Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Viestiketju:
Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Kiitos paljon.

Papin kanssa juttelin sitten kaffikupin kera ja siinä heräsi minulla kysymys kun juteltiin pois menosta etc.. että olenko jotenkin "viallinen" kun en isän poismenoa sinällään sure. Vaan olen "hyvilläni" siitä että isä pääsi pois vaivoistaan. Viimeiset kolmesta kahteen vuoteen eivät vaan olleet helppoja. Kunto laski nopeammin kuin lehmänhäntä. Siksi minulla on se tunto että, hyvä kun isä pääsi pois. Ja pappi vahvisti ajatustani kaffikupin äärellä.
Surullista oli kanssa vuosi sitten äidistä luopua, mutta kanssasi toisaalta samoin tunsin, kun monesta vaivasta kärsivällä helpotti.
 
Osanottoni @Kontio

Viikonloppu on vierähtänyt kahdenkesken likan kanssa Tampereella. Tultiin eilen tänne, tänään on siskon ja toisen ipanan synttärit niin ei tarttenu ajaa menopaluuta reilua 3h samana päivänä. Samalla pieni irtiotto normikuvioista, ollu ihan mukavaa laatuaikaa kierrellä kaupoilla. Eilen käytiin istumassa kissakahvilassa, kovin tuntui olevan suosittu paikka.
 
Kiitos paljon.

Papin kanssa juttelin sitten kaffikupin kera ja siinä heräsi minulla kysymys kun juteltiin pois menosta etc.. että olenko jotenkin "viallinen" kun en isän poismenoa sinällään sure. Vaan olen "hyvilläni" siitä että isä pääsi pois vaivoistaan. Viimeiset kolmesta kahteen vuoteen eivät vaan olleet helppoja. Kunto laski nopeammin kuin lehmänhäntä. Siksi minulla on se tunto että, hyvä kun isä pääsi pois. Ja pappi vahvisti ajatustani kaffikupin äärellä.
Joulun alla oli papin kanssa saman tyylinen keskustelu. Isällä oli muistisairaus ja sanoinkin papille, että mun isä meni pois jo vuosia sitten. Itsellekin helpotus kun sairastelu viimein päättyi ja pääsi pois.
 
Vedin paljun kesämökille traktorilla, kun se pitää sillä rantaveteen asentaa.
PICT0249.jpg

Ajattelin että onpa siellä valmiina kun jäät lähtee, mutta yllätys ylätys ne olikin lähteneet.
20240505_094004.jpg

Laiturin tuki terästolpat oli hävinneet jäiden mukana joten en ruvennut hyisessä vedessä kahluusaapailla rypemään, kylmä Pohjoistuulikin tuiversi. Pitää katsoa asennukselle tyynempi - lämpimämpi päivä ja laitaa sauna lämpiämään että voi käydä siellä lämmitelemässä, kyllä siellä sitten keväthommia näyttäisi riitävän. Lehtihelvetti jäi syksyllä puhaltamatta kun satoi pysyyvän lumen ja reppupuhallinkin hajosi sinä ainoana päivänä kun puhalluksen olisi voinnut suorittaa.
 
Paljua lämmitelly....siis ihan vaan paljua,genopakkia ketuttaa.

20240505_143325.jpg
 
Naapurin klapi homma suoritettu. Pyhä työllä ei ole siunausta, ja oon ateisti ja muutenkin kummallinen, ja tämähän vanhan ukon harrastus. Vielä omat klapit reilu 30 kiintoa, tietäis vaan mihin laittaa, mutta eiköhän sekin asia vielä järjesty. Hyvä keli ollu ei liian kuuma. Vähä kirveellä joutui isompia avittamaan, ei sopinut koneeseen.

20240505_153508.jpg


20240505_114002.jpg
 
Kiitos paljon.

Papin kanssa juttelin sitten kaffikupin kera ja siinä heräsi minulla kysymys kun juteltiin pois menosta etc.. että olenko jotenkin "viallinen" kun en isän poismenoa sinällään sure. Vaan olen "hyvilläni" siitä että isä pääsi pois vaivoistaan. Viimeiset kolmesta kahteen vuoteen eivät vaan olleet helppoja. Kunto laski nopeammin kuin lehmänhäntä. Siksi minulla on se tunto että, hyvä kun isä pääsi pois. Ja pappi vahvisti ajatustani kaffikupin äärellä.
Otan osaa. Toivon että oma isäni tuupertuu vaikka tuonne klapikoneelle, ettei tarvis kitua missään hospitaalissa tms.
Hän kun ei osaa oikein jouten olla, palvelutalossa kuolis varmaan tylsyyteen. Ite oon samanlainen.
 
Otan osaa. Toivon että oma isäni tuupertuu vaikka tuonne klapikoneelle, ettei tarvis kitua missään hospitaalissa tms.
Hän kun ei osaa oikein jouten olla, palvelutalossa kuolis varmaan tylsyyteen. Ite oon samanlainen.
Aina olis paras lähteä suorilta jaloilta.. sitä toivon myös itelle..
 
Isäukko kippas suorilta jaloilta heinäpellolle, äitimuori sängyn viereen.
Ite kippasin venerantaan, mutta saivat elvytettyä...
 
Aamulla siirrettiin naapurin leikkimökki jo toistamiseen, trukkipiikeillä homma kävi rutiinilla.
Klapihommat aloteltiin, ja laavun edusta sorastettiin,ei oo kuivat heinikot ihan niin lähellä.

IMG_20240505_181503_511.jpg


IMG_20240505_181414_006.jpg


IMG_20240505_181403_476.jpg


IMG_20240505_152052_031.jpg


IMG_20240505_152055_238.jpg
 
Takapihan terassilla sihiä juodessa tein jotain...

1714929441361.png


Pieni harjoitus vielä (=toinen sihi & terassikerta) ja pääsee testaamaan (suljetulla alueella).
 
hain 7km km päästä purukuorman ja kuormasinkin ite kun ei ollu kalustoa paikalla.. broidin 4000 ja vilske 1000 lumikauhal oli kaverina.. ei oo hetkeen tuo ford päässy raskaisiin töihin niin teki hyvää ku pääs tielle avaamaan ja kyllä se haisikin kuorman kans ja savus alkuun.. sit virittelin nurkalta bobgalle 225 viskan perään ja totesin että sulkuluukkujen nahat on kadonneet, purin kaikki ja tein kumista sinne uudet niin hyvin toimi. 2 suppiloa kävin heinämaille viskaamas. enpä oo totakaan hommaa ikinä tehny.. jos sais syksyset heinät kylvöt vähä voimaa kasvuun.. hyvin kyllä jo viherteli et sieltä ne taas lähtee.. kunnes ens vko kylmentää. mut melko konevoittosesti meni tää su puuhates..
 
Olihan tultua eli tulihan oltua Lahes Classic Motorshowssa 20000 muu joukossa :cool:
Paljon oli mukana myös konekansalisia, joiden kanssa oli mukava parannella auto ja kelkkamaailmaa.

Mulla oli eka kevari tommonen
20240505_150611.jpg
 
Takaisin
Ylös