Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Viestiketju:
Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Istuttu koulun penkillä ja vähän lumitöitä. Enimmät jätin aamuks.
 
Itte en oo mitään tilaillu, mut kaverit on, samoin vissiin moni täälläkin on sieltä tillaillu osasia.
Kokemuksista en osaa muuta sanoa, kuin että pahemmin en moitetta ole kuullut, ja se huono maine kulkee monasti hyvän edellä .....
 
Onkona tuo Spareto noin niinkuin tuttukin paikka tilailla asioita?
Oon tilannut paljon. Viimeksi kaksi viikoa sitten 500€:lla ALV 0. Neljässä päivässä on paketti tullut kotiovelle, joskus kolmessakin.

Erinomaisesti pakattu. Hommasta laadukas maku jäänyt.
 
Njoo, vaan koska on eijjoota ni aamulla puhelu kuorkkikorjaamo mäkelälle.
 
kyllä kaivinkone kuskeista kellä kauha liikkuu ja silmää muutenkin työlle niin on kova kysyntä. kaikki osaa kuoppaa kaivaa ja lastata mut sitten ku pitää työmaalla touhuta tarkasti ja tiltillä pyörittää ja ajatella työjärjestystä, sorakasojen paikkaa, usein ahtaissa paikoissa ym niin alkokin olee vaikeeta löytää. broidillakin pyöräalustaisia kaikki kaivurit. on siinä muutama käyny kokeilee. nyt tuli yks virolainen taas mut onkin ammatti mies, kaivoi samoil työmailla eräälle isolle maansiirtoliikkeelle mutta kuulemma kypsyi kun koneita ei huolleta ja aina rikki sen takia. vaikka ei niin vanhoja koneet olekaan. mestareiden ja muiden kans on oltava pelisilmää ja kun pärjää niin haluavat seuraavillekin työmaille. on broidilla yks nuorikin kaveri. laitto ekana koneen pesuun ku tuli esittäytyy. 7numeroa liian isot haalarit päälle ja jokusen tunnin pesi. oli märkä kaveri ja vaseliinissa. ei valittanu, ei ollu heti puhelin kouras. kauheesti ei ollu kaivanu ku telakoneel mut mun tiedon mukaan on vieläkin töissä ja hyvin menee ihan suomalainen kaveri. nöyränä ja oppia vastaanottavana tuli töihin. nää nykyajan jätkät on useimmat heti ku silmä välttää puhelin kouras ku joku piippas viestiä. vanhemmat ammatti miehet kärsii usein alko ongelmia ja välillä kun ei tulla töihin on sekin vaikeeta. toki poikkeuksiakin löytyy mut heillä työt ja eivät vaihda.


Tässä on monta samaa asiaa minkä itsekkin huomannu. Kaupungin työmaat aikas muurahaispesiä, niissä ei lipsahduksille ole varaa.
Puhelin on kumma kapistus kun siitä ei voi olla erossa. Pitää kokoajan kytätä naamakirjaa sun muuta.
Toki eräs juniori näki siitä mulle vaivaa kun firman puhelin on ja se välillä myös soi. No sattu juuri oleen kinkkisempi pulma soittajalla kun alkoi valittaan. Iskin sille vian kuvauksen kouraan ja sanoin että hoida sä sitten tuo niin mä meen kahville katteleen juutuubbia. Eipä tuotakaan jannua talossa enää ole, tais järkyttyä kun hommat ei hoidukkaan läppärillä.
Muutamaan virolaiseen työporukkaan törmänny, on sitten niin laidasta laitaan sakkia kun vaan voi olla. Osa oikeesti pätevää ja tarkkaa toinen pää onkin sitten sitä pokukkaa että niin kauan mennään kun kone vähänkin liikkuu ja totaalisen hajoomisen jälkeen alkaa itku että kone täys paska.
 
Täys paskahan se kone on jos hajoo ....... Sit ku kysytään kuskilta jostain rasvauksista tai öljynvaihdoista tai muista huolloista...... " Emmää niistä mitään tiijä..... Ei oo mun hommia hoidella ??? "
 
Eilen illasta Volvon jarruremonttia kauhistelin ja osien saatavuutta kummastelin, soitin äsken paikalliseen varaosaihmeeseen Kuorma-autokorjaamo Mäkelään, ja kas palat löytyi suoraan hyllystä (98e alv24 kaikki 4 palaa), mutta levyjä ei.
Levyjä oli 1kpl hein toimittajalla heti hyllyssä niin että olis saanut tänään klo16 jälkeen heiltä hakea, mutta koska tarvitaan 2kpl niin pitää tyytyä lähes vuorokauden toimitusaikaan ja hakea vasta huomenaamulla 08 kun hein putiikki aukiaa. (levyillä hintaa veroineen 430e/pari).

Eli kun ennustin et osat maksaa 500-1000e, en ollut väärässä, mun pikaisella matikalla tuo tekee 528e joka osuu skaalaan =).
 
Jahas, ja yllättäin paikalle saapui vielä palotarkastajakin, esittelin kiinteistöä, ei isoa huomautettavaa..
 
Sutaria täälläkin odoteltu, olisi uudet tikkaatkin että uskaltaisi mennä katolle...
Voisin kyllä itsekkin sen homman tehdä, mutta mielluummin maksan siitä palvelusta kun tämä sutari tekee työnsä niin kuin pitääkin.
 
Täys paskahan se kone on jos hajoo ....... Sit ku kysytään kuskilta jostain rasvauksista tai öljynvaihdoista tai muista huolloista...... " Emmää niistä mitään tiijä..... Ei oo mun hommia hoidella ??? "

Niimpä.
Sitten on niitä isäntiä että mitään ei tehdä ennen kuin kone täysin kaput. Sitten taas sama laulu mitään näillä ei tee..
 
Aamulla tuli soitto, että auto 10km päässä jumissa. Piti lähteä pelastamaan. Oli auramies lähtenyt p****n perässä pohjoiseen ja jättänyt tuuraajat hommaamatta. No kaikkiaan useampi kymmenen km tietä auraamatta, lunta noin 15cm... Yhden noista teistä kävin avaamassa, kun osakas olen. Auramiehen renki jolkottelikin vastaan puolilta päivin. On saattanut olla puhelimessa muutama vastaamaton puhelu...
 
Eilen päivätöiden jälkeen viideltä kotiin ja kuudelta koppiin auraamaan ja paraillaan 30cm oli tullu,melkoist lipsuttelua oli kun takalanan kanssa niit vetelin. Tänä talvena on reilu 20km yhteesä yksityisteitä ja kymmenkunta pihaa. Aika tarkkaan puolilt öin olin kotona ja kello herätti heti kohta 5.20. Tunnin päästä työkaveri soittelikin jotta hiljasempi päivä tiedossa eli jäin lämmittämään taloa ja laittelin caseikkoonkin ketjut..
 
Mamman Kassuun tars kans takasiin vissiin ketinkit laitella ..... Kunhan ne tuolta ulkoa hangesta, jostain mistä lie, ja joltain trukkilavalta ? ensin vaan löytää .....
 
Talvi yllätti ketjunasentajan?

Ei välttämättä niinkään. Takatuuppareillakin kun on pärjätty yli 10v ilman ketjuja lumihommista.
Mut tuo , tälle seudulle poikkeuksellinen, melko suuri kerralla satamisen määrä, ja kun vielä melko märkääkin lunta oli ....
Kyllähän tuo peräkauhallakin pois olis saatu lapioitua, tai sitten Alliksen vustuksella ......
 
Sutaria täälläkin odoteltu, olisi uudet tikkaatkin että uskaltaisi mennä katolle...
Voisin kyllä itsekkin sen homman tehdä, mutta mielluummin maksan siitä palvelusta kun tämä sutari tekee työnsä niin kuin pitääkin.
Mullakin on sutarin vehkeet pajassa ja joskus niitä käyttänytkin mutta "maksullisen" sutarin käyntiä odottelen. Kuitti tehdystä työstä on arvokas jos jotain sen suuntaisia ongelmia eteen tulee. Toisaalta kevättalvella se yleensä käy. Viime talvena kävin lapioimassa kattotikkailta lumet pois kun häneltä tuli viesti (kuten yleensäkin) että tiettynä päivänä saapuu. Hiukka oli sutari yllättynyt kun sai ilman lumitöitä hommansa tehdä. Totesin vaan että meikäkin tekee leipätyönsä asiakaspalveluhommissa niin osaan arvostaa asiakasta joka vähänkin viitsii nähdä vaivaa asentajan työn eteen.
 
Takaisin
Ylös