Konekansa.net HAASTAA tietokoneet ALS-talkoisiin!

Printtimedialla on isompi vaikutus kuin omasta perspektiivistäni olen kuvitellut. Kun saisi jonkun Hesarin kuukausiliitteen, Suomen kuvalehden tai vastaavan kirjoittamaan aiheesta, se voisi muuttaa asenneilmapiiriä vähemmän ennakkoluuloiseksi.

PS. Ei tämä Tobii PCEyeGo nyt onneksi ihan kymppitonnia maksa, taannoin myytiin amerikkalaisessa nettikaupassa 2000 dollarilla. Suomessa monopolimaahantuoja vetää triplahinnan eikä riitäkään.

Niinpä. Iso laajalevikkinen painotuote julkaisijaksi asiapohjaiseen juttuun, niin aika laaja mainos olisi.

Ja totta, tuo tuote on markkinaryhmältään niin pieni tässä maassa, että kilpailu on olematonta myynnissä ja markkinoista.
Niin sitten rokotetaan ( se kuka marginaalista tuotetta markkinoi ja myy) , pienen ihmisen tai yhteiskunnan kustannuksella asiasta, ja näinhän se ei saisi olla mitenkään .....

Printtimedialla on isompi vaikutus kuin omasta perspektiivistäni olen kuvitellut. Kun saisi jonkun Hesarin kuukausiliitteen, Suomen kuvalehden tai vastaavan kirjoittamaan aiheesta, se voisi muuttaa asenneilmapiiriä vähemmän ennakkoluuloiseksi.

PS. Ei tämä Tobii PCEyeGo nyt onneksi ihan kymppitonnia maksa, taannoin myytiin amerikkalaisessa nettikaupassa 2000 dollarilla. Suomessa monopolimaahantuoja vetää triplahinnan eikä riitäkään.
Olen ihan työni puolesta huomannut täälläbarmaassa suomenmaassa, että jos laite on jollain lailla pystytty mieltämään kategoriaan apuväline vammaiselle/liikunta- tai muuten rajoitteiselle, "maailmanhinta" on suomalaisen jälleenmyyjän toimesta kerrottu 3-10kertaiseksi plus alv......ja tää on ihan totta, mut periaattees eihän se köyhää koske ku yhteiskunta kustantaa, ainakin osan....

Olin tuossa havaitsevinani, että laskentatehon mukainen sijoitus maailmantilastossa on tällä hetkellä seuraava:

Poem@home: 38
GPUGRID: 47
Rosetta@home: 28

GPUGRIDin sijoitus on noussut todella paljon, Poem@home:ssa on tiputtu, kisa on kovaa. Jotkut tahkoavat pisteitä tosi rankkoja määriä, josta kuuluu kyllä kehaista kuuluvasti. :peuk: :kylkyl:

Kiitokset taas kaikille!

Minä löin poikki oman koneen touhut tältä osin. Syy siihen koneeni mitätön teho eikä pisteet tullut Konekansan piikkiin. Toiseksi minua kiukuttaa lääketehtaiden touhut. Sydänpotilaana ne pitäis olla kolesterolit ja kova rasva syy sydäreihin vaan näyttäis olevan aivan toisin tosiasioitten osalta. Ne statiinit mitä moni Konekansalainen syöpi iltapalaksi näyttäis vaikutus hirmuinen. Tästä on ihan oikia dippa inssi tehnyt laskelmat notta sydänperäiset kuolemat on statiini aikakaudella lisääntyneet. Eli pitäis jokaisella ajattelukyvyn omaavalla kilikali kello soida hälyyttävästi.

Jostakin syystä ei ollut esikatselua käytettävissä, mutta sieltä löytynee kyllä luettavaa

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/viewforum.php?f=78 ja myös

https://sites.google.com/site/leinoutriainen/

Sokeritautiset on myös hyviä "lypsylehmiä" . Eli potilaskarjaa me ollaan lääketehtaille.

Aika jännä asenne.

Niin, loppupeleissä on aivan sama kenen nimiin laskee, jos projektit ovat lääketieteeseen suuntautuneita. Konekansa tai ALS-tutkimuksen tuki ei saa siitä mitään koska laskenta ohjautuu niihin projekteille jotka saavat sen hyödyn laskentatehosta.

Tällähän nimenomaan haetaan erilaisia uusia hoitomuotoja, joka olisivat parempia nykyiseen nähden. Elintapojen muutokset ovat aika pitkälti vaikuttaneet sydänvaivoihin sekä muihin sairauksiin. Ruoka on mahdollisimman pitkälle jalostettua joka sitten aiheuttaa monenlaista oiretta. Ei voida pelkästään statiinia asioista syyttää vaikka ehkä syy-yhteys löytyy aikajanlta mutta moni muukin asia on muuttunut viimeisen 40 vuoden aikana. Myös lihakarjaa on alettu suuremmin lääkitsemään ja osa tietysti lääkkeistä jää aina sinne lihaan. Suomessa onneksi antibiotteja käytetään aika vähän suhteessa muuhun maailmaan.

Aika moni on saanut lisää elinpäiviä ihan vain lääkityksellä. Lypsykarjasta en nyt niinkään suurena ongelmana pidä sillä jokainen meistä jotka eivät lääkkeitä syö maksaa osansa niiden lääkityksestä jotka tarvitsevat eri lääkitystä päästäkseen seuraavaan päivään.

Veronmaksajat yhdessä maksavat nappulan lääkkeistä 90% ja ilman lääkitystä elämä olisi jäänyt aika lyhyeksi. Vaikka se Epipen maksaa sen ~50 euroa eikä siihen saada apuja pidän sitä aika edullisena. Se on vain tarpeeseen eikä onneksi vielä ole tarvinnut käyttää.

Aika jännä asenne.

Pyydän anteeksi. Mun pisteet oli kyllä mitättömät... ei siitä laskentaohjelmasta ollut mulle mitään haittaakaan. Kyllä tutkimusta tarvitaan. En ole pyrkimässä kapina kenraaliksi.

Mulla on pari poikaa ja vanhemmalla on DM1 tauti jonka minä nyt syksyllä sain tietää pojan äidin kuoleman jälkeen. Äidillä oli joka alkoi ilmenemään eromme jälkeen. Lapsen periessä tämän niin siinä on sitten lievä(?) kehitysvamma joka pojallanikin on. Eli nää lihasten surkastuminen ja sen sellaiset on ollut myös minun riesana pojan siitä kärsiessä.

Ei kannata pyytää anteeksi. Tuolla asenteella viittasin lääkkeisiin ja niiden vaikutuksiin.

Tämähän pohjatyötä tutkijoille. Voitanee verrata lottovoittoon jos oma kone löytää ratkaisevassa asemassa olevan proteiinirakenteen.

Homma siksi perustuu tällaiseen laajaan hajautettuun toimintaan jolloin voidaan saada kapasitettia enemmän ja myös ns. Jackpot on helpommin saavutettavissa. Lottorivejä enemmän mukana, näin verrattuna.

Nämä sairaudet on viheliäitä. Pakko sopeutua tilanteeseen, tilanne kun ei sopeudu.

Niin se kulkaa on että kohta paukkuu keskimäärin 2 miljoonaa credittiä päivässä. Nyt on useampana päivänä tullut 2,5 miljoonaa kredittiä osallistujilta. Eri projekteihin on tullut myös muutamia matkaan. Eivät näy tiimissä syystä tai toisesta. Päällimmäinen syy lienee siinä että osallistuvat myös muihin projekteihin toisen tiimin nimissä.

Jiipee on näköjään ainakin laittanut tallinlämmityksen päälle. :D

Kansan syvissa riveissä on käynyt kato vaikka keskimääräinen pistemäärä on pysynyt kutakuinkin samana. Sinneppä kaivattaisiin niitä satunnaisia koneen käyttäjiä lisää antamaan omaa panostaan taustatutkimukselle.

Tänään oli taas uutisissä että diabetes-lääkityksellä elinikää voidaan nosta 120 vuoteen saakka. Tiedä sitten onko se sen arvoista enää ja voiko silloin enää nauttia elämästä.

Ainahan on enemmän ja vähemmän sitoutuneita boinccaajia. Mitä enemmän tätä seuraa, niin sitä enemmän se koukuttaa. Vastaavasti jos palautetta ei tule vaan on jäänyt homman suhteen hieman ulkopuoliseksi, niin kynnys lopettaa on aika matala.

Itse tässä odottelen puolitäpinöissä milloin saan ne pari käytöstä poistuvaa palvelinta. Hieman tsiigaillut näytönohjaimiakin, jos vaikka innostuisi gpu-laskennastakin "oikeasti".

Kiitokset taas kaikille tiimiläisille! On kiva katsella kohoavia rac-lukuja!

Toisaalta, muutamalla tiimin listalla olevalta ei ole viikkoihin tullut mitään pojoja .....
Juu ei oo multakaan tullut, kun oon ollu duunista poikkeen ja koneet alhaalla. Tossa kohtapuoleen on taas mahdollisuus pistää muutama kone hyrräämään....voi tosin olla et menee ens vuoden alkuun, ku voi olla duunissa hieman sutinaa täs loppuvuosi/tammikuun alku, kaikenlaista tilastoo pitäis tehdä....

Tuleehan siitä kieltämättä jonkinlainen alemmuuskompleksi jos pyörittää boincia niin että kone on vain muutaman tunnin vuorokaudessa auki. No ei mulla puhelinkaan tuota vuorokaudessa kuin sen 40-60 pinnaa ja senkin vain kun on laturissa.

Omaa normituottoa ei niinkään koskaan tulisi vertailla toisiin. Yhdellä koneella saa tasan varmasti vähemmän kuin useammalla koneella. Osallahan on tosiaan koneita jopa kymmenen nimimerkkinsä takana. Jos kilpailla haluaa niin sitten pitää olla konereserviä jota voi liittää boinciin. Se ei ole kuitenkaa se idea vaan vieläkin se että hyödynnetään sen oman tietokoneen vapaa-aika yleishyödylliseen. Se on vähän sama kuin SPR:n joulupata keräykseen toinen laittaa vitosen toinen viiskymppisen. Enempää ei voi antaa kuin mitä voi ja mikä on mielekästä.

Se että joku aloittaa taustatutkimisen ja sitä kautta avustamisen on aina hienoa, mutta eipä se että joku lopettaa niin se ei maata kaatavaa ole. Sanotaanko niin että aikaansa kutakin ja jos ei tunne saavansa mitään. Tässä nyt kuiten yritetään aika ajoin pitää ketjua ylhäällä että palautetta saadaan ja nähdään miten homma edistyy.

Kaikkein paras skenaario on sellainen, jossa sosiaalinen, hyvin verkostoitunut nörtti kiinnostuu tästä asiasta. Seurauksena tuossa verkostossa kavereiden ja sukulaisten, yms. koneita liittyy ja liitetään tiimiin.

Itsellä ei ole mitään "lämmöntuotantotarkoituksessa" päällä pidettäviä koneita toistaiseksi. On vain lähinnä muutama läppäri, joista kahta omassa käytössä olevaa en sammuta ja loput perheenjäsenten koneet ovat vaihtelevasti käytössä. Autotalliin pitää tosin tuottaa lämpöä älyttömällä lämmittimellä, joka mieluusti saisi muuttua älylliseksi.

Viimeinen kuukausi on ollut hurjaa nousua laskentatehossa. Tällä menolla tiimi päätyy aika pian laskentatehossa (koko BOINC) maailman sadan tehokkaimman tiimin listalle, jos tehonnousu jatkuu. Top-100 haamuraja on kyllä niin lähellä, että pinnistely asian tiimoilta innostaa.

Jos nyt tätä sattuu lukemaan joku joka on hieman kiikunkaakun, lähteäkö mukaan vaiko eikö, niin vastaus on KYLLÄ. Jos ei muuten, niin 98-vuotiaan Suomen kunniaksi! Saataisiin neljäskin suomalainen BOINC-tiimi (RAC)Top-100 listalle!

Tässä tuoreet graafit:

on rise.webp

this-is-progress.webp

BOINCstatsin tilastoja silmäilleenä tiedän, että tehoa on erityisesti tullut tiimin "raskaansarjan" puolelta.

Tästä viralliset tähdet :tähti::tähti::tähti::tähti::tähti: ja asiaankuuluvat peukut :jees::jees::jees::jees::jees:. Konetehonne on pantu merkille! :yesey:

Jep, vauhti on kova. Olen jopa yllättynyt tästä noususta. Osoittaa toki sen että suomalaisilla on halu tehdä hyvää.

Yhteisöjen osallistumista varten on helppo alentaa sitä osallistumista yhteisön sisällä. Riittää kun yksi alkaa tekee ja hoitaa tiliä. Tehdään vastaava tili kuin Kansan syvat rivit käyttäjällä on ja jokainen voi sitten liittyä tähän käyttämällä heikkoa tunnistautumista yhteisössä. Ohjeet tällaiseen toimintaa löytyy http://www.konekansa.net/showthread...-ALS-haasteeseen&p=45901&viewfull=1#post45901 viestistä.

Tällä on helpoin tapa saada porukkaa osallistumaan kun luodaan myös helppompi tapa ettei tarvitse jokaisen itse rekisteröityä. Tällainen käyttäjä voidaan nimetä vaikka yhteisön nimen mukaan ja liittää ALS tutkimuksen tuki ry:n tiimiin jolloin yhteisö tai yritys saa myös näkyvyyttä. Ja samalla itse pääasia eli ALS tutkimuksen tuki ry kaipaamaansa näkyvyyttä. Jokainen voittaa ja varsinkin ne ALS-sairaat kun sivusto nousee näkyville mahdollisimman montaa kautta.

Mitä enemmän porukkaa liittyy tällaisen käyttäjän alle koneillaan sitä korkeammalle tilastoissa he pääsevät ja saavat näkyvyyttä.

Koittakaahan saada porukkaa mukaan eri yhteisöistä. Kelkka, ralli, mönkiä, off-road jne. jne. yhteisöissä on varmasti potenttiaalia ja heidän joukossa on myös niitä joilla on ALS tai heidän tuttavapiirissä.

GPUGRID projektilla on sitten katkos tuossa 9. päivä kuluvaa kuukautta kun vaihtavat serveriä.

GPUGRID: Probable access problems on 9th Dec
On 9th Dec we are moving the IP of gpugrid to another network. This means changing the DNS. While the dns update is propagating around the world you might experience that the server is unreachable.

Early next year we are going also to upgrade the server, but this is another story.

Tipautin itseltä GPUGRIDin projekteista pois toistaiseksi. Näytti siltä, ettei pisteitä kerry ollenkaan. Joskus syksyllä oli käyrässä nousua, muttei taas pitkään aikaan. Kuitenkin kone näytti paketin kimpussa hääräävän. Kun katsoin, kauanko kestää vielä, niin vastaus oli k a u a n.

Epäilen, että näytönohjaimet omissa läppäreissä eivät riitä teholtaan ja pakettien laskeminen kestää niin kauan, etteivät ne enää kelpaa kun joskus valmistuvat. En sitten sen tarkemmin tutkinut, tämä on vain mutupäätelmä. Joka tapauksessa tehoa menee hukkaan muilta projekteilta jos kone tuloksettomasti sepeää jotakin.

Hmm. Pitäisiköhän pullauttaa se pois myös Kansa syvat rivit käyttäjältä? Raati ja kansa antakoot näkemyksiä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin