sillä saa isoimmat pois ja propun kautta loput.
mulla oli tuosta pumpusta letku tynnyriin niin sai huoletta pumppailla menemään
En suosittele päästään niin tyhjäksi että alkaa haukkomaan tyhjää. Noi pumput ei siitä tykkää yhtään hyvää.Lisähydrauliikan liittimeen letku kiinni minkä kautta tyhjäkäynnillä pumppaa tynnyriin niin kauan kunnes alkaa pumppu haukkomaan tyhjää ja sammuttaa koneen.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.