Nissan Almera vm 2006, - foorumi on automaattisesti poistanut tästä sanan, joka on jo loppuun kaluttu - vai ehjäys?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josva
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikö tuossa silti tule akseliin sivuliikettä? Puolet siitä mitä suoralla panhardilla. Tarkkaa kuvaa en netistä löytänyt, mistä geometria selviäisi kunnolla. Onko sen pikkutangon pyrkimys olla vaatmkatadossa vai onko se jossain kulmassa.
 
Aamulla klo 6.00 ei kun verstaalle, auto oli jo eilisen jälkeen pukeilla etupyörien pultit löhättyinä.
Etu iskarit vei sen 3h ja sitten sen taka-akselin Multilinkin vaihtoon, sen kiinityksen 3,me pulttia oli hitsattu taka akseliin joten jos rikon niiden pultit tuleepi isompikin remontrtti. Olin jo ennalta liottellut niitä, mutta eihän se paljon auta.
Ensin naksaus - wd-40, sitten sikarille ja sen jälkeen nitkutusta auki-kiinni. Tämä toistettiin ainakin sen 3,me kertaa ja yhdellä tauolla menni sihikin. Sain kun sainkin 'maltilla' ilman katkomisia mutterit auki ja osan vaihdettua joka oli aikamoista vänkäämistä, viimeiseen pultiin sohraamiseen tarvittiin vänkä rautoja - akselin riuhtomista.

Kaikki muut listan viat on nyt korjattu paitsi päästöt, joten seuraavaksi pitääpi Maanantaina tilata aika jollekkin korjaamolle tokeniko arvot pakoputkea tiivstelemällä? Uudet lambdat on joten tarvittaessa voivat samon tein ne vaihtaa, niitäkin on lioteltu - naksautettu että pitäisivät lähteä jos asentajalla on yhtään järkeä päässä. Ja eikun emännän tekemää ruokaa - kahvia kitusiin.
 
Jos lambdoja tarvii vaihtaa ja tarvikelambdoissa on eri tyyppinen liitin tai johtoa tarvii muuttaa, niin pitää huomioida johtojen oikea liitäntätekniikka. Johdon kuoren sisällä kulkee myös lambdan vartailuhappi, eli liitoksia ja niiden eristyksiä ei saa tehdä siten, että ilman virtaus estyy.
 
Siinä taas nähtiin, pakoputkivuodon takia ei kannata alkaa lambaadoja vaihtelemaan. Kun ERITTÄIN harvoin niissä mitään vikaa on.
 
Näinköhän lambda arvo asettuisi ihan vaan käymällä maantiellä hiukan reippaammalla kaasujalalla??
@cardaani ???
En ainakaan suinpäin lähtisi lambdoja uusimaan.
Etuiskarit näkyy olevan Virossa parikymppiä kipale.
Tuo takatukivarsi tms voi olla haaste...
Pakoputken vuoto kun on lapulla niin eka se kuntoon ja katsoo korjautuiko päästöt. Vuoto sotkee mittauksen.
 
Näissä kannattaa sitten huomioida toimituskulut... Melkein ottaisin yhteyttä myyjään ja yrittäisin tingata pelkän tukivarren, kannattaisi jo maksaa koko häkin hinta kun toimituskuluissa säästäisi jo helposti saman.
 
Nissanin vaihdekeppi on normaalistikkin täysin hervoton puurokauha, tytär soitti että nyt on vieläkin hervottomampi. Kysyin pystyykö sillä edes ajamaan verstaalleni? Sano että pystyy mutta joku kilisee.

Voi perkele vaihdoin siihen kunnostetun vaihdelaatikon n,1.5v sitten ja ajattelin että nytkö se taas laukesi.
Kosla saapui tunti sitten kilisten - kolisten ja ei kun pukille verstaas
sa, pakoputken suojapelti irti vaihdetankojen kohdalta ja vika paljastui. Siellä roikkui lenkistä katkennut jousi joka kilisi suojapeltiä vasten, ei kun knipeksen pihdeillä vänntämään uusi jousen kiinitys lenkki - jousen asennus paikoilleen - suojapelti takaisin kiinni. Taas rokkaa Almera!
 
Nissanin vaihdekeppi on normaalistikkin täysin hervoton puurokauha, tytär soitti että nyt on vieläkin hervottomampi. Kysyin pystyykö sillä edes ajamaan verstaalleni? Sano että pystyy mutta joku kilisee.

Voi perkele vaihdoin siihen kunnostetun vaihdelaatikon n,1.5v sitten ja ajattelin että nytkö se taas laukesi.
Kosla saapui tunti sitten kilisten - kolisten ja ei kun pukille verstaas
sa, pakoputken suojapelti irti vaihdetankojen kohdalta ja vika paljastui. Siellä roikkui lenkistä katkennut jousi joka kilisi suojapeltiä vasten, ei kun knipeksen pihdeillä vänntämään uusi jousen kiinitys lenkki - jousen asennus paikoilleen - suojapelti takaisin kiinni. Taas rokkaa Almera!
Systerin primerasta korjasin saman vian samalla tavalla kesällä. Oli aika hyvin syönyt jousi kiinnysreiän, jotain meltorautaa ilmeisesti.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös