Pienet sähköön liittyvät kysymykset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikös Kertalaaki<tm> ollut se eräs innokaasti hiukan kaikkea läpäisevä ja nielevä aine joka lanseerattiin siinä eräässä julkaisussa joka on tunnettu puolipukeisista linnuista?
Don Rosan piirtämä albumi "Musta Ritari" - vuodelta 2005 - aloitussarja albumissa.....

Näpeille ei oo viimevuosina tullu, mut kuuleman mukaan rinnuksille tuli aika reippaasti -20 heinäkuussä....:D
Kyllä näpeillekkin olen saanut, ja rinnoillekin on tullut. 2001 vuonna pumpulle haettiin uutta tahtia, kun ei omillaan asettunut wpw häiriön takia.
(WPW = Wolf Parkinson Whiten oireyhtymä)

Kumpikos viimeksi on saanut sähköä näpeille. @oh1hih vai @Andy
Tahattomasta sähköiskusta (jos hevosaitausta, staattisen sähkön purkauksia ja vaarattoman pieniä jännitetasoja ei lasketa) on kyllä ihan merkittävästi aikaa, oonkohan ees 2000-luvulla saanut näpeilleni, siis verkosähköä. Oon kyllä aika varovainen sen kanssa, sähköön pitää uskoa, se on näkymätön voima jonka olemassaoloon pitää vaan uskoa, ja tiedostaa että sillä on voima tappaa sut..

Tahattomasta sähköiskusta (jos hevosaitausta, staattisen sähkön purkauksia ja vaarattoman pieniä jännitetasoja ei lasketa) on kyllä ihan merkittävästi aikaa, oonkohan ees 2000-luvulla saanut näpeilleni, siis verkosähköä. Oon kyllä aika varovainen sen kanssa, sähköön pitää uskoa, se on näkymätön voima jonka olemassaoloon pitää vaan uskoa, ja tiedostaa että sillä on voima tappaa sut..
Silloin kun sähkö tuntuu tai näkyy, on se yleensä väärässä paikassa.

Väristä niin tiedä, mutta usean kerran olen sähköiskun saanut. Jokainen kerta ollut liikaa. Huolimattomuutta!
Kerran olin kiinni niin, ettei sormia saanut auki, vaan nykäsemällä irtosi johdosta. Ainekset pahempaakin, olin alumiinitikkailla tiiliseinää vasten räystään alla. Sähköt tuli valaisin ryhmästä, jota ohjattiin piirikortilla. Tähän ryhmään en ollut vielä laskenut mehuja. Piirikorttiin oli tippunut tinaknööli, joka johti sitten sähkön naapuri ryhmästä tähän valaistus ryhmään!
Aina pitäisi mitata onko sähköö, eikä olettaa mitään.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin