Nissan Almera 1.5 vm.2005 vaihdelaatikon vaihto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josva
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sen verran jo karannu aiheesta niin bandittiin on myös helppo vaikka yhellä kädellä....jaaha se kiuas tais olla jo lämmin.

Ducato -05 ja vanhempi. Vetävä kytkin jossa painelaakeria vetävä akseli tarvii irroittaa että laatikon saa pois. Onhan siinä akselin päässä irroitukseen tarkoitettu ulosvetohahlo josta käytännössä ei mitään apua ole. Onneksi netin syövereistä löytyy monta videota mihin kohtaan kytkinkoppaa tarvii reikä porata josta saa lyöntitapilla hakattua akselin irti.
Työn puolesta todella monta on tuolla systeemillä irroiteltu.
Saparossa oli kytkinkopassa tulppa ja sen takaa sai vedettyä akselin pois, muistaakseni m6 pultilla.

Kasauksessa oli semmoinen että se akseli tykötarpeineen piti kasata akselille valmiiksi ja sitten lootaa kiinnittäessä painaa käyttöhaarukalla painelaakeri kiinni paineasetelmaan. Jos erehtyi suunnasta niin se painelaakeri karkasi haarukasta ja otatti laatikon pois. Toisella kertaa muisti paremmin.. :)

Jakoremminkin niihin joihinkin vaihto hetkessä -hyvä olikin kun niitä sitten menikin.
Joo. 1.3S Kadett/Ascona.

Ainoa auto, johon olen jakohihnan vaihtanut etänä. Paskaisen työn teki yks skappari Sörnäisten rantatiellä yksissä liikennevaloissa. Sillä ei tainnut olla yhtään teknistä koulutusta tms. mutta minä osasin tehdä homman vaikka unissani. Puhelinlinja oli auki, meillä oli etäisyyttä 180km. Vuosi oli luultavasti -98 tai -99.

Joo. 1.3S Kadett/Ascona.

Ainoa auto, johon olen jakohihnan vaihtanut etänä. Paskaisen työn teki yks skappari Sörnäisten rantatiellä yksissä liikennevaloissa. Sillä ei tainnut olla yhtään teknistä koulutusta tms. mutta minä osasin tehdä homman vaikka unissani. Puhelinlinja oli auki, meillä oli etäisyyttä 180km. Vuosi oli luultavasti -98 tai -99.
Ei se paha oo lohko-Volvoonkaan. Vaihtuu siinä ihmetellessä että mites tää vaihetaa😆😆
200 sarjaa siis tarkotan...

Pitäiskö @borg in siivota nämä omaan kytkytin ja nytkytin ketjuun? Tai muihin murinoihin.
Täällä maastossa on vain kännykkä käytössä, joten suosittelen kansalaisille omaehtoista ryhdistäytymistä, ennen kuin aihepiiri ryöstäytyy lopullisesti ja juttu siirtyy pahimmassa tapauksessa julkisuuden henkilöön.

Pinnistelkää!

No mutta beellä alkaa, ei kai se nii justiinsa onko pytyt pystyssä vai kenollaan ja hattu kevemetallia vai pata rautaa, samaa tekniikkaa niinku hoppavoortissakin. Kipinöitä ja pensaa ja liikkuvia osia.

Mutta nipponilla ajaa vielä pitkälle ku vähän panostaa. Uteliaisuudesta kysyn oliko laatikkoon koskaan öljyä vaihdettu?

Aamutuimaan sain askin pöydelle, ei ole meikäläiselle tunnin homma :äh:
Taisi jo pelkkästään autosta purkamiseen kulua 4 tehokasta tuntia, mutta enhän olekkaan ammattilainen. Se ois seuraavaksi ehjän lootan etsimistä, se Kuopion uudelleen laakeroitu loota on autokorjaamo Erkki Väätäisen. Uskaltaisikohan ottaa 450€ + haku riskin?
20240203_065218.webp

20240203_065234.webp

Jos se on ihan korjaamo nimikkeellä olevan henkilön/firman tekemä ja siitä saapi kuitin että ehjätty lodju kyseessä niin kyllä ainakin itse uskaltaisin ostaa, riippuupi tietysti miten kieroina savolaisia pitää...
Mä ostin aikoinaan T4 volsun jossa mainostettiin olevan korjattu vaihdelaatikko, vitosvaihteen hilut porsinu kun ajettu liian hiljaa vitosella.
Kolme kuukautta oston jälkeen loota porsi, tuli tehdaskunnostettu lodju tilalle, oon tarinan täällä kertonutkin.

Varmaan ihan kelpo laatikko se uudelleenlaakeroitu.

Korjaussarja maksaa 200-300€. Sisältää 6 laakeria ja kolme stefaa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin