Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ToniT81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pistä Etnaan! :D
On niin märkiä klapeja et ei se siel lämpee.....
IMG_20181005_183232.webp
 
Ei tullu hehkutettua ja laippa on suorempi ku savolainen:D.....0,05mm luiska ei mee mistään läpi:eek:
 
Sittenhän tässä olis ihan itelläkin kysymys: Turboa kun asentaa niin pitääkö öljyntulon olla tasan tarkkaan yläpuolelta ja poisto alhaalta? Vai onko se "sinne päin" kunhan ylhäältä tulee ja alhaalta poistuu...

Lähinnä itellä tulee vähän huonoon suuntaan toi ahtoputken lähtö niin pitää vähän sumplii...pystyykö kompurakoteloo kääntämään? Tosin siinä tapauksessa pitäis hukkaportille tehdä muutoksia tukirautoihin...


Turbiinikotelo ja pakopesä on käännettävissä runko-osaan nähden, portaattomasti. Öljyn tulo ja paluu pitää olla kutakuinkin pystyasennossa ( + - 30ast )
Hukkaportillisissa joutuu kyl painekellon kiinnikkeen kanssa askartelemaan.... ( painekellot on nössöjä varten ...... )
 
Nii ja turbon öljyn paluuputken olis hyvä olla min 14mm sisämitalla olevaa putkea, tälläisissa pikkuahtimissa, päätyen öljypinnan yläpuolelle öljypohjaan tms paikkaan.
Nuffis paluulinja turbolta on OD 28mm rosteriputkea, reikälöinen siis n. 24mm .....
 
Turbiinikotelo ja pakopesä on käännettävissä runko-osaan nähden, portaattomasti. Öljyn tulo ja paluu pitää olla kutakuinkin pystyasennossa ( + - 30ast )
Hukkaportillisissa joutuu kyl painekellon kiinnikkeen kanssa askartelemaan.... ( painekellot on nössöjä varten ...... )

Joo youtubesta itteeni valistin, eipä tuo näköjään kovin kummonen operaatio ole...lukitusnastalle joutuu uuden reijän poraamaan ja kellolle rakentelemaan kiinnikkeen, mutta saapa putken sitten lähtemään mieleisesti...

Öljynpaluu tulee siihen missä se ilmeisesti turbokoneellisessakin on, samaan kohtaan kun mihin @klappi kairasi reiän. Näkyy mullakin tossa OM605 lohkossa olevan silee kohta siinä.
 
Onko kenelläkään tiedossa sellaista kumilankkua? Tarvis 200mm pitkä pätkä. Dimensio 50x50, 50x100 tai jotain sinne päin. Joku neopreeni tms. pehmeämpi vois olla myös vaihtoehto. Tulis turvaistuimen ja pakun kojelaudan väliin. Sais vedettyä etupuolen hihnat tiukkaan. Jos ei parempaa löydy, niin laitan finnfoamsoiron.
 
Onko kenelläkään tiedossa sellaista kumilankkua? Tarvis 200mm pitkä pätkä. Dimensio 50x50, 50x100 tai jotain sinne päin. Joku neopreeni tms. pehmeämpi vois olla myös vaihtoehto. Tulis turvaistuimen ja pakun kojelaudan väliin. Sais vedettyä etupuolen hihnat tiukkaan. Jos ei parempaa löydy, niin laitan finnfoamsoiron.
Onko laiturin törmäyssuojassa mitään ideaa?
laiturin törmäyssuoja
 
Iltaa, nyt tarvittis kielinerojen apua, on tuossa työnalla mersun napaperä, kasaukseen jo menossa, hämmennystä herättää napamutterin kiristysohje, jossa sanotaan että 550nm, ja undoing angle 60 astetta. Oonko ymmärtäny oikeen, jos löysään mutteria momentin jälkeen 60astetta?

KVG ei sitten antanut apuja, kokeilin jo :)
 
Mahdollista nämäkin. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että jokin pehmeämpi materiaali olisi hyvä. Kumikin on liian kova.
Sopiva pieni muovipussi siihen väliin ja töhäytät siihen pussiin uretaani vaahtoa. Tulee täsmä palikka. Ei ehkä ihan viimosen päälle nätti, mutta onhan pinkkiä palosuojavaahtoa.
 
Iltaa, nyt tarvittis kielinerojen apua, on tuossa työnalla mersun napaperä, kasaukseen jo menossa, hämmennystä herättää napamutterin kiristysohje, jossa sanotaan että 550nm, ja undoing angle 60 astetta. Oonko ymmärtäny oikeen, jos löysään mutteria momentin jälkeen 60astetta?

KVG ei sitten antanut apuja, kokeilin jo :)

No tuolleesa se tuntus loogiselta , tai sitte eka annettu momentti , löysätään 60 astetta ja kiristetään uuvelleen annettuun momenttiin
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös