Kustomfatratbike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinkas pitkään ruisinkiin akkumulaattorissa elektrisite riittää? Riippuu tietty faarttista, semmosta reiluhkoa kolomeekymppiä ehkä tarkoittanen.

Kuinkas pitkään ruisinkiin akkumulaattorissa elektrisite riittää? Riippuu tietty faarttista, semmosta reiluhkoa kolomeekymppiä ehkä tarkoittanen.
Toiminta säde testiä en ole päässyt tekeen vielä.
Oikein sähköfilarissa pääsen 1500w/12ah avusteholla 1-2 +käsikaasu tarpeen 40km ja mies on sillon puhki...
Veikkaisin puolet tosta pelkästään sähköllä...mutu tuntumalla.
Mutta käytännön kokeet on edessä...

20170620_185215.webp

Jattara kaipaa muutamaa nappia lisää...

Nyt oon päässyt kokeileen toimintasädettä.
30km menee aika hyvin yhtä soittoa.
Keskinopeus oli jotain 22.5 kmh...
Vois mennä enemänkin jos malttais ajaa puoliteholla..

M

Ei tossa rungossa ole mitään akun sijoitus
ongelmaa ole.
Mutta noita 48v 20ah-35ah akkuja
ei saa tästä maasta.
Ebau tms. tarjontaa olen katsellut mutta ei ole löytynyt sopivaa...

M

Litiumakuilla tulee latauksen suhteen omat hankaluutensa, luulen. Parempi aina yksi akku jossa on sisäänrakennettu lataus- ja purkausvalvonta.

Arvelinkin että joku syy siihen on, en vain tiennyt mikä.:)
LiPo akut on hiukan vieraita vielä pl. akkuporat.

Eipä silti, 30km toimintasäde on kyllä ihan hyvä:peukku:

Ampeeritunteja ei oikein voi verrata, jos jännite on eri suuruinen. Parempi laskea wattitunteina eli Ah kertaa jännite on Wh. Niitä voi verrata kun jännite on myös huomioitu energian määrässä.

Toinen huomioitava asia on kuinka tyhjäksi akun voi ajaa. Normi auton käynnistysakku on n 80% varaustilassa periaatteessa tyhjä, kun taas vapaa- ajan akkua voi tyhjentää johonkin 60% ennen kun ne alkaa syväpurkaa. En kyllä muista tarkkoja prosentteja. Käsittääkseni LiPo akut menee paljon alemmas.
Korjatkaa jo olen väärässä.:)

Cut-off voltage mainitaan latauksen ja purkauksen yhteydessä, joten vaikuttaa, että suojattu olisi.

BMS näyttäisi olevan lyhenne sanoista battery management system, joten viittaa samaan.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin