Viestiketju:
NUFFIELD 460 -64

Tuosta kuvakoostetta, epäsopivista koeasennuksista ja liki 8 tunnin jälkeen alkoi kohta olemaan kohdillaan.
Tiukkaa oli, ja eräänkin kerran sai kokeilla ja yrittää ja muokata, kokeile, yritä, muokkaa....

Lopulta asettui, eipä juuri turhaa tilaa jäänyt, mut mahtuu orkkispellin alle jne....

Tuosta jälleen vasemmalle, yht 50 kuvaa, ensin hahmottelua ja useita epäonnistumisia ja lopulta onnistuminen, kuvasta nro 6325 eteenpäin, eli viimeiset 20 kuvaa.




 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Turbokuume nousee... Supermajoriin.

Minulla olsi sattuneesta syystä käytettävissä 2000 -luvun commonrail-dieselin ilmansuodatikotelo, 110 hv:n moottorista turbottamistakin ajatellen. ( ja nykyinen kuorma-auton suodatin päästää vettä jostakin edelleen sisään ) . Olisikohan suodattimessa tarpeeksi ilmanläpäisykykyä tarpeeksi, kun moottorien tehot ovat suunnilleen samat?
 
Turbon asennuksen jatkoa, öljyletkuja, tukia ahtimelle, painekello kiinni ( ottaa PRKL vähän konepeltiin käyttötanko kiinni) ahtoputkea, yms pientä....

Tuosta taas vasemmalle, 25 kuvaa..... Jos koeajo huomenna, pakorööri vielä ja ahto sekä moottoriin mekaaninen tarvikelämpömittari paikoilleen....

 
Turbokuume nousee... Supermajoriin.

Minulla olsi sattuneesta syystä käytettävissä 2000 -luvun commonrail-dieselin ilmansuodatikotelo, 110 hv:n moottorista turbottamistakin ajatellen. ( ja nykyinen kuorma-auton suodatin päästää vettä jostakin edelleen sisään ) . Olisikohan suodattimessa tarpeeksi ilmanläpäisykykyä tarpeeksi, kun moottorien tehot ovat suunnilleen samat?

Pitää laskea litratilavuuksien ja max kierrosten mukaan, sitten auttaa vielä jos ahtopaineet tietää, jos ei tiedä, laskennallinen litratilavuus kerrotaan max kierroksilla ja se jaettuna kahtia, ja kertaa vaikka 1,5

Esim 2 litranen kone, max varvit 5500 =11000 / 2 =5500 x 1,5 ( puolikas ahtoja ) 7750L/min ( vaikka tuo 1,5 kerroin olisi ehkä todellisuudessa enemmänkin, kun vaparin täytös jotain 0,8 )
Kuutos majori, esim 5L kone, max varvit 2500 =12500 / 2 = 6250L/min x 1,5 = pyöreet 9400L/min ...
Tästä taas isompi luku jaetaan pienemmällä, niin tulos 1,209... Virtaustarve on n. 21% isompi, lukemat vaparin kohdallakin laskettuna 100% täytösasteella ( tässä esimerkissä ) ....
 
Tuosta taas kuvakoostetta vasemmalle selaten, kuten ennenkin. Pari videota vielä yöllä tulee näkyviin....

Mielestäni kohtuu siisti paketti, mitään orkkista pilkkomati ja paljoa ei ulospäin muutokset paista.....


 
Joku pikku pätkä....... Niin, ja minuutin kaasuttelun jälkeen "imuputken" pintalämpö nousi lukemasta +14 -> 32c ...



 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei kait hyvä maali nyt niin helposti.... Tielenkillä iltapäiväl sain 0.9 mittariin .....
 
Nuorempi tytär tulee viikonloppuna käymään, ja kuvaamaan...... Joten tälviikolla lupaan pätkää julki ajeluista.....
 
Pari pätkää, jos niistä jotain tolkkua saa....



 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: NUFFIELD 460 -64

Hienosti fiheltää!

Via Tapatalk
 
No jooh, hiukan ehkä....
Ei ollu oikeen mitään että olis perään saanut kuormaa, ja maa turhan livakkaa koittaa hinata jotain ja sitten taas kärryjä ei viittiny koukkuun laittaa, ku ei vermees ole vielä noita jarruja oikeen, jouluna kun jarruttaa niin pysähtyy juhannuksena.........
 
Kyllä viheltää, kun suora putki ... Jos äänenvaimentajjaa olis niin sinne se vihellyski sitte tuppaa jäämään
 
Tuli Nuffin pumppu "penkitettyä" ja säädettyä kotikonstein, vaik eihän se ketään kiinnosta, että miten.....

 
Tuosta kuvia "penkityksestä" ja omavalmiste - "penkistä" .... Äläkee ottako mallia mun tekemisistä.......

Eli tuosta vasemmalle taas selaten....

 
Takaisin
Ylös