Nokkapumppu majoriin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nostolaitteen hallinhalaitteen takana oli tulppa, jonne liitin paineletkun.
Alkuperäiseltä pulpulta tulevan nousuputken lähdön tulppasin umpeen hitsaamalla. Viesti #70 löytyy kuva.

Edit. Ei se nyt suoraan se nousuputken paikka ollutkaan. Mutta siis jos siitä kuvasta selviää.

Täytyy nostaa vielä nostolaitekansi pois ja suorittaa tutkivaa journalismia paineilman kanssa :mrgreen: ja kiitokset taas.

Täytyy nostaa vielä nostolaitekansi pois ja suorittaa tutkivaa journalismia paineilman kanssa :mrgreen: ja kiitokset taas.
Tossa kuvassa näkyy minne letku menee.
IMG_20201222_201905040.webp

Nyt on letkutukset muutettuna ja se reikä tukittuna justiin riitti migissä lanka. Piti laittaa se alkuperäinen "päätylevy" takaisin paikalleen, en tänään vielä testannut että kerkiää tiivistemassat kuivaa, huomenna testiä :hermot:

Ja kiitokset mikalle asioitten selvennyksestä!

Nyt toimii nostolaite ja lisähydrauliikat myös. Aiheutti hieman miettimistä tuo lisälohko piti se vapaa paluu tukkia kun on se sarjanippa käytössä, sinänsä ihme kun sen "lisähydrauliikka" levyn kanssa se piti olla.
On nämä vaan mukavia vehkeitä rakennella.
Työnnän vielä tähän kuvan että miten pumppu meni peltien sisään.

IMG_20201221_155434.webp

Kyllä se näköjään sinne piiloon passaa :peukku:
Itse kun katselin sitä tyhjää koloa, nostin heti kädet pystyyn. Ei mahu, liian ahdasta :oops: Mutta hienoa, että pelaa.
Teki ainakin itsellä ison hypyn ylöspäin käyttömukavuudessa nokkapumppu.

Kyllä paranee käytettävyys kun ei ole kytkimestä riippuvainen hydrauliikka, sitä paitsi siinäkin mielessä hyvä kun ei tarvitse pitää voimanottoa pyörimässä kun laittaa työkonetta perään.

Hiukan piti tehdä tilaa pumpulle ja jäähdytintä nostaa 20mm niin mahtui piiloon.

Toivottavasti ei haittaa vaikka vähän "lainasin" tätä aihetta.

Ai niin, kerran tuli kiven kovaan väitettyä että majorissa ei saisi 160baaria ylittää nostolaitteessa. Nyt tuli rassailun ohessa lueskeltua korjaamo kirjaa niin siinä näkyi lukevan että 2700psi:hin eli 186baariin saa nostaa paineet. Nyt satuin asian muistamaan, kun tuli annettua virheellistä tietoa.

Ei haittaa. Majorin nokkapumppu kysymykset sopii oikein hyvin viestiketjuun, jonka nimi on nokkapumppu majoriin :D

Mulla on 185bar varo. Itse en ole koskenut tai säätänyt. Tais joku prikka siellä olla, kun katsoin.
Mikäköhän se heikoin lenkki alkuperäisellä kokoonpanolla on? Sitä vain ajattelin, että voisko olla pumpun kuoret? Keulaa en ole koskaan saanut kevenemään millään kuormalla, joskus kuorma ei vain ole noussut. Tämä tosin vanhalla ja väljällä pumpulla.

Veikkaan että itse nostolaitesysteemi, hanhenkaula, kynkät, tai nostomännän sylinterin kuoret tai kiinnitys, tai nostolaitekansi....

Ei haittaa. Majorin nokkapumppu kysymykset sopii oikein hyvin viestiketjuun, jonka nimi on nokkapumppu majoriin :D

Mulla on 185bar varo. Itse en ole koskenut tai säätänyt. Tais joku prikka siellä olla, kun katsoin.
Mikäköhän se heikoin lenkki alkuperäisellä kokoonpanolla on? Sitä vain ajattelin, että voisko olla pumpun kuoret? Keulaa en ole koskaan saanut kevenemään millään kuormalla, joskus kuorma ei vain ole noussut. Tämä tosin vanhalla ja väljällä pumpulla.

Pumppu kuulemma halkeaa ensin, ei kyllä omaa kokemusta ole tästä.

Oma puolittainen arvaus olisi pumpun jälkeen se "vääntiö" joka nostokynkkiä kääntää.

Pumppu hajoaa ensimmäisenä. Omastakin majorista oli ostettaessa pumpun kuoret halki. Uudella (käytetyllä) pumpulla tuli muistaakseni vähän vajaa 200 baria niin tiputin sen 170 nurkille niinkuin toisessa majorissa on. Ja siinä ei pumppu ongelmia ole ollut.

Veikkaan että itse nostolaitesysteemi, hanhenkaula, kynkät, tai nostomännän sylinterin kuoret tai kiinnitys, tai nostolaitekansi....

Nostomännän sylinteri putki on tuossa tavallaan "irtonainen" kun sen nostolaitteen hallinta venttiilin nyppää pois, niin sen jälkeen nostomäntä ja sylinteri putki jää käteen (vetäisemällä lähtee pois).

SUlla on kohtuu formulakelpoiset renkaat, varmaan talvella takalanalla hyvö suuntapito....:D
Noikin on ollut suunnitelmissa vaihtaa. 6 vuotta sitten myyjä sanoi, että toinen etukumi vuotaa hieman. No muutaman kerran vuoteen lisätty ilmaa :rolleyes:
Ja paripyörät tarttis askarrella.

Mutta kyllä lumityöt on hoitunut ihan hyvin slikseilläkin. Tosin pariin vuoteen ei oo jaksanut ketjuja laittaa, kun casella lanailtu.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin