Rontti-76
Kansalainen
- Liittynyt
- 23 Toukokuu 2023
- Viestit
- 23
Hei arvon Konekansa!
Olen "kelta-nokka" sekä foorumilla että traktorien puuhastelussa. Tässä muutamien lomapäivien aikana lueskellut foorumin sisältöä läpi ja en vastaavaa postausryhmää löytänyt, joten tein rohkeasti uuden
Appiukon jäämistöön jäi mm. MF 35 ja MF 135 traktorit, joista tätä 135 on kunnostettu nyt enemmän perikunnan käyttöön. Tällä hetkellä allekirjoittaneella ei ole minkään sorttista tietoa tai "hyvää arvausta" minkä vuoden MF 135 meillä on käsissämme. Koska ohjauspyörän vasemmalle puolelle niitattu "tyyppikilpi" on ajan saatossa kulunut lukemattomaan kuntoon. Saman kohtalon on kokenut myös pikku-verkun "tyyppikilpi".
Ainoa mikä on selvästi luettavissa on moottorilohkoon stanssattu tunnistetieto: 152UA89929D. Pystyykö tästä millään "oppimäärällä" tai konetuntemuksella päättelemään ko. ferkun vuosimalia?
Itsehän olen "kaupungin kasvatti" ja vasta edesmennen appiukon kautta ajautunut näiden oikeiden työkoneiden pariin . Mukavaa vastapainoa "konttorirotan" kaupunkilaiselämään rassata oikeita vehkeitä!
Molemmissa verkuissa on laittamista, mutta jos edes tuon 135 saisi sellaiseen kuntoon ettei se keskelle pihamaata hyydy, niin pääsisi opettelemaan kyntämistä ja muuta "maalaisromantiikkaan" liittyvää
Nyt sitten se toinen ongelma tai haaste. MF 135 käynnistyy, mutta piiitkällä starttaamisella. Viimeisimmän koneremontin yhteydessä tähän on uusittu polttoainejärjestelmä tankilta lähtien: hana, uudet suodattimet ja letkut. Täten epäilen, että näillä olisi tähän liittyvää hämminkiä. Sen mitä hoksin, niin syöttöpumpun yläkannen tiivisteen välistä tihkuu polttoainetta, kuten videosta on havaittavissa. Kokeneemmalta konemieheltä sain tipsin, että 2T-öljyä litran verran PA:n sekaan ja kevyt kiristys yläkammion kiinnitysmuttereille. Se miten tämä oireilee on seuraavan tapainen:
- lähtee käyntiin pitkällä starttaamisella,
- pysyy käynnissä reilun 30 minuuttia,
- ennen sammumista, nostaa kierroksia hieman ja sammuu.
Ilmaamisella saatu tähän saakka verku talliin, mutta tällä mihinkään peltotöihin pääse... Alla videon tynkä vuodosta.
https://youtube.com/shorts/wcc9WXPK3S4?feature=share
Tarkkasilmäiset Konekansalaiset varmasti huomaavat, että ylimmäinen ilmausruuvi on vakiomittaisesta ilmausruuvista pidempi. Kun älykkäästi sen alkuperäisen liian tiukkaan, se pentele katkesi. Meillä on onneksi varaosa 35, josta kävin röyhkeästi nyysimässä sen ylimmän ilmausruuvin ja kupariprikat. Ennen paikalleen laittoa, kaikki pinnat puhtaaksi ja paikalleen. Löytyykö näitä ilmausruuveja mistä?
Tätä aloituspostausta voisi tämän asian tiimoilta vielä jatkaa, mutta otetaan nyt ensin asiallisia vastauksia näihin pariin aloituskysymykseen ja jatketaan postausta mikäli asiat menevät päin honkia.
Kiitos ja kumarrus!
Olen "kelta-nokka" sekä foorumilla että traktorien puuhastelussa. Tässä muutamien lomapäivien aikana lueskellut foorumin sisältöä läpi ja en vastaavaa postausryhmää löytänyt, joten tein rohkeasti uuden
Appiukon jäämistöön jäi mm. MF 35 ja MF 135 traktorit, joista tätä 135 on kunnostettu nyt enemmän perikunnan käyttöön. Tällä hetkellä allekirjoittaneella ei ole minkään sorttista tietoa tai "hyvää arvausta" minkä vuoden MF 135 meillä on käsissämme. Koska ohjauspyörän vasemmalle puolelle niitattu "tyyppikilpi" on ajan saatossa kulunut lukemattomaan kuntoon. Saman kohtalon on kokenut myös pikku-verkun "tyyppikilpi".
Ainoa mikä on selvästi luettavissa on moottorilohkoon stanssattu tunnistetieto: 152UA89929D. Pystyykö tästä millään "oppimäärällä" tai konetuntemuksella päättelemään ko. ferkun vuosimalia?
Itsehän olen "kaupungin kasvatti" ja vasta edesmennen appiukon kautta ajautunut näiden oikeiden työkoneiden pariin . Mukavaa vastapainoa "konttorirotan" kaupunkilaiselämään rassata oikeita vehkeitä!
Molemmissa verkuissa on laittamista, mutta jos edes tuon 135 saisi sellaiseen kuntoon ettei se keskelle pihamaata hyydy, niin pääsisi opettelemaan kyntämistä ja muuta "maalaisromantiikkaan" liittyvää
Nyt sitten se toinen ongelma tai haaste. MF 135 käynnistyy, mutta piiitkällä starttaamisella. Viimeisimmän koneremontin yhteydessä tähän on uusittu polttoainejärjestelmä tankilta lähtien: hana, uudet suodattimet ja letkut. Täten epäilen, että näillä olisi tähän liittyvää hämminkiä. Sen mitä hoksin, niin syöttöpumpun yläkannen tiivisteen välistä tihkuu polttoainetta, kuten videosta on havaittavissa. Kokeneemmalta konemieheltä sain tipsin, että 2T-öljyä litran verran PA:n sekaan ja kevyt kiristys yläkammion kiinnitysmuttereille. Se miten tämä oireilee on seuraavan tapainen:
- lähtee käyntiin pitkällä starttaamisella,
- pysyy käynnissä reilun 30 minuuttia,
- ennen sammumista, nostaa kierroksia hieman ja sammuu.
Ilmaamisella saatu tähän saakka verku talliin, mutta tällä mihinkään peltotöihin pääse... Alla videon tynkä vuodosta.
https://youtube.com/shorts/wcc9WXPK3S4?feature=share
Tarkkasilmäiset Konekansalaiset varmasti huomaavat, että ylimmäinen ilmausruuvi on vakiomittaisesta ilmausruuvista pidempi. Kun älykkäästi sen alkuperäisen liian tiukkaan, se pentele katkesi. Meillä on onneksi varaosa 35, josta kävin röyhkeästi nyysimässä sen ylimmän ilmausruuvin ja kupariprikat. Ennen paikalleen laittoa, kaikki pinnat puhtaaksi ja paikalleen. Löytyykö näitä ilmausruuveja mistä?
Tätä aloituspostausta voisi tämän asian tiimoilta vielä jatkaa, mutta otetaan nyt ensin asiallisia vastauksia näihin pariin aloituskysymykseen ja jatketaan postausta mikäli asiat menevät päin honkia.
Kiitos ja kumarrus!