Minusta kun näyttää, että tuossa viimeisessä ratkaisussa on jo alettu vähän kikkailemaan ominaisuuksilla. Raideleveyden portaaton säätö (huom. taittopyörän akselin hammastus), sekä automaattinen telojen kiristys (taittopyörän kannatinpalkki on uivasti asennettu nivelhaarukan nro 26 avulla). Liekö kyseessä samanlainen tuote, kuin venäläinen perseensuristin - ei surise, eikä mahdu perseeseen
Tuolla oli kuvia taka-akseliin kiinnityksestä. Muutenkin tuolta löytyy hakusanoja, joita voit hyödyntää.
Eräs toinen mahdollinen toteutus on kans mielessä pyörinyt..... Puolitelatyyppiset pyörät molempiin suuntiin ( täystelat kun aihiona olisi ) .... Tässä tietysti arveluttaa tuo vetävien renkaiden/telojen välinen pito...........
Juu, mut ei vaan käytännössä taida toimia, loppunee pito renkain ja telojen väliisä...... Ilman jotta olisi rautapyörät.....
Ja että silleen, voi (vaikka mitä, kaikki tunnetut suomenkieliset ja joitain muitakin sanoja, myös omakeksimiä, nolottaa tälläsia julki laitella, mut elämää se vaan tääkin on... ) Ja sitten hiukkasen lisää vielä, AAAAAARRRGGGGHHHH !!! ja hiukan lisää ja reilummin sekä vielä kunnolla
Oli meilläkin kerran pölli metässä kiroilua ja huutoa ja kaikenmaailman ihme sanat tuli päästettyä,kun 165 ei startannukaan kaffe paussin jälkeen. Ukko kiros kun viimest päivää ja itelkin men hermot. Aluks luultiin/epäiltiin et on päävirtakytkin kulahtanut ja johdot siit irti ja pultti/mutteril liittimet yhteen mut ei auttanut. Vika olikin akunkengäs kun hiema löysäl ol et sellattis. Kiristetty se oli alunperin mut ei tarpeeks.
Täs nyt ei enää ole siittä kyse.... Eka yrityksellä yks 70Ah patteri, viimeisessä (ei videolla olevassa yrityksessä ) 2x75Ah patteria, ja piuhoja uusittu, maadoitus kans putsattu/uusittu, eli startin puolelle se saakutan, äff uu see koo - tyyppinen vika taitaa vahvasti mennä......
Tuota telahommaa aatellen, alkuillasta oli sählään tullut kuvia, apuja niistä sai paljon. Tosin, niiden lähettäjä on hiukkasen "arvoitus" kun ei nimi/sp-osoite paljastanut juuri mitään...... Kiitokset kuitenkin puolitela-Majorin kuvista..... ( kiva ja hieno on pajan taustarekvisiitta seinillä sielläkin )
Tänäehtoona tuli sitte tuol pakkasessa pulattua nuhvin kans, prkl.... kylmä puuhata..... Startti irti ja akkujen piuhat, siinäkohtaa sitten hokasin kokeilla kaapeleiden päitä yhteen räpsiä........ Kipinä oli kuin sytytystulpassa, kadoksissa? , pienen pieni rapsaus, volttimittari näytti lepojännitettä 12,5-12, 6V akuissa , mutta PIENEN, 1neliöisen johdon kun napojen väliin laitto, niin 0,5V !! Vaikka akut on siis alkukesällä ostetut 75Ah ZAP Calsiumit ( siis 2 x paikallaan ) Meinas ruveta kyr.. ottassa kasvamaan.... Saat.... Noh päätin kuitenkin startin sitte suolistaa kun irti on, katotaan kunto nyt sitten samalla.... Siitähän riemu lopulta repesi...... Startti pöydälle ja auki, hiilet kuin uudet, samoin kollektoripinta liki uuden veroinen, hiilet liikkui hyvin, laakereissa ei juurikaan mainittavaa välystä, jne, likimain kaikki oli paremmin kuin monessa uudemmassa käytetyssä. Eikun kasaamaan, kaikkia meni hyvin, kunnes VIIMEISTÄ mutua startin kyljessä kiristin, solenoidin ja kentän välistä lattajohdinta kentän puolella.... EI VIT... Messinkinen, 1/4"UNC ruuvi siittä poikki, voi LEHMÄ..... Riemu oli todella katossa ja niin poispäin, parit savut ja sihit äkkiä, tovi tuolilla istuen ja kiroten ja manaten, maat ja taivaat, sekä montaa muutakin..... Puolentunnin "rauhoittelun" sekä "kilauta kaverille" - jutun jälkeen tovi pajan tuolilla miettien, ja aivoriihi alkoi käymään päässä... Sitten jostain paineimasysteemin messinkisestä letkun kulmapalasta pelastusta tekemään.... Eli "pitkä mutteri" johon katkenneella kierrepätkällä se laattakaapeli sitten kiinni. Haaveiltu kokeilu kyllä sentakia jäi sitten illalta tekemättä, meni tuos nyprätessä senverran pikkuhetkiä kuitenkin aikaa.... Tuosta taas vasemmalle selaillen....
Eipä tiedä.... Viety tänän tuohon liki naapuriin, eli akut myyneeseen autokorjaamoon takas, tutkii niitä siellä sitten, tutkikoon, ei ne tuskin paremmaksi siittä muutu.... Selittää sitten myös senkin, miks Hapero eräänkin kerran jätti käynnistymättä, vaikka oli "uusimaiset" akutkin siinä, aina sai olla varapatteri ja kaapelit kyydissä.....
No on kai niitä akuissakin "maanantai kappaleita". Toivottavasti saat uudet tilalle, tai ainakin rahat takasin.