Led valaistus

E27 Led saunalamppu.
Käyttölämpötila +60 asteeseen asti, mutta eihän se meidän saunassa riitä kun lamppu on katossa eikä lattiassa.:rolleyes:
Halgeenilamppu siihen vissiin pitäisi sitten jostain etsiä, liekö niitäkään enää kaupoissa.

Kyllä mulla on saunassa ihan tokmannilta ostettuja lamppuja saunassa, toinen seinässä, toinen katossa.
En ees muista koska on joutunu vaihtamaan, ei ainakaan tällä vuoskymmenellä...

Taidan kanssa kokeilla ihan mielenkiinnosta että kestääkö.

Ledien hajoamisesta on aina syytetty kuumenemista. Testimielessä sahasin yhdestä Bilteman E27 lampusta kuvun pois ja porasin muutaman tuuletusreijään myös kannan juureen. Samoin ikh halpismallin liiketunnistin valaisimesta otin lasin pois. Ei mitään vaikutusta ollut kestoon, vaikka nekin oli viileissä ulkorakennuksissa molemmat.

Paljon mahdollista että on aluksi tehty parempia ja pitkäikäisiä ja myöhemmin halpuutettu.
Tai sitten vaan sattumalta hyvät yksilöt kestää, vaikka muut samasta paketista hajoo.

Jep. Jos virtalähde hajoaa (mutta ei tyyliin räjähdä), niin ei ongelmaa. Itse ledit on vähän työläämmin vaihdettavissa. Ehkä tuohon on parempi hommata tehokkaampi virtalähde joka tapauksessa.

Sen puolitoista vuotta se virtalähde kuitenkin sitten kesti ylikuormitettuna tai siinä rajoilla. Nyt ei anna enää mitään ulos. Tilasin jo paremman.

Oon aina miettinyt, onko Mean Well hyvää tarkoittava vai ilkeä kaivo.

Arvelen, että ensimmäinen. Ovat hyviä teholähteitä.

Oon aina miettinyt, onko Mean Well hyvää tarkoittava vai ilkeä kaivo.

Arvelen, että ensimmäinen. Ovat hyviä teholähteitä.

Hyviä ja edullisia. Aika paljon phoenicx contactin ja Murrin ohella kylvetty pahojakaivoja, pettymys tässä kolmikossa MurrElektronic joita paskoontuu säännöllisesti. Enopä muista ehkä yksi kaksi meanwelliä mennyt yksi oli jossain massaspektrometrin uumenissa kuumassa paikassa oleva häkkipoweri, no pari kymmentä euroa ja uusi.

LED-teholähde, pysyäksemme aiheessa, kannattaa ylimitoittaa ettei ala vanhana vilkuttaa murheellisesti kuten moni ylikuormitettu hakkuri.

Sauna ja verstastyövalolampuiksi on pari pakettia vanhoja hehkulamppuja pelastettu roskalavalta ajalta kun airami ei ollut paskan synonyymi vielä

@V361 näitä on muuttunut "tiileksi" lukuisia, olen kymmenen kappaleen satseissa aika ajoin osteskellut näitä ja ollut eri maissakin tehtyjä joten mistään "huonosta" erästä ei ole kyse. Phoenixit ja ilkeäkaivot puksuttaa ja on halvempia

IMG_20260915_120201.webp

Kuullut myös että nuo murrit hajoaa turhan herkästi.
OK, en ole oikeen päässyt reklamoimaan kun ei ole tarkkaa tietoa hajonneiden iästä ja koska hankittuja. Mutta jotenkin ajattelis että tuollainen überhyväksi suunnitteluoletettu palikka kestäs esim, sen reilu kaksi vuotta ulkolämpötiloissa kerta siellä kestää kakskytvuotta joku umpikiinalainenkin kampe

LED-teholähde, pysyäksemme aiheessa, kannattaa ylimitoittaa ettei ala vanhana vilkuttaa murheellisesti kuten moni ylikuormitettu hakkuri.
Näin minäkin ymmärsin sähkärin puhteista. Mulle tulee nyt jotain 300-350 W (laskennallista) maksimitehoa, valkkasin suoraan 600 W koska hintaeroa pienempiin ei juuri ollut. Tässä jää vielä pelivaraa vaikka joku nauhanpätkä tulisi lisääkin. On tämä ainakin aika paljon vakuuttavampi kuin nuo muovikuoriset mitä monet ledikaupat myy.

OK. Onhan huolehdittu että on jotain sulaketta tai johdot sellaiset että kestää maksimi virrat

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin