Kyllä ainakin ite mieluummin etänä tollasia hoitaisin, ja kaikkein paras jos vielä vois ite valita ajankohdan (ja keskeyttää-jatkaa kun huvittaa). Virkeempänä sitä pysyy kun on tutut ympäristöt ja voi ehkä vähän tehdä jotain muuta siinä ohessa.
Muistan joskus kauan sitten asiakkaalla oli (liian) aikaisin aamulla palaveri, jossa piti käsitellä asian X siirtoa järjestelmään Y. Olin jo jotenkin henkisesti aika loppu kun teknisissä asioissa tuntui, että kärpäsestä tehdään härkänen vain sen takia, että myyjä ymmärtää. Mulle ja tekniselle projektipäällikölle oli harvinaisen selvää ensimmäisen vartin jälkeen miten homma menee ja mitkä on roolit kenelläkin.
Sit kun joku vielä äityi tuossa palaverissa miettimään nimiöimiskäytäntöjä (ihan mun tontin ulkopuolisia asioita) niin jotenkin vaan sitä keskustelua vartin kuunneltuani silmä luppas. Vieressä ollut kaveri tönäs jossain kohtaa olkapäähän ja totes, että hän kyllä ymmärtää, että asia ei mulle mitenkään kuulu, mutta tuo kuorsaaminen on ehkä vähän liioittelua.