Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Takehutsu tb070w

Viestiketju osiossa 'Raskas kalusto' , aloittaja Janski, 17.5.2019.

Tagit:
  1. Janski

    Janski Latvassa lahoa.

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    1 522
    Saadut tykkäykset:
    374
    Elikkäs tällanen murheenkryynihän on jo muutaman vuoden tuolla takapihalla seissy. Koneen elämän kaari on mallia uitettu euroopasta kaivostunneliin rusnaus koneeksi ja siitä pestistä sitten meille. Kaikkea mahdollista ihme vikaa on ollu johtuen :kiroaa:Tohelosta remppamiehestä edellisessä sijainti paikassa(en kyllä menis nykyistäkään remppa miestä kehumaan). Viat lähinnä ollu mallia laita letkut ja johdot oikeaan järjestykseen. Mutta mutta tätä yhtä ominaisuutta on jo kaivinkone.com sivustolla käsitelty elikkä hitaus :epätieto:. Varsinki kauhan liike kiinni päin on mallia tuskastuttava nyt viimeisimpänä huomiona on vapaalla liikkeellä kauhaa käännellessä varsinki kiinni päin selvä suhina venttiili pöydältä :epätieto:. Mietityttää nyt että onko sinne joku kuristus johonki tehty tai jotain, lähinnä kun on kaikkea jänskää muutenki ollu edellisen asentajan toimesta :confused:. Liittelen kapistuksen hydrauli kaavion niin saa ehdotella mahdollisen virtauksen rajoittimen /rajoittimien sijaintia.
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    14 035
    Saadut tykkäykset:
    2 152
    Siellä on kuitenkin jossain välissä joku 10 sentin kolikko, johon porattu 1,5mm reikä...
     
  3. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    38 821
    Saadut tykkäykset:
    2 387
    Traktori-peräkärryissä ollut välillä joko nostomurhetta, tai laskun kanssa ongelmaa. Laskuongelmasta omakohtaistakin kokemusta.
    Letkun sisäpinta, kumi, riekaleina ja tukkii letkun öljyn virratessa jompaan kumpaan suuntaan. Nois mein vanhois rattaissa juurikin lasku, kippi ei tullut alas muutakuin letkua rungon suuntaisesta rautaputkesta kierteistä löysäämällä.
     
  4. YxJampe

    YxJampe Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    4 196
    Saadut tykkäykset:
    372
    Toi letkun pinnan irtoominen yks vaihtoehto.
    Ulkopuolisen kuristimen löytymiseen ei nyt oikein muuta konstia ole kuin seurata letkuja lohkolle.
    Myös sellanen vaihtoehto on että itse karan liikettä rajotettu karakuppiin laitetulla topparilla.
     
  5. Jarkko

    Jarkko Aboriginaali
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    2 548
    Saadut tykkäykset:
    176
    Jos letkuja on uusittu, letkun kierreosa saattaa olla niin pitkä, että se tukkii sivulle menevää virtausta. Esim. MF 165:n lisälohkolle jos ottaa öljyn vaihdelaatikon päältä siihen suunnitellulla venttiilillä, letkun kierreosasta pitää sahata muutama milli pois tai muuten virtaus estyy.
     
  6. Janski

    Janski Latvassa lahoa.

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    1 522
    Saadut tykkäykset:
    374
    Onkohan toi ihan tosi että minä joudun karakupit aukaseen:confused:. Ei millään haluais meinaan ku ne vois olla paljon helpomminkin purettavissa ku mitä ovat :confused:. Viitaiskohan toi muuten ihan oikeasti tohon karan liikeradan rajoittamiseen ku ton kapistuksen liike nopeus ei kierroksia lisäämällä muutu radikaalisti niinku normisti oon oppinu:epätieto:.
     
  7. YxJampe

    YxJampe Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    4 196
    Saadut tykkäykset:
    372
    Laitas sitten kuva niistä kupeista.
    Tossa mainittit että yhtä sun toista kötöstystä on tähänmennessä löytynyt niin onko mitään merkkejä siitä että lohkolla olisi käyty??
    Monesti joitain liikeitä on tälläin rajotettu ja jos siellä karakupeilla käyty ja sitten menny sekasi tai jostain syystä tarkotuksella vaihdettu kuppeja.
    Tää karan rajotin monesti sellanen että saa siitä kupista irti ja tarvittaessa vaihdettua toisenlaisen.
    Näissä keltasissa mitä itse roplailen rajottimet löytyy käännöltä.
    Kuristimiakin on mutta ne löytyy taas esiohjauspuolelta ja aikaansaa sen että liike lähtee pehmeämmin liikkeelle mutta nopeus täydellä kahvanliikkeellä sama.
    :epätieto: paitsi jos esiohjauspaine karkaa kuristimen jälkeen silloinkaan ei kara täysin aukee. Vajaa karan aukeeminen vaikuttaa myöskin pumpun säätymiseen.
    Sitten näihin esiohjauspainelinjassa oleva kuristin voisi sijaita karakupin letkunipassa tai jos kahvan ja lohkon välillä on joku jakotukki missä on painekytkimiä tai muuten letkut menee sen kautta.
     
  8. Janski

    Janski Latvassa lahoa.

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    1 522
    Saadut tykkäykset:
    374
    Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää on siellä karakupissa kourallinen rikkoja rajoittamassa liikettä. Ei ainakaan oikeita osia:confused:
     
  9. YxJampe

    YxJampe Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    4 196
    Saadut tykkäykset:
    372
    ^:kiroaa::nuijii:
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  10. Janski

    Janski Latvassa lahoa.

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    1 522
    Saadut tykkäykset:
    374



    DSC_0013.JPG DSC_0011.JPG Siinäpä pöytä yläpuolelta alapuoli on hieman vaikeampi kuvata:confused:. Mietityttänyt jo pitemmän aikaa että MIKSI on alle 7000 tuntia ajettuun koneeseen pitäny hydr lauhutin ja pumput uusia:epätieto: Lauhutin on vielä tarvike joka on väsätty tuohon koneen säiliöiden paikalle siirretty DSC_0014.JPG Helevetin moinen sähkö puhallin pauhaa koko ajan. Puhaltimen kytkennätki on tehty niin ihmeellisesti että en voi käsittää ja en ole jaksanut perehtyä asiaan enempää. Hulluinta puhaltimen kytkennässä on se että pää kytkin kiinni virta avain nollilla puhallin ei pyöri mutta sulakkeella on siltiki kuorma :eek: Nimimerkillä kerran kyseisessä tilanteessa sulakkeen (20a) irti nykässy ja sormensa polttanu:confused:
     
  11. YxJampe

    YxJampe Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    4 196
    Saadut tykkäykset:
    372
    Johan on kivannäköinen lohko :hui:
    Ton lauhduttimen vaihtoon yleensä kaksi syytä, joko hajonnut tai sitten kun pumput porsinut niin vaihdettu sen takia että ollut niin paljon silppua sisuksissa.
    Pumput nyt ei paljoa tartte että hajoo, pieni roska kun pääsee sihtien läpitte niin monesti riittää. Monesti aiheuttaa ketjureaktion.Todennäkösesti tossa pumppupaketissa on noi pienemmät pumput alumiinirunkosia ja niistä lähtee helposti palasia irti kun joku roska sinne pääsee ja nuo kun alkaa kiertään järjestelmässä niin pikkuhiljaa alkaa hajottaan pumppuja kun ton huomaa niin yleensä on koko pumppupaketti mennyttä.
     
  12. Janski

    Janski Latvassa lahoa.

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    1 522
    Saadut tykkäykset:
    374

    Eix ookki Kivan näkönen:paniikki::kiroaa:Siitä ku innostut yhtä letkua löysäämään irti :confused: Alimmaiset tuolla kopin puolella on suorastaan syvällä :confused:. Juu eihän ne pumput kummia tarvi ku hajoo mutta tullu ajatukseen vain sellanenki vaihtoehto että jos siinä on virtauksia rajoiteltu niin onko keittänyt öljyt :epätieto: Josta johtuen yritetty tehokkaampaa lauhdutinta että jos.... Toki vasarahan siinä on puomin päässä ollu... Pitää joskus(ei koskaan ei oo mun kone) pestä toi lohko ja käyttää noi karakupit auki ihan mielenkiinnon vuoksi.
     
  13. YxJampe

    YxJampe Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    4 196
    Saadut tykkäykset:
    372
    Vasarasta tuppaa irtoon reippaanpuoleisesti metallia käytössä ja siihen kun lisää laiskan huollon niin se oli pumppujen menoo.
    Tossa hommassa öljyt ja suodattimet pitäis vauhtaa tiuhaan.
    Eräs inssi totes että kun koneen työvalikossa on toi vasara ja kone kysyy että oletko varma vasarasta niin siinä pitäis olla että haluatko varmasti rikkoa koneesi.
     
  14. Janski

    Janski Latvassa lahoa.

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    1 522
    Saadut tykkäykset:
    374

    Kyllähän se vasara on melkomoinen koneen tappaja :oops:. Ton koneen huolto on kyllä varmasti ollu viimesen päälle mitä sattuu ku sitä sillo kahto ku se tohon ilmesty:confused:. On siinä saanu raapia päätään välissä kynnen aluset tikkuja täynnä:mad:. Se kait tässä närästää ku tota kahtoo ja sitten ku tietää minkä firman omistuksessa se on ollu :confused:. En kehtaa tässä kertoa että mikä ton edellinen omistaja on mutta sen verran vihaan että tää kone on ollu suomen itäisimmän kunnan kultakaivos tunnelia rusnaamassa.
     
  15. YxJampe

    YxJampe Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    4 196
    Saadut tykkäykset:
    372
    Joo hyvä yhdistelmä tuo rusnaus ja kultakaivos. Olosuhteet on mitä on ja toi katon rusnaus on lievästi sanoen myrkkyä koneen puomistolle ja muillekkin osille kun tuollaselle rasitukselle koneitä ei ole suunniteltu.
    Oriveden kaivoksella muutaman kerran oon joutunu käymään eikä kyllä mitään herkkua ole.
     
  16. jepjep

    jepjep oman alansa spezialisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    22.5.2014
    Viestejä:
    807
    Saadut tykkäykset:
    145
    Vahingos paloo...
     
  17. Janski

    Janski Latvassa lahoa.

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    1 522
    Saadut tykkäykset:
    374


    Välttämättä tarvi etes "vahinkoa" on meinaan sen verran pahasti johdot kovettunut että ei häävisti kestä vääntää ku kuoret pirisee kentälle:confused:. Helevetin näppärä kapistus tuo on ku ei olis noita paria vaivaa
     
  18. Hannu

    Hannu Tulokas

    Liittynyt:
    24.5.2015
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    • Hauska Hauska x 2
  19. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    14 035
    Saadut tykkäykset:
    2 152
    "Yrityksen monitaitoisessa korjaamossa varusteltu rusnausta varten kaivukone"

    Ammattimiehet siis olleet koneen huollossa ja varustelussa... Vai tarkoittaako monitaitoisuus sitä, että syntyy sekä sutta, että sekundaa?
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  20. YxJampe

    YxJampe Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    4 196
    Saadut tykkäykset:
    372
    Mainospuheet kohdillaan.
     

Jaa tämä sivu