Päivän konebongaus tienpäältä

Minä ajelin eilen iltapäivästä Vaarunvuoren alamäkeä n. 50 kmh. matkailuauton perässä ja Korpilahdelle saakka n. 30-60 kmh. vauhtia. Jarruvalot sillä paloi aika tiuhaan ja olisiko tuolla jäänyt kässärikin päälle kun meinasi ylämäkeen stopata tyystin?
Onneksi ei ollut kiire minnekään, minulla ainakaan ja tuskin heilläkään.
;)

Tämä halpis tuskin hyytyy mäkeen vaikka ois örrspö perässä :rolleyes:

20260724_133327.webp

Lappeenrannan satamassa illan olen ollut. Yhtenä tavan perjantai-iltana enemmän harrasteautoja kuin vaikka Mikkelissä koko kesänä. Jenkkejä, euroja, japseja, tuunaituja prätkiä, nuoria ja vanhoja kuskeja, kalustoa liikkui ihan oikeasti paljon. Ja siistejä, eikä mitään linttoja. Tuli mieleen ihan vanhat ajat, kun cruisailu-/pillurallikulttuuria vielä oli ja kalustoa liikkui. No, Lappeenrannassa tuo kultturi on aina elänyt ja satama on ollut kaiken iltaelämän keskus.

Lappeenrannan satamassa illan olen ollut. Yhtenä tavan perjantai-iltana enemmän harrasteautoja kuin vaikka Mikkelissä koko kesänä. Jenkkejä, euroja, japseja, tuunaituja prätkiä, nuoria ja vanhoja kuskeja, kalustoa liikkui ihan oikeasti paljon. Ja siistejä, eikä mitään linttoja. Tuli mieleen ihan vanhat ajat, kun cruisailu-/pillurallikulttuuria vielä oli ja kalustoa liikkui. No, Lappeenrannassa tuo kultturi on aina elänyt ja satama on ollut kaiken iltaelämän keskus.
Kyllä päättäjät on infralla pyrkineet pillurallin tappamaan keskustasta. Tosin siinä meni vahingossa sitten muukin elämä sieltä.
Ennen oli vanha Linis ja Vapari, nyt on joku vtun Marian autio ja kerrostaloja.
Kaupunginarkkitehti on Pimiä, se kertonee kaiken....

Satama on vielä säästynyt kyseisen ämmän toilauksilta...
Aiku helpotti. Kiitos.

Niinhän se on liikennemerkein kielletty edes menemästä keskustoihin iltaisin. Ihan pienimpienkin tuppukylien tai maaseutukaupunkien keskustoja myöten.
Ja tuliko joskus sellainenkin liikennesääntö että kolme(?) kertaa saa ajaa samasta kohdasta enintään sen jälkeen on sakotettavaa tarpeetonta ajoa.

Niinhän se on liikennemerkein kielletty edes menemästä keskustoihin iltaisin. Ihan pienimpienkin tuppukylien tai maaseutukaupunkien keskustoja myöten.
Ja tuliko joskus sellainenkin liikennesääntö että kolme(?) kertaa saa ajaa samasta kohdasta enintään sen jälkeen on sakotettavaa tarpeetonta ajoa.
En tiedä oliko se sääntö, mutta käytäntö se ainakin täälläpäin oli. "Epäilijät" kyttäsivät ja laskivat montako kertaa tuli ajettua samasta kohdasta ja joskus se kolmas kertakin jo aiheutti toimenpiteitä:(.

Jouduttiin kiertämään vuorotellen kavereiden autoilla :cool:

Jossain kohtaa tuo käytäntö lopahti ja epäilijät puuttuivat vain oikeasti häiritsevään ajoon: kuminpoltto, kaahaus, jne

Eilen bongasin Jyväskylä-Jämsä välillä traktorin.. Tai bongailin minä sitä parinkymmenen kilometrin matkan kuuttakymppiä perässä jyyrätessä..
Jos en olisi itse asennoitunut tuohon vauhtiin liki pakon sanelemana, niin olisi saattanut kasvaa *yrpä otsaan, kun vastaantulijoita piisasi ja ohittaminen mun traileriyhdistelmällä ei vaan onnistunut.

Miten huonosti noissa ISOISSA nykytraktoreissa nuo vilkut, jarrut ja ohjauslaitteet voi toimia, ettei niitä saa vedettyä parin kilometrin jonon edestäkään sivuun?:facepalm:

Tosin pääsinpä siinä kolmantena autona perässä seuraamaan kuolemaa uhmaavia ohituksia ja vauhdikkaita väistöliikkeitä seka samaan suuntaan kulkijoilta, että vastaantulijoilta.:kouhoti::paniikki:

Traktorikuskin tielanassa oli vielä sen verran reippaasti haritusta takapyörillä, että odotin jommankumman lojahtavan ihan millä hetkellä tahansa.:virne: Kivasti heitti urissa välillä metrin sivusuunnassa sen pitkän tielanan perä, kun sattui pito loppumaan toiselta puolelta..:autoilee:
Yhden kuolemaa halveksuvan ohituksen kohdalla lana heitti just keskitielle päin ja rinnalla sompaillut Käshkäi teki aika rajun sivuunvedon vastaantulijaa kohti. Tuli etäisyydestä huolimatta poljettua omia jarrujakin ihan huolella..:shitfan:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin