Kamiina Konekansa.net kamiinat mediassa! Linkit tänne!

Tuolla yhden ketjun viestissä epäiltiin minun tehneen ilmiannon, vähän nyt alkanut kaivelee se, mistä moinen epäily. Miksi oisin semmoisen tehnyt.
Kaminoita olen hitsannut kasaan, ja huomenna toimitan ne 100km päähän omalla kustannuksella, että saadaan täys lava liikkeelle. Lisääkin suunnitteilla tehdä. Miksi tosiaan kusisin niin sanotusti yhteisiin muroihin, tämän asian tiimoilta, tekemällä ilmiannon tukesille.

Muoks. Kirjain lisätty.

Viimeksi muokattu:
Yksi vahva kandidaatti löytyy tuolta "naapurin" kamiinakeskustelusta.
Mutta kuten sanottua, huomio kääntyi pääsääntöisesti positiiviseksi näkyvyydeksi.

Kyllä sielläkin jonkunlainen virkainto on täytynyt olla, kun ensin huomautetaan ja sitten vasta neuvotellaan virallinen kanta ja ohjeistus.

Kunhan joku leukojaan loksuttaa, niinkuin täällä on tapana.
Joku itänaapurinihailija sinne on ilmoituksen tehnyt.
Tosi hyvää julkisuutta saatu nyt hommalle.

Yksi vahva kandidaatti löytyy tuolta "naapurin" kamiinakeskustelusta.
Mutta kuten sanottua, huomio kääntyi pääsääntöisesti positiiviseksi näkyvyydeksi.

Tuo on täysin mahdollista, mutta ei tuota puolesta tai vastaan keskustelua oikeastaan kieltääkään voi. Jos tuohon mennään niin potentiaalisia henkilöitä lienee useitakin.

Syitä negatiivisuuteen kamiinahanketta kohtaan en voi millään tasolla ymmärtää - en tiedä mille tasolle itseni pitäisi laittaa että ymmärtäisin? Bäkmän-tasolle en mee...

Muita Tukes-ilmoitukseen liittyviä artikkeleita en ole lukenut, tuon Ylen nettiartikkelin luin tänä aamuna.

Kun sen Yle-jutun lukee, niin se on minun mielestäni asiallinen ja tuo Konekansan hankkeellekin loppujen lopuksi hyvin positiivista julkisuutta ja paljon.

Mitä sitten tulee Tukesin henkilön antamiin lausuntoihin, niistä pitäisi jokaisen ymmärtää oleellinen. Toki viranomainen toimii Suomen lakien sekä EU-direktiivien asettamissa puitteissa. Eikä ole mitenkään poissuljettua, että pienin muutoksin hätäapukamiina täyttäisi ympäristövaatimukset, CE-merkinnänhän saa laittaa kunhan tekee vaatimukasenmukaisuusvakuutuksen, merkinnät, käyttöohjeet jne jne. Mutta sellainen ei ole tarpeen hätäapuna toimitettavalle tilapäiskäyttöön tarkoitetulle kamiinalle, sen pitää jokaisen ymmärtää. Ja jos joku konekansan tai LUT-piirrustuksin tekee kamiinan omaan tupaansa, vastuun pitää olla tekijällä itsellään.

Entä mikä vastuu on uutisoijalla, kun ihannoitiin taannoin erään paapan takan oheen laittamaa puukiuasta? Vaikka kiukaalla on CE-merkki, ei tuollainen ihan kakistelematta mene läpi..

Kunhan joku leukojaan loksuttaa, niinkuin täällä on tapana.
Joku itänaapurinihailija sinne on ilmoituksen tehnyt.
Tosi hyvää julkisuutta saatu nyt hommalle.

Niin, jos kyse on tuollaisesta ihannoijasta kyse niin kyllä Konekansakin on sen suhteen omavarainen... toivottavasti "kissinpoikien" silmät joskus aukee jos hölmöyttään vain ovat ja jos ei niin mikäs sinne onnelaan kieltää muuttamasta :D

Tuolla yhden ketjun viestissä epäiltiin minun tehneen ilmiannon, vähän nyt alkanut kaivelee se, mistä moinen epäily. Miksi oisin semmoisen tehnyt.
Kaminoita olen hitsannut kasaan, ja huomenna toimitan ne 100km päähän omalla kustannuksella, että saadaan täys lava liikkeelle. Lisääkin suunnitteilla tehdä. Miksi tosiaan kusisin niin sanotusti yhteisiin muroihin, tämän asian tiimoilta, tekemällä ilmiannon tukesille.

Muoks. Kirjain lisätty.
En hetkeäkään eppäillyt sinun moista pirunkuria tehneen, heittoni oli huumoriksi tarkoitettu. Pahoittelen.

Somesta bongattua (Reddit):

537C28FB-C925-4B1A-8CC5-B80252BF0729.webp

Radiossa oli tänään joku nainen valittanut, että tämmöisiä kaminoita tekevät, eivät tiedö että niistä tulee häkää ja pienhiukkasia ja ja ja
Itse en juttua kuullut, mutta kaveri kertoi tämmöisen kuulleen. Paleltus ryssän helvetissä tollaset ajattelijat.:mad:

Radiossa oli tänään joku nainen valittanut, että tämmöisiä kaminoita tekevät, eivät tiedö että niistä tulee häkää ja pienhiukkasia ja ja ja
Itse en juttua kuullut, mutta kaveri kertoi tämmöisen kuulleen. Paleltus ryssän helvetissä tollaset ajattelijat.:mad:
No tulee tulee. Paljon ekolookisempaa toki ehkä olisi kun alkaisivat poltella lämpimikseen niitä ruumiita siellä, jäisi kuljetuskustannukset ainakin pienemmiksi

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin