Ei kyllä käsittääkseni yhdestäkään Toyotasta tarvii jakopäätä purkaa termarin vaihdon takia.Audimiehellä ei ole huolen häivää, kun laittaa VAG-lasit päähän. Vain pieniä "ominaisuuksia"![]()
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Ei kyllä käsittääkseni yhdestäkään Toyotasta tarvii jakopäätä purkaa termarin vaihdon takia.Audimiehellä ei ole huolen häivää, kun laittaa VAG-lasit päähän. Vain pieniä "ominaisuuksia"![]()
Saksalaisissa on jostain syystä ollut tätä muotia. Aikoinaan oli ooppelin kasiventtiilikoneessa termari jakopäänkotelon takana. No, niihin piti vaihtaa hammashihnakin kolmenkympin välein... Siitäpä tulikin Mieleen tuo vesipumppu, että mitenhän se ooppelissa olikin niin heikko? Vaikka kuustoistatappisessa aluksi murenivat hammashihnan kääntöpyörät, niin lopulta se heikoin lenkki oli vesipumppu ja siitä syystä se vaihtoväli 60tkm. Mulla on pihassa useampikin auto, joilla ajettu ~350tkm ja alkuperäinen vesipumppu.Ei kyllä käsittääkseni yhdestäkään Toyotasta tarvii jakopäätä purkaa termarin vaihdon takia.![]()
Mut kolinasta vaihtelee muitten kuluvien osien mukana tuonkin ohimennen, jonkun öljynvaihdon, taikka laajemman pissapojan tankkauksen yhteydessäEi kyllä käsittääkseni yhdestäkään Toyotasta tarvii jakopäätä purkaa termarin vaihdon takia.![]()
ja vielä maksoin siittä
Pieni polttoaine kulutus ei "ihan" korvannut omistamisen tuottamaan taloudellista painetta
Vaihdossa huomattavan paljon laadullisempaan RêNüün, joppari tinkasii kolinasta 4Ke, olin aika
. 2Ke olis piisannu, taikka pelkkä lupaus, ettei ikinä tule tienpenkalla vastaan
Mainittakoon vielä että laadullisempi RêNüü porskuttaa vieläkin vahvasti. Hyvällä tuurilla kolina on kierrätetty tonnikalapurkeiksi ja kuljetuskontti on tippunut Atlantin pohjaan 
Jo tuolla viime vuostuhannen puolella vaihdoin AUTOON ja onhan niitä ollu useempiakin. Toki niitäkin on tarvinnut huoltaa ja jopa korjata, mutta kun silloin alkupäässä VAG kaarat oli 400 000 ja yli ajettuja entisiä pelastuslaitoksen busseja ja ikää 10-15 vuotta, niin onko ihme.Minä oon kurvaillu VAG konsernin tuotteilla nyt oikeestaan 2009 lähtien ja ei oo ollu normaali 30tkm määräaikaishuoltojen lisäksi tarvetta muulle ropaamiselle. Emäntä on ajanu 2012 asti samalla 1.2TSI octavialla ja siinäkään ei mitään huolta ole ollut.
Itse käyttänyt ja muillekin suositellut "GM Long Life 5W-30. 5 litran pönttö 19,90€ Motonet, Puuilo, Kärkkäinen mitä näitä nyt on. Taitaa olla VAG-longlife luokituksetkin.mikä lie olis hyvä öljy tuonne?
mikä lie olis hyvä öljy tuonne?
Ilmankos @kymi ei porkkea tuonut keväällä Paukepäiville, kun käynnistyskin noissa vaatii kikkailuja .....
on lämpömittari öljylle. joo eli ostoslistalle tuo 5-30w jahka nyt ensin hiukan tutustuu aiheeseen että mistä putsarin ym löytää tuolt konehuoneesta. tarvii viel lukea sitä huoltokirjaa ym kuitteja että onko tulppia koska vaihdettu ja ilmanputsaria. tulpat varmaan jossain tosi veemäisessä välissä.Ite oon Castrol Magnatec -mäen miehiä. Ei toki halvin ölppä pienissä määrin ostettuna. Tuo yksilösi kun on vapari, niin 5w-30 voi olla aika passeli. Jos mittaristossa on öljynlämmölle mittari, niin alle 95C 5w-30 ja yli 5w-40 lie kohtalainen resepti.
Ja ehdottomasti joo kannattaa long life ohjelmasta luopua. Mittariston koodauksella saa vaihdettua huoltovälien km- ja vuosiarvot.
Vaggilainen kun kyseessä niin kai tässäkin pystyy mittariston/ajotietokoneen kautta huollot nollaan?Mittariston koodauksella saa vaihdettua huoltovälien km- ja vuosiarvot.
Oisko ollu 407 eikä 307?Onks kellään mitään hajua 307 ranskanpullasta, siis pököstä, V-6 koneisesta, vuosimallia jotain -05 ?
on lämpömittari öljylle. joo eli ostoslistalle tuo 5-30w jahka nyt ensin hiukan tutustuu aiheeseen että mistä putsarin ym löytää tuolt konehuoneesta. tarvii viel lukea sitä huoltokirjaa ym kuitteja että onko tulppia koska vaihdettu ja ilmanputsaria. tulpat varmaan jossain tosi veemäisessä välissä.
E
Oisko ollu 407 eikä 307?
Vaggilainen kun kyseessä niin kai tässäkin pystyy mittariston/ajotietokoneen kautta huollot nollaan?
Tosta huoltovälistä niin onko toi longlife siä oletus asetuksena vai niinkun emännän volkkarissa oli että mittaristosta nollattuna oli normaali huoltoväli 15tkm ja testerillä sai siten sen longlife huoltovälin 30tkm
Ei tuossa mitään virpomisia pitäisi tarvita, johdot kiinni molemmista päistä ja vanha levy pitäisi ilmestyä näkyviin sinne muiden levyjen jatkoksi.Kuinkas minä suan keskustelu yhteyden tohon wanhemman tietokoneen kiintolevyyn? Olis tarvetta tarkistella hänen tietoja. Motonetistä ostin ton johon töpselien kera.
Näytä liitetiedosto 53086
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.