Päivän konebongaus tienpäältä

Vauhtiperä Mustangi, joku ehkä -71, pörräili kylillä. Muitakin harrasteautoja alkanut näkymäön.

12/50

triumph-herald-03-c03b422d.jpg

13/60

Triumph_13.60_saloon.jpg

Aika heikosti asiaa tuntematta, ja jos vähänkään kauempaa vain näkee ...... Flippikeula ehken agressiivisemman näköinen, kantikkaampi 12/50 malliin verrattuna ?
Jeps, siinä vanhemmassa 12/50 on sellainen pyöreämpi ja vanhemman näköinen keula. Vuonna -68 tuli uudempi 13/60, jossa oli se Heraldissa meillä tutumpi kantikas, jossa ajovalojen päällä ne sisään päin viistot taitteet. Konehan noissa on eri. 12/50 on 1200cc/50 hv ja 13/60 on 1300cc/60 hv. Myös mittaristossa ym. yksityiskohdissa on eroja.

Mulla oli 2,5 tuollaista 13/60 ja yks vanha keula, mutta se ei ikinä ehtinyt paikalleen, kun möin autot.

No en tiiä oliko riumppi mut se varapyörä oli siellä takahutlarin päällä ja mustaa nahkaa myös oli havaittavissa...:rolleyes:

Siellähän on sähkön tuotantokin järjestetty. :D
Tuosta olis kiva nähdä ajovideo.

Koitetaan järjestää videota.
Yhtä häröjä, kaupallisia ja itse rakennettuja pyöriä löytyy osoitteesta http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=2&t=40&start=735
Tässä aiempia hengen tuotoksia:
Korkopyörä Nojapyörä Rahtiponi Paksuttimesta kunnon sivukuva ( ennen sähköjä)
Nopsilla.webp Sähkönojakki.webp Rahtiponi.webp Paksutin.webp

Tuolla nojapyörällä olen ajanut Alastarolla 24h kisassa 18 tuntia ja 275 km.
Mikään paikka ei puudu. ( paitsi polvet prakaa liian vähistä harjoituskilometreistä)

Tekaseppa aiheelle ihan oma ketju, johon sit kaikki kuvat , info ym. Kenties tulevien rakentelukuvia .....
Siis tuonne aiheotsikon " kaksipyöräiset " alle ..... :peukku:

Kontiomäen Nesteeltä - Valtimolle asti huristeli bussimme edessä Valkoinen 70-80 luvun ensimmäisen mallin VW Polo, hyvin kulki eikä haiskahtanutkaan.

Kone ja kone:rolleyes: mauto puotteli edessä gepsin mukaan 76km/h....just pääsin ohi ja varoventtiili piti aika pöhinää ahtoputkessa:D

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin