Tiedote Ohje Kysymys- neuvonta- ja purnausketju uudesta ohjelmaversiosta

Tietokoneellahan kuvan lisääminen käy helpoiten (ainakin Windowsissa) kun vain kiskoo kuvan tiedostonhallinnasta, työpöydältä, tms. tuohon editorin ikkunaan.

Kannattaa kokeilla.

Tuohon on mahdollisesti lisäosia, joilla sujuvoituu. Pidän selvitettävien listalla.
Just kokeilin mobiilisti puhelimella ja oli helppoa kuin heinähommat. Se on vaan uuden opettelua. Nyt lopetan sössötyksen ja opiskelen uuden kiiltävän voorumin käyttöä.
Kiitos paljon sulle työpanoksestasi :jees:

hyvä kun jaksat säätää. minä en jaksaisi, tottunut siihen että liki poikkeuksetta päivitykset paskoo toimivaa ja tuntien säätö että saa pelittään. Näin varsinaisesti aloitukseen liittymäti.

Toki itselläkin on vanhaa ulkoasua ikävä, mutta odotellaan nyt rauhassa millaisia temamodiksia saadaan ja lopun edestä sopeudutaan. Sisältö sen lopulta ratkaisee.

Ainakin tälleen äkkiseltään käytettynä, sekä luurilla että läppärillä, tuo avatarosiokenttä on leveämpi kuin ennen.
Luurilla.
Ja tais samaa olla läppärilläkin + että ruudun reunoille jäi joutavaa tilaa - eli tyhjää... ?

Kyllä mä oon sitä mieltä että uusi on uusi ja kunhan oppii vaan käyttämään niin rok rok :peukku::hermot:
Monesti olen vaan ihmetellyt, että miksi ihan yleisesti tietoteknisten laitteiden päivityksissä ei tyydytä korjaamaan teknisiä ongelmia ja haavoittuvuuksia, vaan samalla käyttöliityymä pitää myllätä täysin uusiksi. Vasen muuttaa oikeaksi ja punainen vihreäksi...

Monesti olen vaan ihmetellyt, että miksi ihan yleisesti tietoteknisten laitteiden päivityksissä ei tyydytä korjaamaan teknisiä ongelmia ja haavoittuvuuksia, vaan samalla käyttöliityymä pitää myllätä täysin uusiksi. Vasen muuttaa oikeaksi ja punainen vihreäksi...
Se on sitä kehitystä. Aattele jos ois täys-sähkö Saab 96 :virnpeuk:

Vanhaan mullinsilmälogiikkaan verrattuna tämä nykyinen [Mitä uutta - Yleiskatsaus - Uudet viestit ja filtteröinti] on vähän hämärä. Tuohon on olemassa modauksia ja sellainen todnäk. tulee käyttöön. Itse tykkään mahdollisimman selkeästä linjasta.

Responsiivisuus hukkaa välillä tuon hymiön laatikon yläreunasta. Siis kuinka leveänä sattuu sivu olemaan.
Uskoisin siihen löytyvän lukitus, kunhan aikaa löytyy.
Viestieditorin säädöt löytyi. Ne voi muokata kolmelle erilaiselle päätelaitteen näyttökoolle. Pitää vain jossakin välissä koettaa löytää rauha paneutua niihin, että osaisi tehdä järkevät asetukset.

Koska palvelimella on kivasti potkua, niin laitoin viestieditorin automaattitallennusväliksi 30 sekuntia. Kirjoitettu viestiluonnos säilyy palvelimella 48 tuntia kirjoitushetkestä. Editorissa vilkahtaa vihreä piste diskettisymbolin kulmassa aina kun luonnoksen varmuustallennus tapahtuu.

luonnoksen tallennus.webp

Toistaiseksi, ennen kuin jotain fiksumpaa saadaan rakennettua, kannattanee uusia viestejä seurata näin:

1) Laita päälle suodatin, joka näkyy vihreällä kehystettynä. Näytetään siis lukemattomat viestit.​

suodata lukemattomat.webp

2. Päivitä uusien viestien lista aina sivun alaosassa olevasta nappulasta. Tämä vaikuttaisi olevan tällä hetkellä helpoin tapa.​

uudet.webp

Muutoksia tulee vielä, kun ehtii ensin itse paneutumaan miten ne tehdään.

Toistaiseksi, ennen kuin jotain fiksumpaa saadaan rakennettua, kannattanee uusia viestejä seurata näin:

1) Laita päälle suodatin, joka näkyy vihreällä kehystettynä. Näytetään siis lukemattomat viestit.​

suodata lukemattomat.jpg
Etusivulta löytyy "New posts" ja myös "Lukemattomat" nappi, joka mielestäni tekee juuri sen mitä tuossa suodatat.

Lukemattomiin pääsee suoraan linkillä: https://konekansa.net/whats-new/posts/ (toivottavasti foorumi ei mulkkaa tuota linkkiä nyt) - muoks, ei näköjään mulkkaile tuota.

Lisäksi tuossa "What's new" menussa oleva pudotusvalikko sisältää New posts -kohdan.

Ainakin tälleen äkkiseltään käytettynä, sekä luurilla että läppärillä, tuo avatarosiokenttä on leveämpi kuin ennen.
Luurilla.
Ja tais samaa olla läppärilläkin + että ruudun reunoille jäi joutavaa tilaa - eli tyhjää... ?
Apauttia 5cm on läppärin ruudulla molemmilla sivuilla hödyntämätöntä näyttöruudun alaa.....

IMG_20230608_012712.webp

Lukemattomiin pääsee suoraan linkillä: https://konekansa.net/whats-new/posts/

Tulipa mieleen. Jos joku on tottunut käyttämään selaimen pikalinkkipalkkia, niin tuo osoite kannattaa tallentaa sinne. Tällöin voi aina hypätä tuoreeseen lukemattomien listaan. Ihan sama olit vaikka aikuisten mekaniikka -sivuilla, niin pääset suoraan Konekansan lukemattomiin (pomo-filtteri).

Huom! Tuo pitää sitten tallentaa tuossa muodossa, eli käsin. Kun tuon linkin avaa, niin foorumi ohjaa selaimen kertakäyttöiseen osoitteeseen, jossa on sen kertakäyttöosoitteen luontihetken lukemattomat otsikot.

Onahn tässä vielä Borgilla, ja ehkä Matthewilläkin säätämistä, ennenku on likikään valmista .....

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin