MF 100/500 sarjan nokkapumppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mftt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pidän tasoni yllä, huono video ja puhelinkin tippui hankeen... mutta saa siitä selvän, että ei se paljon kuormita moottoria nelikymmenkuutiosenttinen pumppu:

Konedata lupaa pikku deutzin tuotoksi 51l/min ja Patun 505 pilkki liikkuu 1000 kierroksella riittävästi minun taitoihin. Jos laittaa enemmän kierroksia ni menee turhaksi heilumiseksi ja nykimiseksi. Tarkempi viputaituri varmaan mättää nopeamminkin ja siististi.
Näin se tuppaa olemaan. En oikeastaan tiedä mihin yli 50l tuottoa tarvitsisin. Säiliön joutunee kopin eteen sivulle tekemään, kun keulassa vinssi ja akku. Mistähän löytyisi järkevänhintainen pumppu? Tuossa jutussa mainittiin 19gpm/2000rpm, eli 70l?
Josko tilaisi tuon kiinnityslaipan valmiiksi, niin vois kampiakselin stefaa laittaessa nypätä paikalleen

Viimeksi muokattu:
Ehkä Suomesta saa tuota halvemmalla. Tuo SAE B-2 on se avainsana siinä kiinnityksessä jos se on tärkein

Löytyyköhän laippaa ja akselia lähellekkään tätä hintaa eu:sta?
Järkyttäviä hintaeroja on.
Saitti rekisteröity 21/1/2025 ja Paypal "ei toimi". Älä työnnä luottokortin rahoja tuonne. "Jos se on liian hyvä diili ollakseen totta, se ei ole totta". Varsinkin siinä kohtaa pitää hälytyskellojen soida jos tarjotaan ilmaista toimitusta tänne periferiaan.

Joo en minä tuolta mitään tilaa. Kaikki laipat melkein jenkeissä sen yleensä 80e ja euroopassa 160e. Enkä ole luottokortilla milloinkaan ulkomaille maksanut.

Mulla on tossa countyssä 52cc ja sen 1100 kierrosta se liikkuu joutuisasti. Ja kylmä käynnistyksessä vie voimaa. Semmosiakin pitää ottaa huomioon. Mä laitoin tehokaampi startti.

Eikö nää oikeet koneet, jo aikaa sitten oli kaksi pumppua kuormaajalle ja miten ne nyt olikin ryhmitetty, en muista. Ja sama, yhtenäinen ventiilipöytä.
Niin kahdet 30cc vois olla suht optimi että käävtö oikominen ja jatke toimisi nätisti, molempiin suuntiin.

Tossa mun Köntyksessä on käsittääkseni 100+40 litrainen tuplapumppu nokalla, en tiedä sitten, paljonko ne startatessa ahistaapi ?

Tietenkin letkutus, putkituksien kokoo jne vaikuttaa. Mulla, orkkis, 2,3kw? ei vaan pakkaskeleissä startannu. Sen jälkeen kun 4kw bosch? starttaa kyllä niin iloisesti, kun tarpeeksi kierroksia jaksaa ylläpitää, niin starttaa kyllä melko heti, kylmälläkin.

Pitää tuo pumppu miettiä, jos saa ensiksi jostain laipan ja akselin järkihintaan. Tai sitten ne pitää itse tehdä.

Se akseli, mulla tossa coutyssä jonkun näköinen hammaskytkin ja tukilaakeri pumpun välissä. Sorvarin lautta laippa ja akseli. Oisko se millä liitoksella että mahdolliset liikumiset pääsee, nivelet noin suorassa kyllä hieman yliampuvaa.

Siinä mun, hihnan vaihto on otettu huomioon, pumppu irti, ei edes sen letkuja tarvii irroittaa, niin sen saa eteen sen verran että saa hihnat vaihdettua, vs semmonen joka akseli pultattu kiinni.

https://www.gohydraulik.com/en Noilta ostannu jo parit pumput, ne on hydro pack merkkisisä, eikä kalliita, sakemanni vastaa nopeesti ja lähetys nopee.
Paaljon hydeliitos ja valmiita letkuja hankinnut pm kaupasta, ihan vaan vinkkejä jos noi sun lähellä tai nopee kuukletus avoimet hinnat tuntuu kalliilta.
Pm kaupasta just alv, ei tarvii maksaa kun on ulkomaailainen ja keräätä listaa siihen että saa tarpeeksi niihin ilman lähetys kuluja tiistaihin, Niin projektit ei kaadu heti rahan puuteeseen

Gummielementithän noissa on laipan kiinnityspulttien reijissä. @mftt llähän itselläkin sorvi oli että sehän valmistunee omassa pajassakin, ja pumpun kiinnityspukki siten että osat piirtää ja leikkauttaa, hitsaus vaan jäis? Linjaus syytä olla suht tarkka ettei boorit kulu.

Tuonlainen tukilaakeri, siis pitää valita minkälainen pumppu tietty, tonen puolihan menee suoraan pumpun päätyyn. Toinen pulihan ylisesti on akselin tumppi ja kiila ura, siihenkin ostettavissa holkki ja valmis ura, saa sitten akselin moottorille päin.

OMT kytkin kai kestäis tossa moottorin puoli joutuu sorvaa ja tehdä laippa että saa sen kiinni, toinen puoli minkälainen akseli, sekin ihan std mm ja tehä kiila, sekään ei iso homma sorvarille, tai siis jyrsinhan sen pitää olla. Ja silloin myös se mikä mulla, pumpua irroitamalla, neljä pulttia ulkopuolella ja saa hihnat vaihedettua.

Että kovi iso homma se ei ole, sitten tietysti letkutukset tankki jne...

Mulla on teetetynä levy ford esm 6600 siihen etupainoteline pulttijaoelle ja toisella puolella sae 3 pulttijako, uppkantana joka jää traktoria päin. Sen piti tulla kytkimellä ja pumpulla countyn keulaan, että sais irtikytkettynä sen kokonaan, esm siirtoajot ja kylmäkäynistykset. Myös niin iso kärry ja 754 perustuu viistonniseen, metässäkin, pahoja ylämäkiä, ei ois pahiteeksi sada poiskytketty että ei vie ne niukat hv sinne.

Viimeksi muokattu:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin