Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Tänään olen käynyt kaverin austinin kyydissä, jonka jälkeen olen aloittanut uudestaan Lopen kunnan karhujen kaatamisen. Nyt tämä edellä mainittu aktiviteetti on kulminoitunut humaltumiseen ja saunan lämpötilan monitoroimisen aiheuttamaan armottomaan hikoiluun.
Tuskin uskallat ikinä tulla betoninoppaa testaamaan ?

Tänään olen käynyt kaverin austinin kyydissä, jonka jälkeen olen aloittanut uudestaan Lopen kunnan karhujen kaatamisen. Nyt tämä edellä mainittu aktiviteetti on kulminoitunut humaltumiseen ja saunan lämpötilan monitoroimisen aiheuttamaan armottomaan hikoiluun.

Hikoiluttanee muuten todennäköisesti huomennakin heräämisen jälkeen vaikka miten pyrkisi etukäteen nesteytymään.

Paljonkos @takapotku n "firmassa" on viljeltyä ja paljonko karvakorvia.
Noh jos oikein pilkkua viilaa niin ei mulla oo kun tuo veturi ja jokune työkone/kärry tällä hetkellä.:mrgreen: Kylvökonehhan/muutkin kevät työkoneet on porukassa viljatilallisen kans ja +-300ha tulee vuoteen kylvettyä riippuen vähän mitenkä on urakointihommia.

Mullikoita jonku verran toiselle sataa mitä tuohon navettaan sopi kun lypsyaseman purettu pois. Sitähän sitä pitäs miettiä mitä sen kans tekee kun pitäs pikkuhiljaa ruveta sisusta remontti tekemään. Että jos siihen pari tekee viereen lisää niin sitten tietää ainakin mitä seuraavat vuosikymmenet tekee. Niin aika tarkkaan tuota pitää suunnitella.:epätieto:

Noh jos oikein pilkkua viilaa niin ei mulla oo kun tuo veturi ja jokune työkone/kärry tällä hetkellä.:mrgreen: Kylvökonehhan/muutkin kevät työkoneet on porukassa viljatilallisen kans ja +-300ha tulee vuoteen kylvettyä riippuen vähän mitenkä on urakointihommia.

Mullikoita jonku verran toiselle sataa mitä tuohon navettaan sopi kun lypsyaseman purettu pois. Sitähän sitä pitäs miettiä mitä sen kans tekee kun pitäs pikkuhiljaa ruveta sisusta remontti tekemään. Että jos siihen pari tekee viereen lisää niin sitten tietää ainakin mitä seuraavat vuosikymmenet tekee. Niin aika tarkkaan tuota pitää suunnitella.:epätieto:
Onhan siinä sitte askaretta, vissiin pitää vaan luottaa että tuottajahinta nousee mullille. Taitaa aika kynsien viilaamista olla tällä hetkellä.
Tossa yks isäntä pisti pari vuotta sitte mullipihaton tyhjäksi, sellanen 700 päätä oli kun isoimmillaan oli. No, hänellä muutakin hommaa, maanrakennusta, rautakaupan osakas yms.

Eilis iltana perinteinen urbaaniviljelyn sissi-isku ja siemenet vakoon. Nyt oli kunnolla itäneitä siemenpottuja. Setuputeitäärr niinku täälläpäin sanovat. Syksymmällä sitten syytä pitää sadonkorjuujuhlat.
20250517_210924.webp

Pari pottua saatto livahtaa keppappilan mehmetin kukkalaatikkoonkin😁

Sain siskon houkuteltua kaupungista istuttamaan. On tehty istutuksia, heinäyksiä ja raivauksia toistemme palstoilla ynnäilemättä meneekö ne mihinkään suuntaan tasan. 1600 tainta vähemmän jäljellä, enempää ei sunnuntaina istuteta.

Suomalaisella koneella kun ajetaan, niin oispa saksalainen poikaa
Veturihan on saksalainen ja kylvökone itävaltalainen.

Nyt viimeiset 5v on kyllä kotimaisetkin kylvokonevalmistajat nostanut tasoa kovasti ja ei se uusi 6m multiva yhtään hullumpi kone varmastikkaan olisi. Uudehkoja vihreitä junkkareitakin tässä lähistöllä useampi ja ei voi kyllä oraita moittia. Samannäköinen vantaistokin tullut niin ei ole mitään nippa helvettejä ja kestää kylvääkkin.

Tämähän on 2017 ollut koneagriassa näytillä niin ei tässä montaa vuotta mene niin on tuokin 10v vanha. :facepalm:

:scoot:Hupiajelua jokunen satakm.

Ensin vähän tuolla päin (Redneck paradise :virne: )
20250518_132706.webp

Ja sitten tuolla päin, @sakkuli :lan kuningaskunnassa.
20250518_161345.webp

Eilen myös jättirekkalan ohi ajelin, taisi @kymi olla siellä jotain ropaamassa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin