Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Oon avannut paska-/harmaaviemärin tukoksen ainakin 50 kertaa. Ja joka kerta ylhäältäpäin pesuhuoneen lattiakaivosta viemäriin penetroituen. Aluksi oli vain 10m rassivaijeri, sillä ei tullut pulkkistakaan. Piti irroittaa aina WC-pönttö, että pääsi tässä ko. pääviemärissä pidemmälle. Seuraava vaihe oli ostaa Liiteristä painepesurin putkenavausletku. Siinä olikin jo pituutta 15m ja se riitti lattiakaivosta käsin operoimiseen (mulla kun tukos on 11,3 - 15m tuosta mainitusta lattiakaivosta). Tämä Liiterin letku oli tarkoitettu Parksiden painepesuriin, mutta pikakiinnityskorvia hieman viilaamalla sen sai käymään myös Stihl/Alto painepesureihin. Tällä kokoonpanolla siis jotenkin selvittiin, mutta tuotto ja paine vaatimattomia. Seuraava herätys tuli Ebayta selatessa, kun nimittäin tuli tuo 20m kunnollinen viemärinavausletku vastaan. Minulla oli tuo Kränzlen pesuri jo aiemmin hankittuna ja tämä letku toimii siinä mainiosti. Pesurissa ei voi enempää olla paukkuja yksvaihepesuriksi (16A nallit ei kestä). Joka tapauksessa tuo viemärin avaus on nykyään alle puolen tunnin homma näiden työvälineiden keräilyineen ja loppusiivouksineen. Se letku imee suorastaan itsensä sisään, mutta olen vatkannut sitä edestakaisin jo menomatkalla. Letku menee tukoksesta läpi niin, ettei huomaakkaan ja hajoittaa sitä tulppaa samalla. Tässä yhteydessä sinne yläpuolelle on kuitenkin kertynyt vettä sen verran paljon, että se painaa koko satsin putkiston läpi sakokaivoon. Kun tulppa on irronnut, niin vetelen letkun edestakaisella liikkeellä pois. Tämä pesee sitä viemärin sisäpintaa.
Ja mitä tuohon tukokseen tulee, niin se saattaa olla jo useamman metrin pituinen ennen kuin sen huomaa.
55 vuotta vanhat valurautaviemärit, jotka sisäpuolelta kohtuullisen ruosteessa. On mutkia ja yhteitä riittävästi. Menee noin 25m rakennuksen alla. Vaan nykyään on opittu. Kun menee tekemään isomman lähetyksen, niin kannattaa laskea hanasta vettä ihan solkenaan ihan pidemmän aikaa. Siinä se lasti sitten surffaa veden mukana sakokaivoon. Valitettavasti vierailijoille ei ole tätä kädestä pitäen opetettu...Mitä teillä kaadetaan viemäriin kun noin monesti tukossa
Meilläkin vaikka nuo viemärit on joku tehnyt päin v*ttua niin kertaakaan ei ole tukkeutunut. Ihan mielenkiinnosta kysyn.
55 vuotta vanhat valurautaviemärit, jotka sisäpuolelta kohtuullisen ruosteessa. On mutkia ja yhteitä riittävästi. Menee noin 25m rakennuksen alla. Vaan nykyään on opittu. Kun menee tekemään isomman lähetyksen, niin kannattaa laskea hanasta vettä ihan solkenaan ihan pidemmän aikaa. Siinä se lasti sitten surffaa veden mukana sakokaivoon. Valitettavasti vierailijoille ei ole tätä kädestä pitäen opetettu...
Meillä on vielä IDO 59, vm 1966. Viemäriremppakin on aloittamista vaille valmis. Viitsimistä hidastaa maanvarainen perustus ja betonilattiat.
Meillä on vielä IDO 59, vm 1966. Viemäriremppakin on aloittamista vaille valmis. Viitsimistä hidastaa maanvarainen perustus ja betonilattiat.
Se olikin sitten helppoa. Vain tilisiirto...Veljellä oli sama tilanne, laittoivat sukittamalla.
Se olikin sitten helppoa. Vain tilisiirto...![]()
kuvauttaa
Mulla se viemärinavaus kestää sen aikaa, kun työntää letkun viemäriin ja vetää pois. Tosin teen vähän edestakaista liikettä ainakin poisvetäessä. Ja ylhäältäpäin, lattikaivosta tunkeudun.Vaati aikaa ja yritystä, mutta lopulta onnistui. Tästä paskahommasta ei jostain syystä tullut kuvia napsittua..![]()
Mulla se viemärinavaus kestää sen aikaa, kun työntää letkun viemäriin ja vetää pois. Tosin teen vähän edestakaista liikettä ainakin poisvetäessä. Ja ylhäältäpäin, lattikaivosta tunkeudun.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.