Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ToniT81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kolmenkymmenen vuoden takaa muistan jutun oikein lehdessä nainen juttua teki, kun yhden turvaistuimen jalkaväli vyö on niin heikosti kiinni, että sen saa vetästyä irti. No meillä kaksi samallaista käytössä, joiden ohje kirjassa luki, että jalkaväli vyössä on tuolin päässä klipsu joka irtoaa viiden kilon vetovoimalla tarkoitus myötää onnettomuus tilanteessa, ilmeisesti muitten vöiden paremman toimivuuden vuoksi
Oli kait jäännyt ohje vihkonen lukematta.

Elikkäs rahaa voi käyttää mutta ei sillä sitä turvaa välttämättä sen enempää saa ku käyttämällä tervettä järkeä:). Tietenkihän nää turva istumet/kaukalot vanhenee niissähän on joku parasta ennen...
Juu, ainoa vain että liikenteessä ei olla yksin vaan siellä on monia muita. Ei siis riitä että itsellä on maalaisjärkikortti taskussa ja malttia kun toveri ajaa kylkeen 100km/h.

Riippuen istuimesta valmistaja lupaa 2 vuodesta 10 vuotta ja Liikenneturva pitää 5 vuoden ikää rajana. Kaukaloiden käyttöikä yleensä 2 vuotta mutta telakalle 8-10 vuotta.

Suurin ongelma on ettei kolaroitua istuinta näe päällisin puolin vialliseksi. Viat näkyvät purkamalla atomeiksi. Vyöt mm painuat penkin runkoon selvät jäljet osittain kahloen lävitse.

Paljon suurempi riski on se vaimon auto. Yleensä hankitaan vaimolle kakkosautoksi joku rell... ritsa, jolla sitten lapsia kuljetellaan. Isäntä itse ajaa sillä uudella autolla...
Mitä jos ei hommais sitä vaimoa ollenkaan....ois vaan paaaaaljon murheita vähemmän:Häh:

Niin, taas päästään niihin korvaamattomiin ja mitä arvostaa.

Tuttu osti vaimolleen 2500 ramin kauppakassiksi, ei haittaa vaikka vähän sivupusua tai vaikka keulaan joku pasauttaa.

Kaikkein turvallisimmasakin autossa olisi edelleen se törmäyksessä ratin keskiöstä ulos iskeytyvä väkäpiikki kaikkein eniten turvallisuutta tuottava elementti, jopa räjähtävää tyynyä parempi. Jonkin juuritulleen tutkimustiedon mukaan (lainaus noin viikon uutisista) kun hyvin usein auton kuljettaja on varomattomuudellaan ollut aiheuttamassa onnettomuutta omalle ja syyttömän puolen osalliselle. Kuljettajat jos saataisiin suhtautumaan liikenteen vaaroihin vakavammin voisi lastenkin olo muuttua autoissa turvallisemmaksi. Hirvikolareihin vaikutus tulisi lähinnä laskeneiden hurjastelunopeuksien kautta

Piikin ei toki tarvitsisi mennä kokonaan läpi, ihan vaan semmonen rintalastaan juuttuva väkänen riittäis useimmille

Mitä jos ei hommais sitä vaimoa ollenkaan....ois vaan paaaaaljon murheita vähemmän:Häh:
Vaimoo ei oo ollu..... Mukeloita kyl pari siunaantunut.... Aikoinaan kakaroista on ollut iloa ja myös riesaa, sekä riesaa ja ilon hetkiä, kun kasvukautensa alkupuolella ovat olleet....
Nykyisin kun vuosia ( 10 + ) olleet missä ovatkin, niin enemmän on menneet ne hetket sitten sinne positiivisen puolelle....

Juu, ainoa vain että liikenteessä ei olla yksin vaan siellä on monia muita. Ei siis riitä että itsellä on maalaisjärkikortti taskussa ja malttia kun toveri ajaa kylkeen 100km/h.

Riippuen istuimesta valmistaja lupaa 2 vuodesta 10 vuotta ja Liikenneturva pitää 5 vuoden ikää rajana. Kaukaloiden käyttöikä yleensä 2 vuotta mutta telakalle 8-10 vuotta.

