Oli torstaina eka työpäivä saikun jälkeen.
Piti olla köykäsempi päivä auton tarvikkeiden syynäyksen, jäteöljypumpun korjausen ynnä muun merkeissä sekä sitten tarvittavat osat seuraavalle päivälle.
Viduiks män yllätys yllätys. Ehdin pumpun korjaan ja jeesasin muita parissa jutussa kun tultiin sanoon että olis yhessä paikkaa ongelmia ja kunnolla. Sinne sitte tartti lähtee, ei siinä mitään mutta matkaa olikin reilu 170 kilsaa suunta, luhangan puolella
Homma meni alkuun ihan hyvin mutta tietokonepuolen kans alkoi vastustaa ja aiheutti kauhunsekaisia tunteita kun ohjelmisto päätti katkasta yhteyden tietokoneen ja ohjainlaitteen välillä kesken moottorisoftan päivityksen. Parin kokeilun jälkeen sai homman toimiin.
Seuraava mitäs vit..a tilanne syntyi kun remontin kuittaus ei nollannu nokitasoja hiukkasloukun tiedoista.. Sitten olikin homma että sai testipolton päälle se kun ei onnistu jos tasot liian korkeet.. Muutaman yrityksen jälkeen sai polton päälle ja tasot kohdilleen.. Ilmeisesti softaan tehty muutos että diagnostiikan kautta tehty pakkopoltto menee päälle pahemmissakin tapauksissa jos anturitieto poikkee oletuksesta.
Muutaman tunnin homma sitten "vähän" venähti ja puoliltaöin kotona..
Tää perjantai sitten alkoi auton tyhjäyksellä ja piti ottaa tän päivän osat kyytiin. Ne piti alunperin pakata kyytiin jo torstaina ja uudet työnjohtajat lupasivat ne hoitaa mutta ton kiirekeikan takia en niitä kyytiin eilen saanu.
Erehdyin olettaan että olisivat lhoitaneet ne valmiiksi että aamulla osat kyytiin ja menoksi.. Vielä mitä kaikki tekemäti. Olivat sekoilleet firmojen nimien kans, työlistassa väärä nimi joten en varastosta mitään löytänyt ja toisen homman kohdalla kaikki keräämättä ja sitten työmääräimetkin vaiheessa.
Alko siinä vähän hermo kiristyyn että tällä menolla on yö ennen kuin reissusta selviää enkä aatellu olevani yötämyöten perjantaina reissussa.
Suunnilleen sitten saivat nuo järjestykseen paitsi parit öljykannut joista vielä erikseen olin maininnu. Tässä kohtaa riitti toi pelleily ja painelin varastoon hakeen puuttuvat kannut ja lähdin ekan paikkaan. Pomon antama osote paljastu olevan reilun kilsan pielessä ja koneen piti olla tänään jouten no ei ollut ja paikka vielä sellanen että tukin sen soratien pariksi tunniksi homman takia. Homman jälkeen soitin asiakkaalle ja tämä oli kuulemma työnjohtajalle kertonut että kone tänään töissä mutta lopettavat puolenpäivän jälkeen. Nappiin meni.. Tästä sitten seuraavaan paikkaan.. Osote oli postinumeroineen päivineen.. Paikanpäällä saikin todeta että täällä mitään ole ja asiakkaan puhelin varattu kokoajan. Ei siinä sitten mitään aletaas etsiin konetta, eka parit läheiset pikkutiet katoin ja totesin että täällä on hommat jo tehty ja lähdetty.
Seuraavaks kuukkelin kartta auki ja tutkiin löytyykö annetulla osotteella vaihtoehtoo no löytyy reilun 20 km päässä no käympä katsomassa ei mitään siinäkään toisaalta tuoreempia jäkiä on.. Lopulta määränpää löyty muutaman kilometrin päästä. Aikaa vaan tärväyty melkoisesti tässä haeskelussa.
Tältä haeskelulta olis melko pitkälti välttynyt jos pomo olisi tulostanu osotekartan mikä on mahdollista järjestelmästä saada ja itse en tohon tietokantaan käsiksi pääse tietenkään. Olis ollu liian helppoo avata kone ja kattoo missä on viimesin sijaintitieto.
Joku bitti on poikittain navinkin kartassa kun opasti ihan eri paikkaan kuin taas kuukkelin kartta. Tarttee vissiin päivittää vaikka tän navin pitäis päivittää itteensä satelliitin kautta.
Oikein nappiin meni hommat ei kiasus taas kerran..