Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Njoo, tietenkin noin, mut kyl puhekielessä käytetään sanontaa tasavirta tai vaihtovirta kun puhutaan vaikka moottoreista, onko se tasavirtamoottori vai vaihtovirtakone....Käyttäisin sanontaa ”mittari vaihtojännitealueella”. Silloin mitataan vaihtojännitettä. Virta-sanaa ei kannata mainita ollenkaan. Syyttäjä takertuu siihen ja tuomio tulee.
Jospa tasajännitelaturi ja vaihtojännitelaturi?Njoo, tietenkin noin, mut kyl puhekielessä käytetään sanontaa tasavirta tai vaihtovirta kun puhutaan vaikka moottoreista, onko se tasavirtamoottori vai vaihtovirtakone....
Tämä selväSori, tarkoitin MITTASI JÄNNITETTÄ MITTARI VAIHTOVIRTA-ALUEELLA, EI TASVAVIRTA-ALUEELLA.
Koska olen yhden halpismittarin itsekin saanut savuamaan koska mittasin vaihtovirtajännitett mittari tasavirran jännitemittausasetuksilla.
Eikös sulakkeen pitäisi tuollaisissa kohteissa olla hiekkatäyttteinen ?Periaatteessa ei muuta, mutta halpiksista ei voi mennä takuuseen. Isovirtaisessa mittauskohteessa voi valokaari syttyä siinä toimintahäiriössä ja sulakkeen palaminen ei sitä välttämättä katkaise.
Ja ilman jännitteitä on tylsääIlman jännitettä ei ole virtaa.
Fluke siitä paska, ettei mittaa yli 1000 volttia dc.Esimerkiksi Flukessa on 1000V jännitteelle tarkoitetut sulakkeet ja ne palaa ilman sen kummempaa draamaa. Kyllä sen mittarin pitää kestää sen maksimijännitteet ilman liekkejä myös väärinkäytettynä eikä sinne saa mitään valokaaria syttyä.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.