Saakura, orkkis valonvaihtaja tunnin roplaamisen, ja sörsselssöniä suihkittua alkoi TOIMIMAAN, jopa tyyttänappikin pelaa Johdotkin tovin testailun jälkeen oli selvillä, mikä mihin..... Ja sitten jotain aivan muuta etsiessäni, putkahti aivan vahingossa tuo luukkukin vastaan, parinvuoden rojujen alta, ei sitä ole tullut oikeastaan varsinaisesti etsityäkkään kuin viikon verran.....
Tuo Smiths:n mittari kannattaa säilyttää, varsinkin jos on ehjä. Oli 60-70 luvulla vakiona monessa brittikulkimessa. Muistaakseni Jaguaarissakin.
Juu, irti otin, mutta koska kunto on ??? , niin on samassa purkissa jemmassa Alliksesta irrotettujen orkkismittareiden kanssa, ei ole siis mitenkään rojukoppaan menossa tuo, kromikehys ja kaikki.....
Terveisiä vanhemman tyttären pojalta, reipas 2v ..... Ja valoja, lyhyet ja pitkät.... Olinpas hyvin onnistunut melkoisen samoilta paikoilta ottamaan 2 eri kuvaa, vaikka välillä kävin laittamassa pitkille...... Tuohonkin tuli tuossa viikko sitten tiiviste vaihdettua...
Täs ehtoolla pisti silmään vasta (ajatuksen kanssa) tuo tän värkin vanha rek.tunnus..... Viittaa kyllä Taavettipuolelle vahvasti, pitäiskös kysellä, jos sen saman vanhan vielä saisi takaisin nokalle.... Nyt kun pitäis olla kaikki riittävät paperitkin olemassa rekisteröinnille.....
Oliskos kellään mitään kuvia, miten nois puolitelaisissa trktoreissa on tuo apupyörän kiinnitys tehty ??
Masipuolel nimim. jylhä.llä oli joskus aikoinaan tekeil vissiin/muistaakseni fordsoniin sellanen. Tarvittee kattoo jos löytyis kuvii ja mul on sen numerokin niin vois vaik tiedustella.
Kyl mulla "oma ajatus on" toteutuksesta, mutkun ei mitään käryä, miten ne aikoinaan on rakennettu ......
taka akselin putkissahan ne on kiinni.. siellä sarana ja pyörä sit tietty edes.. jousikuormitteisiahan nuo ovat olleet.. mut nykyaikana ois helppo tehä hydrauli sylkyil ni voi tarvittaes painattaa.. heittää etupyörät ojan yli.. joku just vähä aikaa sit kauppas masinisti puolel majorin puolitela aihioita.. tais olla kuvakin..
Juu, perusrakenne on kyllä tajuttu hahmotelmissa, mutta käytännön kuvat auttaisi ehkä tekemään kerralla toimivan ratkaisun....
oli poistettu masinisti palstalta ne myynti ilmot.. luki vain et myyty.. mun mielest niissä ois ollu kuviakin.. no ohan tää netti kuvia täys.. ku vaan löytää..
Juu, onhan puolitelaisista koneista kuvia vaikka kuinka, mutten pikaisella kuukkeloinnilla löytänyt yhtään, missä sitä itse rakennetta olisi paremmin kuvattu....
Eikun toiselle kotimaiselle. http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=62&t=17156&sid=4a8aa79c20cfc12ae292b51fbf2be736&start=15
Juu, nuo pari viimeistä oli kyllä hyvät, selvensi ajatuksia... Aikas samoilla linjoilla olin omiassa suunnittelussakin ( ihan ite ) , mut täst on hyvä jossain vaiheessa jo jatkaa "hulluja kehitelmiä" ...