Moottorisahat

Jee, kuurojen välissä käynnyt pätkii, on se mahtavaa, vaikka pelottaa!
Toi kun pitää halkaista tyvi paakkuja jne, ihan normi ok 43cc ja 1,3 ketjulla tuskaa jauhata pitkittäin. tolla raalla voimalla ihan eri!
Siinä on se kangas/paperi suodatin jo tos joskus liottanut saippuassa, harjannu ja puhaltanut, vielä se ahistaa selvästi. Saishan semosii ihan euroilla kans, mutta oikeaoppinen? Paineilmaa ensin, sitten kuumahkossa astia saippuassa hammasharjaus.

Toi kun pitää halkaista tyvi paakkuja jne, ihan normi ok 43cc ja 1,3 ketjulla tuskaa jauhata pitkittäin. tolla raalla voimalla ihan eri!
Siinä on se kangas/paperi suodatin jo tos joskus liottanut saippuassa, harjannu ja puhaltanut, vielä se ahistaa selvästi. Saishan semosii ihan euroilla kans, mutta oikeaoppinen? Paineilmaa ensin, sitten kuumahkossa astia saippuassa hammasharjaus.
jos suodattimesta paperisesta kyse niin niin uuttu tilalle tai vaihda pestävään

Mukava kulla että toimii. Kyllä tuollainen saha on tosiaan pöllin halkaisuun oiva peli, syö puuta kun terä vaan on kunnossa. Minäkin olen joutunut tuolla Jonsulla halkomaan naapureille ylisuuria pöllejä. Ehkä suurin halkaisu oli 85cm latvaltaan 4m pitkä pölli jonka halkaisin pöytätarpeiksi eräälle kesämökkiläiselle.

Onkos täällä veijareilla kokemusta noista akkukonesahoista? Tässä kun olen mietiskellyt että minkämoisen sahan tähän kotipiha käyttöön hankkisi, niin akkusaha voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Makita LXT 353 käytössä. Kaksi kpl 18V akkuja tuli mukana, oli joku tarjous. Hyvä saha, ketjun nopeuskin on kohtalainen niin sillä jotain jo tekeekin. Yllättävän pitkään kestää lataus. Itellä on 18 voltin Makitan koneita useampi kappale niin luontaisena jatkumona ketjusaha on samaa merkkiä.

Makitan akkusahasta olen kuullut hyvää. Milkkarista huonoja kokemuksia, ellei nyt ole tullut uutta mallia. Ryobista ei mitään kokemusta, mutta voisin olettaa, että samat murheet kuin serkussaan Milkkarissa, eli täysin olematon ketjunopeus, enemmänkin ketjuhitaus.

Sit toki sahavalmistajilta löytyy akkusahoja, mut siinä saattaa tulla hinta esteeksi harrastekäyttöön. Kaverilla yhen akun makita ja ihmeen kiva laite sekin. Sellasta ranteenpaksuista oksaa ihan tolkullisessa ajassa pätkii ja on kevyt. Yli 10 senttistä runkoa en lähtis klapimittaan tekemään.

Taitaa siis olla pensavehje kuitenkin viisaampi veto, ainakin vielä tässä kohtaa. Nopeella laskulla hinta-eroa ei suuresti tule, ostaa sitten kumman vaan. Akkuvehkeen hintaan täytyy kumminkin laskea akku mukaan, kun mulla ei oo kun 5 ja 2 ah:n akut.

Yllättävän pätevä tämmönen esm kun katon päälle purin pois puun. Ja tänään olin nosto korissa, oksia pois haitoista.

Muutama v kun kun uutta pääsahaa, uleissahaa 45cc luokkaa niin akku tuli liian kalliiksi ja makitalla ei nyt ihan, kuitenkaan, kun sen infraa on ennestään

Ostin echon joku 4310 ehkä, en kadu.

IMG20260712121235.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin