Kun ihmiset muuttuvat

No tokkinsa tiijäthän sie sen , ette se jokin 60km työmatka per sivu ole oikein mithään .....
Juu eihän se oo, mutta jos kehäkolmosen sisäpuolen pinohima-asukit levitetään omakotitaloihin 60 kilsan säteelle keskustasta niin tihee asutusalue tulee siitäkin.
Toki voishan sossutuella elävät levittää pohjoispohjanmaan itäreunan tämänhetken autiotaloihin ja antaa ohjekirja omatoimiseen porkkananviljelyyn...

On elinikäisiä - ohimeneviä ihmis suhteita, aika - ihminen muutuu.
Kestävä ihmissuhde vaatii täydellistä luottamusta, kun selkään puukotetaan ystävyys lakkaa. Sen verran olen pannut merkille että kateus näyttäisi olevan suurin ystävyyssuhteiden menetyksen syy, kun ystävä menestyy paremmin aletaan häntä esimerkiksi seläntakana mollaamaan ja pahimassa tapauksessa kivittämään.

Kukaan meistä ei ole täydellinen paitsi perfektionisti, tehdään virheitä. Ja kun erhe havaitaan täytyy se välittömästi selvittää muuten se paisuu kuin pullataikina, villasella painaminen ei auta se katkeeruuden taikina pursuaa ulos sen alta kumminkin.
Etenkin luottokaverin suhdetta täätyy vaalia. se teettää töitä. Pitää osata antaa anteeksi etenkin jos pyydetään, virheistä oppii molemmat niin tekijä kuin kärsijä.

Nii...jo nuorena oon oppinu sanonnan joka koskee parisuhdetta.
Nainen toivoo ja haluaa että pikkuhiljaa parisuhteen edetessä mies muuttuu enemmän ja enemmän naisen toiveiden mukaiseksi, mutta eihän se mihinkään muutu.
Mies toivoo, että nainen pysyisi samanlaisena kuin silloin kun tutustuttiin, mutta muuttuuhan se...

Näitä kaveripiirien muuttumista tapahtuu luonnostaan, se poikaporukka/tyttöporukka joka piti tiukasti yhtä jossain alakoulussa ja vielä ylä-asteellakin, alkaa repeillä jos illoin kun osa menee lukioon, osa amikseen, alkaa kehittyä parisuhteita vastakkaiseen sukupuoleen joka vaatii taas enemmän aikaa ettei ehditä olemaan porukan kanssa, pikkuhiljaa porukka hajoaa työn ja opiskelun perässä eri puolille muutettaessa, jopa samassa kaupungissa kun muutetaan eri kaupunginosiin yhteys alkaa hävitä.
Naimisiin menot ja eroamiset muuttavat ystäväpiiriä kummasti, samoin työpaikkojen vaihdokset asunpaikan vaihdoksista puhumattakaan.
Tällä iällä on alaluokkien koulukavereita kuollut useampia, joten sekin muuttaa kaveri/ystäväpiiriä kummasti.

Ympärillä olevat ihmiset on muuttuneet, koska olen muuttanut 4 kertaa paikkakuntaa. Samoin on sitä muuttunut itsekkin. Vaan kummasti kyllä kun menen käymään,esm synnyinkuntaan, siellä moni vastaantulija sanoo, terve, ja alkaa juttelemaan. Juhannuksenakin kun kävin ,huoltoasemmalla istui mies, en tunnistanut heti. Mies huikkasi, no terve, vieläkö olet tehnyt töitä 7 päivää viikossa. :)Hetken joutuin kelaamaan kuka, sitten välähti, taksiautoilia kotikylältä. Siitäpä sitten tarinoimaan. Siinä tarinotessa selvisi, iso määrä entisistä kavereista oli mennyt ikuiseen lepoon. Noista muutoista vielä, kerran tuli herrat pyytämään minua muuttamaan Etelä Suomeen,Uutenmaan hankinta alueelle. Olin silloin jo mielestäni asettunut aloilleen, siksipä sanoin ei. Monesti kylä miettinyt, mitenköhän peri Savolainen olisi siellä pärjännyt. Mänttään meno oli kyllä lähellä 80 luvun alussa vaan sekin jäi. Olin menossa Puulaaki yhtiölle. 84 Jämsänkoskella, puullakin metsäretkellä tapasin puulaakin johtajan. Juteltiin, hän sanoi, oli sinun onni ettet tullut, puulaakin vitsit on vähissä, homma voi loppua, emme saa ostettua tarpeeksi puuta-

On elinikäisiä - ohimeneviä ihmis suhteita, aika - ihminen muutuu.
Kestävä ihmissuhde vaatii täydellistä luottamusta, kun selkään puukotetaan ystävyys lakkaa. Sen verran olen pannut merkille että kateus näyttäisi olevan suurin ystävyyssuhteiden menetyksen syy, kun ystävä menestyy paremmin aletaan häntä esimerkiksi seläntakana mollaamaan ja pahimassa tapauksessa kivittämään.

Kukaan meistä ei ole täydellinen paitsi perfektionisti, tehdään virheitä. Ja kun erhe havaitaan täytyy se välittömästi selvittää muuten se paisuu kuin pullataikina, villasella painaminen ei auta se katkeeruuden taikina pursuaa ulos sen alta kumminkin.
Etenkin luottokaverin suhdetta täätyy vaalia. se teettää töitä. Pitää osata antaa anteeksi etenkin jos pyydetään, virheistä oppii molemmat niin tekijä kuin kärsijä.
Mistäs sen tietää, jos selän takana mollataan😄 Itse olen ehkä onnellisessa asemassa, etten moiseen ole törmännyt. On hyvin menestyneitä, on keskituloista ja on kaiken myös menettäneitä omien valintojen tähden. Kyllähän niistä jutellaan, että miksi ihmessä se nyt noin tai näin meni tekemään. Mutta yhtä kaikki. Ystävyyteen ne ei vaikuta. Jos vaikuttaa, voi kyseenalaistaa, oliko alunperinkään tosi rakkautta.

Tämä tutkimusmatka kannattaa aloittaa ensin itsestä.
Tai voihan olla kyseessä että tilanne omaisuuden kanssa on muuttunut oleellisesti. Jos omaisuus alkaa vähenemään niin saatta moni alkaa väistelemään sen pelossa että aletaan kyselemään vippejä. Tai sitten jos alkaa pärjäämään paremmin niin ei jakseta tuon ökyn kanssa kaveerata kun heidän mielestään se alkaa olla meitä parempi vaikka kyseessä olisi aivan sama kaveri kuin ennenkin mutta niiden ulospäin näkyvien merkkien takia aletaan arvostelemaan.

Oisko parikeet vuotta vai menikö viime vuostuhannen puolelle ku yks yksin mettämökissä asuja kupsahti, oli kaupassa ja siinä vaakasuoraan lattialle, lanssi haki ja hauturi toi takas...
Oli omien sanojensa mukaisesti kolmannen polven poikamies, mulla ei tietoo oliko mitään sukulaisia missään. Kaupasta haki sahtimaltaita muutaman kerran vuodessa, suolaa ja mausteita ja piipputupakkaa aina pari-kolme 10 kpl pakettia kerrallaan ja muutama puntti tulitikkuja ja muutama colt sytkäri.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin