Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Viestiketju:
Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

14984126241531824416298.jpg
 
Jaa-a, voisko olla noin.. voisiko niin iso katastrofi mahtua tuommoiseen monttuun
en väitä enkä intä mutta arvelen että kyseessä on savolainen työmoa. Tokihan borg on päivän aikana kerennyt kiiruhtamaan kauaskin, jopa rajan taa, mutta vankasti uskon pitäytyneen suht lähialueilla. Keskikesän juhlahumua ja muut kun hällä rasitteina olleet. Siispä uskon että liippaa läheltä


Apropoo. Rehellisyys maan perii eli opettavainen juhannustarina.
Kuten aiemmin tuotu julki mehtiydyin armaan kanssa joiksikin tunneiksi aattopäivänä. Menimme niin pitkälle itään kuin luvatta saa mennä. Tehtiin siellä mitä tehtiin ja poiskin aikanaan lähdettiin. Takaisin tullessa silmäni tökkäysi oman onnensa varaan jätetyn metsäautotien raiteella jotakin ihmislajiin viittaavaa kampetta. Pysäytin kotteron ja armas kurkotti kauempaa katsomani kyytiin. Kamera, dikikamera kotelossaan. Ulkoisen habituksen voimakkaasti näyttäessä siltä, että renkaan alle jäänyt ja siten melekosen huono tappaos.. Näyttö rikki, kuoret litistyneet. Kuka,ken, miksi ja milloin?
Normaali ihminenhän olisi tämän kiikuttanut tietysti löytötavaratoimistoon tmv paikkaan, minä taas halusin toimittaa sen suorin tein omistajalleen. Sitäpaitsi uskon että korpikyliä nuhteessa pitävällä vähäväkisellä poliisilla muutakin tähellisempää kuin löytää suht halvalle ja yliajetulle kameralle omistaja.
Kampeuduttiin sittä kotijo eli tietokoneiden ym tekniikan pariin seuraavana päivänä. Kameran omistajan löytäminen kiinnosti nin paljo että otin siitä muistikortin esille ja selasin kuvia. Normaaleja matkamistokuvia mutta yksi kuva oli, jossa vaikutti vahva intuitio siinä näkyvän auton kuuluvan kameran omistajalle. Rekisteritiedustelu toi nimen ja numerotiedustelu yhteystiedot. Niiden mukaan kameran omistajan vakituisempi tulihtelupaikka n 500 km päässä löytöpaikasta..
Pariin otteeseen soitin "tyhjää" ja viimeisen jälkeen lähetin tekstiviestin jossa esitin asiat niikuin ne todellisuudessa olivat. Parin tunnin kuluttua tuli soitto. Kameran omistaja oli yhä paikkakunnalla ja käsitykseni mukaan hyvillään toiminnastani.
Ja niinpä omistaja sai tänään kameransa parin päivän hävöksissä olon jälkeen. Minä sain uuden tuttavuuden ja ehken tässä jotain yhteishommaakin vielä tehdään..

Kiva tarina ja kohtuu onnellinen loppukin.. harveneva joukko nykyään toisen omaisuutta arvostaa...
 
No niinhän se tekee :)

Ei tarvite joka pesun jälkeen läträtä kosteusvoiteiden kanssa :D

Niihin meneekin paljon päivässä aikaa kun pitää kuorintavoiteet.. yms. litkut levitellä.. tuo SAE30 tuntuu pysyvän hyvin iholla.. en tiedä pitäiskö talveksi levitellä ohuemmat..
 
Kaiken muun hyvyyden lisäksi ja sadepäivän ratoksi katsottiin hartaudella ylen areenasta Onnellinen mies elokuva. Tämän joskus muinoin jo nähnytkin, mutta armaalle ensikokemus. Jokseenkin jouhevaa katsottavaa
 
Olin risteilyllä. Pääsin tuuraamaan kapteenia. Aluksena Puula 440 ja voimanlähteenä Honda 2.0.
 
Odottelen, että kamu saa paatin kuntoon, että nähdään miten 220+ hp ? Volvo Penta antaa kyytiä .......
 
Eipä tänään vielä mitään, tokkopa myöhemminkään, olokapäät ja sormien nivelet niin pahuksen kipiät ettei oikein ilikiä maitotölkkiäkään nostaa...oikia räpylä siis samammoonen vaikkei siinä tuntoa olekaan niin kipu kyllä tuntuu:ihammennys:
 
Kohta hakemaan peräkärryä. Pitää heittää kuorma tai pari jätekeskukseen.
 
Närästyksestä puheenollen, mitenkähän on MetsaMan pärjäillyt? Vein tuliaisiksi natsiliiterin korvapuusteja. Mitä lie palmuhydrauliöljyä niiden tarveaineissa ollut, itse piti ottaa kolme rennietä ja somacci kun pääsin kotiin. :vipottaa:
 
Närästyksestä puheenollen, mitenkähän on MetsaMan pärjäillyt? Vein tuliaisiksi natsiliiterin korvapuusteja. Mitä lie palmuhydrauliöljyä niiden tarveaineissa ollut, itse piti ottaa kolme rennietä ja somacci kun pääsin kotiin. :vipottaa:


Oohhoh... jo on ollu jytymmät pullat :D
 
Takaisin
Ylös