Suurin ongelma on ettei kolaroitua istuinta näe päällisin puolin vialliseksi. Viat näkyvät purkamalla atomeiksi. Vyöt mm painuat penkin runkoon selvät jäljet osittain kahloen lävitse.

Noo tuota minä puhuinkin siitä järjenkäytöstä sen jakkaran hankinnassa :). Lähinnä just ajatuksena se että hinta ei takaa laatua:oops:. Minulla on käytettyjä jakkaroita toinen on ostettu mun systeriltä ja toinen velipojalta. Minä oon ite siellä liikenteessä täys tohelo mikä kovastikki pistää ajatteleen että miten tässä edetään ku on se kallein aarrekki kyydissä:oops:

Minnoon aatellu tässä ku oon päiväkodin pihalla kattonu minkälaisiin jakkaroihin niitä tenavia istutetaan että hyvin näkyy autosta, jakkarasta ja iskän tai äitin käytöksestä että kuinka korkealle jalustalle se kakru on nostettu:eek:. Hyvinki selvästi erottuu ne tenavat joidenka vanhemmat on esim meidän mini akkaa heti vähintäänkin psykologisiin tutkimuksiin toimittamassa että se on hullu ku leikin syövereissä on kynsi raapassu johonki naarmun:oops::eek: . Ei oo kauaakaan ku tällanen tilanne oli että isukki mulle tuli reuhaamaan että sille sun kakaralle pitää jotain tehdä ku raapi meidän tyttöäo_O noo pääsinpä sanomaan että nyhän met oomma tasoissa ku se sun tyttös oli raapassu viikko sitten tota meittiin ipanaao_O:cool::D. Elikkäs rahaa voi käyttää mutta ei sillä sitä turvaa välttämättä sen enempää saa ku käyttämällä tervettä järkeä:). Tietenkihän nää turva istumet/kaukalot vanhenee niissähän on joku parasta ennen... Mulla on tossa omassa kulkineen tapasessa helevetin rumassa pätkä pajerossa velipojalta käytettynä ostettu jakkara mielelläänhän toi mini akka siinä istuu ja jotenki näyttää että sieltä päiväkodilta olis monikin tenava vapaaehtoinen kiipeemään siihen mitsun jakkaralle :). Emmää taas muuta tässäkään mitään järkeä mutta kuha taas jotain....

Niin tuo näkyy menevän että niiden melttoojien olisi syytä katsoa peiliin ja nopeesti.
Meinas verenpaine nousta kun eräskin äippä välitti isoon ääneen että kun tuossa päiväkodin kohdalla kaahataan. No Ketkä siinä kaahaa?? Noita kiireisiä kun katsoo niin aamulla tullaan nilkka suorana viis veisaten 40 nopeusrajoituksesta ja kurvataan siihen päiväkodin parkkipaikalle.
Tämäkin Äippä tulee sillä citymaasturillaan keskellä tietä kuin euroopan omistaja milloin puhelin korvalla tai muuten roplaa eikä lähde kädestä vaikka kiikuttaa mukulaa hoitoon.

Eräällä paikkakunnalla kans oli "suuvaahdossa" puhujia et päikyn kohdalla ajetaan holtittomasti, kolme-neljä frouvaa tätä vaahtoomista piti ihan paikallislehden palstallakin kerran-pari olivat kirjoitelleet. Jostain syystä asiasta vaahtoaminen lopahti kuin kanan lento, ku polliisit pistivät yhden kerran siihen kamerakaaran ja toisen kerran samalle viikolle normi tutka+puhallus kaikille. Suurinta meteliä asiasta pitäneet keräsivät myös suurimmat "pikavoitot", yksi meni jopa käräjille asti....

Täälläkin suunnalla eräs rouva touhus nopeusrajoituksen alennusta, sai asian läpi. Ja sai muuten ekana sakotkin uuden rajoituksen jälkeen.

Ihan normaalia tuossa päiväkodin kohdalla, että autot on väärin

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin