Liittymien kilpailutus, (kerro millä hinnalla irtosi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotain tuollaista Elisan porukka on välillä tarjonnut, mutta olen päässyt kieltäytymään Moin asiakasystävällisen hinnoittelun kanssa. Mutta se on historiaa, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Jotain tuollaista Elisan porukka on välillä tarjonnut, mutta olen päässyt kieltäytymään Moin asiakasystävällisen hinnoittelun kanssa. Mutta se on historiaa, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Tässä on nyt pari vuotta aikaa ja MOI liittymästä pääsee eroon milloin vain, jos olis tarvis.

Yrittikö Elisa vetää höplästä? Pari päivää sitten tuli puhelu, jossa väitettiin, että nykyinen VDSL-liittymä (VDSL2?) on epävakaa ja kauppasivat 5G-mokkulaa kotiin. Antenni ulos ja reititin sisään. Itse saa asentaa. Väitti, että koko kaista on käytettävissä. Mulla on mastolle matkaa 300 metriä, mutta kännykässä ainakin 5G toimii miten sattuu. Signaali kai menee mökin yli.

Hinnoistakin jotain höpötti, mutta en kuunnellut, koska heti alussa oli selvää, että lankaliittymästä en luovu. Nopeus on 50 megaa, mutta se on usein enemmän, kuin kännykän 5G. Työhommissa riittää alle 10 megainen, kun toimeksiantajalla on joku letku lintassa ja eivät ole 5 vuodessa löytäneet vikapaikkaa.

Nettisivun tarjouslaskurin mukaan kuitua ei saa, vaikka maakaapelit uusittiin 5 vuotta sitten ja kaapeli on sen verran paksu, että eiköhän siellä kuitukin ole. Pitäisi katsoa kaapelin merkinnät ja katsoa netistä mitä kuorien sisällä on.

Valokuituselta olisi kuituliittymä saatavilla, mutta en tiedä edellyttääkö kaivuutöitä.

Elisan yritysnettiliittymä 100M/50M 2 vuoden määräaikaisena 13,99 / kk ALV0%. Avausmaksu 8,99€ ALV0%.

En vielä tilannut, odotan kuittausta Telialta, että määräajattomana tilattu katkeaa oikeasti.

Nyt Telia ilmoitti, että 3.7. katkeaa. Pitänee nyt vielä testata Elisan prepaid-nettiliittymällä muutama päivä ennen kuin tekee määräaikaisen. Aikaisemmin on kyllä toiminut enimmäkseen hyvin.

Nythän ne perhana ilmoitti yksipuolisesti että vanha Potti liittymä loppuu ja tilalle tulee kalliimpi. Olikohan nousu 9>15€...

Nythän ne perhana ilmoitti yksipuolisesti että vanha Potti liittymä loppuu ja tilalle tulee kalliimpi. Olikohan nousu 9>15€...
Näin ne teki ja ainakin omalta osaltani siirryn vaihtamaan liittymää hinnan mukaan, yli 10 vuoteen ei tarvinnut kuin kieltäytyä kilpailijoiden tarjouksista.

Puuilon edessä oli pari nuorta jamppaa oomin liittymää kauppaamassa. Otin 100megan liittymän 21,99€/kk. Sai valita dna:n tahi telian verkon. Puhelut ja tekstarit sisältyy. Otin telian, kun viimeksi (5-6v takaperin) dna ei toiminut lainkaan.

MIllähän noihin parempiin tarjouksiin pääsee käsiksi. Ei tullut ihan vastaavia kun vaihdoin telialle vuosi sitten.
Oma kokemus on se että jos on useampia liittymiä kuten minulla. Oma ja lasten liittymät sekä mobiilinetti, niin saa näitä parempia tarjouksia vs emäntä jolla vain oma puhelin liittymä. emäntä saa hädin tuskin tingattua muutaman euron ohjehintaa alemmaksi. minä olen saanut parhaimmilaan n.1/3 ohjehinnasta

Oma kokemus on se että jos on useampia liittymiä kuten minulla. Oma ja lasten liittymät sekä mobiilinetti, niin saa näitä parempia tarjouksia vs emäntä jolla vain oma puhelin liittymä. emäntä saa hädin tuskin tingattua muutaman euron ohjehintaa alemmaksi. minä olen saanut parhaimmilaan n.1/3 ohjehinnasta
Eli periaatteessa kannattais keskittää joku 10 liittymän paketti mummoja ja pappoja myöten niin alkaa olla kiinnostava asiakas

4g 100meganen mobiilinetin tarjouskausi päättyi, ja hinta pompsahti 23,99€/kk.

Otin yhteyttä asiakas palveluun ja sanoin että tehkää nyt kerralla hyvä tarjous jotta ei tarvitse alkaa operaattorin vaihtoon.

Sain 4g 100meganen 9,99€/kk 12kk sopimus.

Tämä on telian paras tarjous, mitä kirjallisena saanut. Vaan kun en tahdo määräaikaista, niin en ole tarttunut. Jos elisalta tulee tolkullinen tarjous, vaihdan siihen, kun pelaa paremmin täällä.
Screenshot_20260807-171108~2.webp

Tämä on telian paras tarjous, mitä kirjallisena saanut. Vaan kun en tahdo määräaikaista, niin en ole tarttunut. Jos elisalta tulee tolkullinen tarjous, vaihdan siihen, kun pelaa paremmin täällä.
Näytä liitetiedosto 171263
Itelle ei tullu telialta mitään tarjouksia kun vaihdoin pois. Eikä edes viestiä siitä milloin pitäs vaihtaa sim uuteen. Huomasin kun lopetti toimimasta.

Eli periaatteessa kannattais keskittää joku 10 liittymän paketti mummoja ja pappoja myöten niin alkaa olla kiinnostava asiakas
Telialle ei edes 50 kännyä, 7 mobiilia ollu "kiinnostava asiakas" , vastaus hintapyyntöön oli että telian nettisivuilla näkyy voimassaolevat hinnat.
Sitte ku alko numeronsiirto toiselle palvelutarjoajalle, oli kyllä kiinnostusta, tuli isommalta pomolta miksi ei oo pyydetty tajousta, onneks oli sähköpostit tallella ja välitin tälle bossille ne.
Kiusanteon kyllä osas, joka toisesta numerosta väitti että on määräaikainen, kysyin kuka ne on muuttanut ja kenen luvalla, mulla on joka liittymästä paperi jossa ne on tehty jatkuviksi. Jos kiusanteko ei lopu, seuraava yhteydenotto on lakiasiaintoimistosta.
Ei menny tuntiakaan ku uusi palvelutarjoaja ilmoitti kaikkien numeroiden siirron onnistuneen.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin