Perkins "4/236, 4A/236" ?

Tiedä sitten että mikä siellä on ja jos impelleri niin mikä mättää ku ajettu sillä ei montaa kymmentä tuntia ole.
Jos on huono säkä, niin ei paljon tarvii, kun siipi menee. Kaveri onnistui imaisemaan muovipussin imuläpiviennin tukkeeksi. Melkoinen imu on, niin pysyy siinä pohjaa vasten, vaikka olisi nopeuttakin. Mulla alkoi kerran pakoputkesta tulemaan höyryä ja kone nosti lämpöjä. Pysäytin ja otin reilusti pakkia, niin ulpukan lehti pulpahti pintaan. Kaiketi oli ollut imuputken tukkeena. Pari mailia olin kuitenkin ajanut kotirannasta lähdettyä matkanopeutta, eikä siinä lehti ollut lähtenyt.

Ja jos on merivesisuodatin ja kannen o-rengas on paskoontunut, niin voi horia ilmaa niin paljon, ettei vesi kierrä.

jos on merivesisuodatin ja kannen o-rengas on paskoontunut, niin voi horia ilmaa niin paljon, ettei vesi kierrä.

Ei ole putsaria mutta just jysähti päähän että kuinkahan kovettunut se imupuolen letku on🤔. Muistaakseni se oli kiveen verrattavaa sillon ku olen mokomaa viimeksi käsitellyt niin eihän vaan ole alakanu vetään ilmaa. No ensimmäisenä siipipyörä katotaan

Ei ollu ratas vika. Epäluuloisuus iäisyyden auki olleen pohjaventtiilin pitävyyttä kohtaan esti imu putken irroituksen että olisin sen tarkemmin tutkinut. Yhdestä kohtaa vaihelootan kulumaan vastaa niin ihan vaikka vois vika olla siellä. Sitte vielä ku ei kehtaa kovin kauaa kapinetta käynnissä pitää raakavesi pumppu kuivillaan toki vettä sinne ruutasin ennen kokoamista mutta ei se kosteus siellä kauaa pysy. Niin ja muistin jopa tarkistaa että se pumppu pyörii💪.

🤣:rotfl: pisaraakaan ei tullu vettä vaikka pohjaventtiilin aukasin. Pitkällä ruuvarilla survoin sitten niin yhtäkkiä aukes ja alako niinku vessapaperi mömmöä tulemaan. Käsipyyhepaperia oli lentänyt veneestä laidan yli. Melko paska mäihä että just sinne sitte löysi tiensä😅.

No tuossa ei ois se raakavesisuodatinkaan ihmeitä tehnyt, kun tukos imusihdissä.
Mutta hyvä, että ongelmakohta löytyi.

🤣:rotfl: pisaraakaan ei tullu vettä vaikka pohjaventtiilin aukasin. Pitkällä ruuvarilla survoin sitten niin yhtäkkiä aukes ja alako niinku vessapaperi mömmöä tulemaan. Käsipyyhepaperia oli lentänyt veneestä laidan yli. Melko paska mäihä että just sinne sitte löysi tiensä😅.
Taisin meinita jotain muovipussista ja ulpukan lehdistä... Sen verran siinä on ilmua, että ei tarvii suoraan osua, imaisee tukoksen vierestäkin.

Tätäkin piti käydä ihmetteleen. Oli merelle sammua tupsahtanut miltei varoittamatta. Isäntä ite oli pa putsarin vaihtanu ja sakkaerottimet tyhjentänyt eikä ollu alakanu siirto pumppu nostamaan. Minähän sitten tietenki epäilin sitä pumppua muttaku se oli isäntä löysänny irti ja toi tohon pihalle sen ihmeteltäväksi niin ihan se pumppu imeyty sormeen kiinni. Minä sitten sinne ihmetteleen että mikä per🤔. Ja niin tässähän on sakkakuppi ja vielä cav veden erotin jutska siirto pumpun imu puolella. Niitähän minä seuraavaksi epäilin ja otinkin ja nappasin letkun irti ja ohitin ne kilot. Jo alako ilmaa tulemaan no syyllistä sitte ettimään niin olihan sen cav paskankeräimen väli holkki viturallaan🙈. No sen korjasin mutta ei perkele alakanu nostaa. Uusiksi se sakkaerotin käteen ja jeesustelua no letku lähdöt oli melko löydät (nippa mistä läpi 6mm kupari putki ja Helmi) eiku uusia metsästään ja löytyhän siihen passelit juntturit. Takas veneelle ja kamat kasaan niin jopas sehän alako ilmaa tulemaan kunnes vitut taas loppu ilman/polttoainenn tulo ilmaruuvista🤬 mikä kele🤬🤬🤬🤬🤬. Sitte älysin aukasta siirto pumpusta sen pääly kannen🤦 paskaa vaikka kuinka paljon 🤦. Minulla mietitytti koko ajan että miksi se sammua tupsahti varoittamatta ku eihän tukkeentuva putsari yleensäkään ihan varoittamatta sammuta. Pumpusta paskat pois niin alako polttoaine virtaamaan. Isännän mielestä ei niissä erottimissa ollu vettä ku pari helmeä ja paskaakaan mitenkään hirveästi niin helevetistäkö sinne siirtopumppuun sitä shaipaa oli niin paljon päässy🤬.

Yleensä monasti sen siirtopumpun sihti jää kaikilta putsaamatta edes joka toisella suodatinvaihtokerralla, tai edes 20 v väleinkään..

Ja on tullut tapauksia vastaan niissä halpiksissa, että se suodattimen sisäosa hölskää siellä kuorien sisällä 1-2mm eestaas.
Eikös se Velimatti sanonu että vessapaperirulla peltitölkissä :virnpeuk:

Joo kannattaa ostaa laadukkaita löpösuteja ja jättää ne halpikset kauppaan.

Eikös se Velimatti sanonu että vessapaperirulla peltitölkissä :virnpeuk:

Joo kannattaa ostaa laadukkaita löpösuteja ja jättää ne halpikset kauppaan.
Niih. Jos halpis 296-kopio maksaa 3-4.5€ , tai laatu Donaldsson, tai aito Delphi suodatin 7-8€, niin ei pitäis olla kustannuskysymys ollenkaan.
Muutamaan kertaan kun olen noita filsuja hakenut, ja on kysytty, otatko halpiksen vaiko kalliimman, niin oon sanonut, että voit ne halpikset lykätä suoraan sinne takapihan roskikseen, hittoako sellaisia edes myytte, täyttä paskalaatua kun ovat.

Minäpä en kyseisen kapineen suodattimien laatuun ota kantaa muutaku että paketissa ei ollu mitään mainintaa Delphistä eikä muistaakseni mitään kummempaa 296 kommenttia 🤷

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin