Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Alkais oleen ruoteetkin laitettuna ja oviaukot avattuna oikeen kokoisiksi. Toisen katon päädyn roikkuräystäänkin sain jo tehtyä tonne tammen sisään. Työllistää kun yrittää sääliä sitä puuta.

Kyllä mä taidan jättää ton takapuolen lipan ihan tohon alustavaan parin metrin mittaan, suojaa hyvin kun on vielä pohjoiseen päin, eipähän puske lunta välikköön ihan niin helposti. Ja voishan tohon tekasta vielä vaikka liukuovenkin etupuolelle...
WhatsApp Image 2026-08-08 at 00.01.28.webp

Katonharjan tuuletuksen takia, harjan päälle lisäksi laitetaan kapea kaistale samaa tavaraa tuuletusrimojen päälle. Ite en tuollaiseen kylmään rakennukseen mitään aluskatetta laittaisi
Ehottomasti kylmäänkin rakennukseen myös aluskate. On se vaan ikävä kun kevättalvella vettä sataa tallin sisällä.

Minulla on kylmä konehalli. Ja onneksi tuli kuunnelluksi tuttua rautakauppa myyjää joka lähes pakotti ottamaan aluskate rullat mukaan liikkeestä.
Sanoen, että käyppäs katsomassa nuo meidän varastot joissa ei ole aluskatetta.

Aamukahvia hörpitty mukista puutarhakierroksella ulkona ollen, istuttu katsellen - kuunnellen luonnon heräämistä päivään.

Kotopuolessa naapurilla oli postin vanha tölkki, olivat provinssin aikaan ajelleet siitä alueen ohi ja kaveri istui kyydissä luonnollisesti kaljan kanssa ja ottanu siitä huikkaa kun ajoivat puhallusratsiaan, konstaapelihan tuli ihan silmät kiiluen pillin kanssa ikkunalle ja viisoi avaamaan ikkunan, no se apparin sähkölasi ei toiminut ja kaveri viisoi että mene toiselle puolelle, poliisi lopulta avasi oven ja alkoi jo meuhkaamaan että mitä sitä kaljaa juodaan ratissa, kaveri vaan kylmästi totesi että kuski on toisella puolella.
Mä kans olen postin vanhassa tölkissä puhaltanu, viisari nousi ja poliisi alkoi ehdotteleen mondeoon siirtymistä, oli naama hyvän näkönen kun sanoin että eikö apparin paikalla saa kaljaa ottaa.
Yks kerta ku oikeerattisella olin kuskina, kaveri puhalsi vielä siinä vaiheessa nollat, poliisi toivotti hyvää matkaa, lähdettiin niin toinen konsta kysy puhalluttajalta että et sitte kuskia puhalluttanu.
Mutta ei ne peräänkään lähteneet.

Vötkyilly... Oli tarkotus aamusta heti ruveta hirrenveistoon, mutta vähä jäi unet vähille viime yönä.
Just kerkesin nukahtaa puolen yön jälkeen niin heräsin ku helikopteri pörrää mökin yli ja alkaa laskeutumaan tohon 300m päähän vastapäisen saareen rantaan 1 aikaan. Siinä se tunnin verran piteli vesirajassa lapataksia paikallaan kun hoitohenkilökunta oli saaressa. Pelastuslaitoksen vene tuli kanssa ja kahen nurkilla lähti kopukka takas taivaalle ja flightradarista seurasin niin lenti suoraan takas varikolle. Vene lähti joku tovi sen jälkeen kanssa pois.
Liekkö raato tullu, sitä ei tarina vielä kerro...

Vötkyilly... Oli tarkotus aamusta heti ruveta hirrenveistoon, mutta vähä jäi unet vähille viime yönä.
Just kerkesin nukahtaa puolen yön jälkeen niin heräsin ku helikopteri pörrää mökin yli ja alkaa laskeutumaan tohon 300m päähän vastapäisen saareen rantaan 1 aikaan. Siinä se tunnin verran piteli vesirajassa lapataksia paikallaan kun hoitohenkilökunta oli saaressa. Pelastuslaitoksen vene tuli kanssa ja kahen nurkilla lähti kopukka takas taivaalle ja flightradarista seurasin niin lenti suoraan takas varikolle. Vene lähti joku tovi sen jälkeen kanssa pois.
Liekkö raato tullu, sitä ei tarina vielä kerro...
Onko se Ilmari viellä Joroisissa?

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin