Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

ai jaa jaha... siinä mäni viiskymppinen.
miten voipi lähtee 90% terän hampaista vaikka puussa ei ollu mitään rautaa tai ei ainakaan sahauspinnoilla näy. kerran kurahti ja se olj siinä. oisko voinu terästä katketa hammas ja loput kuoli siihen?
Erikoista. Pöytäsirkkeli vai? Ja ilmeisesti kovapalaterä?

:)

1780247700699.webp

Mulla on kaksi peltolohkoa mistä ei nouse kyntäessä helvetinmoista määrää kiviä. Niiltä löytyy kyntösyvyydestä sitten tälläisiä. Puoli päivää kerännyt, isot talikolla ja pieniä olen nostellut käsin kauhaan. Toisen mokoman saa vielä kerätä.
PXL_20260531_132803188.webp

eiku tukkivannesaha. karkastuilla hampailla.
Niinjuu semmosiakin on. Laskin vaan että 50€ ei pyöreää kenttäsahan terää saa, ni ei voi olla semmonen.
Olisko puun sisällä ollut kumminkin kivi tai jotain metallia, joka vaan sopivasti kului loppuun ja hävisi kun oli saanut kaikki hampaat tuhottua.

Mulla on kaksi peltolohkoa mistä ei nouse kyntäessä helvetinmoista määrää kiviä. Niiltä löytyy kyntösyvyydestä sitten tälläisiä. Puoli päivää kerännyt, isot talikolla ja pieniä olen nostellut käsin kauhaan. Toisen mokoman saa vielä kerätä.
Näytä liitetiedosto 168550
Mökin luona järven pohjassa on tuollaisia. Naapuri oli lähettänyt palan lustotutkimuksiin, niin n. 4000 vuotta on ikää

Niinjuu semmosiakin on. Laskin vaan että 50€ ei pyöreää kenttäsahan terää saa, ni ei voi olla semmonen.
Olisko puun sisällä ollut kumminkin kivi tai jotain metallia, joka vaan sopivasti kului loppuun ja hävisi kun oli saanut kaikki hampaat tuhottua.
no joku semmonen siellä varmaan on ollu...

Pari päivää meni kaverin mökillä, kaikenkaikkiaan yli 10 henkeä, osa yhden, osa kaksi yötä, osa vain käväisi. Helvetin hieno reissu oli, hyvää sapustaa, enempi ku riittävästi juotavaa ja saunat, paljut, uimiset siihen päälle. Pihapelejä pihalla, tietovisaa yömyssyksi.

Laina-verku oli meillä töissä niin alkas tapahtuun. Kun on sahran veto 1055:lle vähän hankala. Eli äestelty tuo alue, istutettu perunat ja sipulit, porkkanaa yms kylvetty. Kelasilppurilla ajettu naapurin puolella jossa ei pääsisi lupiinit kukkimaan. Naapurin varaajaa kävin mittaan kun ei toiminut mutta oli ohjauskytkin väärässä asennossa. Lisäks otettu puutarhakaivo käyttöön eli putket kytketty ja kasteltu kylvöksiä.

IMG_20260531_193418.webp

Jos ne olis mäntyä niin talteen ja tervaksien tekoon tai poltelee tervaksi tynnyrissä

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin