Päivän konebongaus tienpäältä

Elikkäs TW Ford. Rivi-6 moottori näyttää kyllä pikkuiselta konepellin alla.
Ehken jo aika kaukana wanhasta TW-sarjan voortista, powershift aski, ja TW-malleja järeämpi taka-akselisto, liekkö etuakselikin vaihtunut ketterämpään ?
Tosin kyllähän jo ulkoisesti toin kokoluokan koneeseen oli vajaa 6.6ltr moottori aika pienen kokoinen, esim vs valmetin 611 koneiset traktorit .....
 
Ei kone mutta ooppeli.
Mikkelissä joku pari viikkoa sitten:cool:
Siistissä kunnossa.
IMG_20190411_133514.webp
 
Olisko pari viikkoa sit, kun näin Raisiossa hiton siistin näköisen mustan 405 vaiko 605 pökön, matala ja leveet vanteet, rekkari oli MI-24
 
Naapurin kaksoset on temmeltäneet tuossa takapihalla miltei koko päivän. Ihan kivasti noilla on kokoa ja melkoista vauhtia vipeltää.

Ja sama kevyesti suomennettuna: Naapuri työntänyt siementä vakoon tuohon meidän takapihaan rajoittuvaan peltoon. Kalustona Tume Gemini ja veturina joku ihan järkevän kokoinen Valtra paripyörät joka kulmassa.

Eilen tai edellispäivänä tuo yhdistelmä ajeli tuota ohi menevää tietä pitkin kun bussi tuli vastaan. Oli siinä kumpaisellakin kulkineella säätämisensä, Valtra kun ei kaistalle mahdu ja kuljetusasentoinen Gemini on vähän pitkä - mutkassa kun toki kohtasivat.
 
Voortti lie aitoja kehonsiirtimen tarkoitettuja autoja tehnyt sitten Taunus - Granada aikojen..... No, olihan siellä se lerppuperä Sierra, mut lasketaanko sellaisia enää autojen joukkoon....
 
Naapurin kaksoset on temmeltäneet tuossa takapihalla miltei koko päivän. Ihan kivasti noilla on kokoa ja melkoista vauhtia vipeltää.

Ja sama kevyesti suomennettuna: Naapuri työntänyt siementä vakoon tuohon meidän takapihaan rajoittuvaan peltoon. Kalustona Tume Gemini ja veturina joku ihan järkevän kokoinen Valtra paripyörät joka kulmassa.

Eilen tai edellispäivänä tuo yhdistelmä ajeli tuota ohi menevää tietä pitkin kun bussi tuli vastaan. Oli siinä kumpaisellakin kulkineella säätämisensä, Valtra kun ei kaistalle mahdu ja kuljetusasentoinen Gemini on vähän pitkä - mutkassa kun toki kohtasivat.

upload_2019-4-25_18-40-35.webp


Pölisee sen verran, että paha saada parempaa kuvaa. Perus Valtra, mallista ei käsitystä, mutta tuo isäntä on joku 190cm pitkä ja jossain kohtaa koneen vierellä kuljeksittuaan totesin takarenkaiden noudattelevan hyvinkin hänen mittaansa korkeudessa.

6m kylvöleveydessä olevasta Geministä arvioisin, että tuo Valtra on noin 4m leveäksi päästetty lihomaan.

Ja toki siis suorakylvönä vedetään tällä pellolla. Tässä ympäristössä on kaksi (tai oikeastaan kolme) koulukuntaa. Tää suorakylväjä on jotain ihan maanmuokkauksesta (syvä versus pinta) raapustellut raamattuihin ja esitelmöinytkin. Siinä tuota peltoa on kalkittu ja kipsattu mitä muitakin.
 

Paljon mahdollista. Tuosta väristä ei oikein erota mitään muuta kuin Valtran. Ei ollut maastokelpoisia kenkiä jalassa juosta jutulle. Nyt vieläkin kylvää tuolla pidemmällä.

Tuolla on kuitenkin aika paljon erilaista kalustoa eri tarpeisiin, urakoivat ulos aika paljon kaikkea. Ei oo vara seisottaa kalustoa ja taas jossain ulkoilualueiden kunnossapitosopimuksissa saatetaan vaatia päästönormeja jne.

Tommosella ahkera isäntä pistää siementä vakoon viikossa paljon...

Laskeskelin nopeasti ja pyöristelin runsaasti tämän päiväisiä. Vaikuttaa kylvönopeus olevan kutakuinkin minimissään 2ha/tunti. Tuohon mahtuu täytöt, kahvipaussit, syömiset sunmuut mitä tässä on vaikea tietää. Aika vasemmalla kädellä tekemiseltä näytti. Tuo on jotain 4km/h ilman taukoja.
 
Viime syksynä pälkäneellä kattelin kun oli kans pikku claassi (lexion 780 teloilla) puintihommissa, oli aika äkkiä 2 akselinen viljakärry täynnä.
Aika nopeesti liikku puidessa ja vihellys vaan kuulu ja pientä jyrinää siinä taustalla
Työmaan päällikkö vaan siinä tuumi ettei tartte sahalahtee kauemmas mennä kun on samassa talossa kaks samanlaista. No sieltä löytyy kyllä vähän muutakin kuten jokunen valtra ja useempi 939 fentti.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös