Oliko Maaselän kone ?Sitten oli 165:ssa niitä hiton rumia ihan kantikkaita koppeja, missä ikkunat oli kiinni sellaisilla klipseillä ilman tiivistettä. Sellaisenkin olen nähnyt 135:ssa, mutta lienee jälkiasennus. Minkä merkkinen se koppi oli?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Oliko Maaselän kone ?Sitten oli 165:ssa niitä hiton rumia ihan kantikkaita koppeja, missä ikkunat oli kiinni sellaisilla klipseillä ilman tiivistettä. Sellaisenkin olen nähnyt 135:ssa, mutta lienee jälkiasennus. Minkä merkkinen se koppi oli?
185:ssa taitaa olla semmonen, Isojoen Konehalli tais lukea lätkässäOliko Maaselän kone ?
Taitaa olla just tuollainen mitä tarkoitan.Tarkotakko tällästä ohjaamoa?
Näytä liitetiedosto 115776
Tää muistaakseni muinoin ikh lta ostettu jonkun yleismallisen asennus sarjan kans.
Tuo on ihan eri asia ns. Palmun lasikoppi, hiljaisin koppi mitä satasarjaan on saanut. Vaihtasin heti tuommoseen vaikka 175:n (jos löytyy vähän siistimpi)Taitaa olla just tuollainen mitä tarkoitan.
https://m.nettikone.com/massey-ferguson/165-s-siisti/2251378
Isommissa ns AkvaariohyttiTarkotakko tällästä ohjaamoa?
Näytä liitetiedosto 115776
Tää muistaakseni muinoin ikh lta ostettu jonkun yleismallisen asennus sarjan kans.
Totta ja jälkiasennuksia, mulla 175ssa juuri ja Palmun loksut. Palmulla oli Massikan loksuja joskus mäellä kun noita koppeja oli laitettu. Oli mulla yksi moinen melumopiili185:ssa taitaa olla semmonen, Isojoen Konehalli tais lukea lätkässä
Samoja temppuja olen avonaistanut terapia Ferguihin. Lokasuojat oli vielä kelvolliset sai tehtyä, toisaalta ei uudet älyttömi maksa, mutta tekemisen riemuTuollanen IKH? hirvitys oli 175 päällä kun se mulle tuli. Oli senverran kuppasessa kunnossa että hävitin pois ja laitoin alkuperäisen malliset lokarit.Näytä liitetiedosto 115854 Näytä liitetiedosto 115855
MFilter on laadukkaampi; on Ikh donaldsoneissa 0 renkaat ei aina sovi.. 296 tai 1296. Hana tietysti kiinni ennen irroitusta. Tinnerillä urat puhtaaks. Vaseliinia uraan pysyy renkaat. Hana auki. Alimaisesta ilmaruuvi auki kunnes tulee pö:ä. Sitten sama ylimäiselle. Jos on ehjä hana, ei välttämättä kuin pitkä startti. Jos pitää ilmata pumppu, ylimäinen ensin ja alimainen sitten (outo järjestys) NäilläMeillä tuo ferku on 6+2 vaihteistolla ja mitään kilpeä ei ole ohjauspyörän oikealla puolella, kun sillä kohtaa on käynnistysavain. Vain vasemmalla puolella oli se kulunut kilpi, jota en vielä irroittanut.
Liitteenä kuvia muista tunnistetiedoista.
Sitten kysymys PA-suodattimista, niitähän tarvitaan kaksiKatselin Traktorimiehestä, että niitä olisi (ainakin) kahta eri sorttia mistä valita, tässä ensimmäinen ja se toinen. Nykyisten tietojen perusteella olisi päätymässä tuohon toiseen, mutta onko tuolla yhden millin korkeudella miten iso vaikutus mihinkään? Nykyiset suodattimet ovat merkitty kuten kuvasta näkyy. Olennaisinta lienee tuo 7111-296.
Kiitokset jo tässä vaiheessa Konekansa mainioista avuista ja vinkeistä!
Näytä liitetiedosto 116182
Näytä liitetiedosto 116183
Näytä liitetiedosto 116184
Näytä liitetiedosto 116186
No halotaan 1 hius. Jos sinun on se turvakatkaisija (ei lähde aluevaihde päällä käyntiin) rikki, vaihda se 20€ samalla kun on suodattimet irti. Nyt kun on kasaamatta niin ota vain ne M filterit niin samaan hintaan sopivat 0 renkaat. Ainakaan Nuffiin ei sovi. Sitten niiden 0renkaiden pidikkeeksi kannattaa hakea tappivaseliinia. Sillä pysyy tiivisteet kunnes laittaa kipot kiinniJes! Mullahan on vielä tankki kuivana ja hana laittamatta takaisin, kun sitä ruostemähmää oli sielläkin. Tehdään nyt kerralla kaikki puhtaaksi eli priimaa, niin ei tartte vuodattaa kyyneliä sen tähren että joku jäi vaihtamatta tai putsaamatta
Samalla kun tankki oli irti, niin näytti niiden suuttimien ympäristö olevan sen verran puhdas että on tainnut se korjaamomestari tai -orja puhdistella suuttimet. Olivat vielä merkanneet valkealla tussilla kaikki sylinterit, väriäkään ei ollut haalistunut.
Ei se vielä toki takaa että siellä ei mitään hämminkiä olisi, mutta.. Mä saan ilmata koko pö-ketjun, kun tulee vaihdettua uuteen hanalta lähtien liki kaikki paitti syöttöpumppu ja letkut/putket.
Nuista PA-suodattimista vielä, onko se ensiö- ja toisiosuodatin samanlainen? Kaikilla sivuilla mitä olen käynyt, niin mainitaan vain ensiösuodatin, toisiosuodattimesta ei mainintaa.
Missä tämä turvakatkaisija on? Mä tiijän vain sen vedettävän "tappokytkimen", jolla sammutetaan traktori.No halotaan 1 hius. Jos sinun on se turvakatkaisija (ei lähde aluevaihde päällä käyntiin) rikki, vaihda se 20€ samalla kun on suodattimet irti. Nyt kun on kasaamatta niin ota vain ne M filterit niin samaan hintaan sopivat 0 renkaat. Ainakaan Nuffiin ei sovi. Sitten niiden 0renkaiden pidikkeeksi kannattaa hakea tappivaseliinia. Sillä pysyy tiivisteet kunnes laittaa kipot kiinni
"Mötti" suodattimien takana. Edestä päin tulee johto ja taakse päin lähtee. Se on ruuvattava. Alkuperäinen ruuviliittimillä ja tarvikkeet laatta liittimillä. Jos on kauan seissyt H tai L asennossa siellä pohjassa oleva kuula on jumittunut. Esim. WD 40:llä suihkauttaa ja varoen esim isoilla pihdeillä painelee se voi alkaa liikkumaan. Jos sinun ei lähde vaihde päällä käyntiin se on ehjä. Kokeile vain avaimesta hiukka vaihde päällä vaikka suodattimet irti, jos ehjä; ei tapahdu mitään, se on ehjäMissä tämä turvakatkaisija on? Mä tiijän vain sen vedettävän "tappokytkimen", jolla sammutetaan traktori.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.