salla
Kansalainen
- Liittynyt
- 18 Huhtikuu 2017
- Viestit
- 161
Pohdinnan alla pienet paikallismoottorit, siis lähinnä aggregaatit... ja niistä kaasukone.
Mitähän tuollainen mahtaisi siis vaatia, muutoksia ja säätämistä? Lähinnä ajattelin nestekaasua (LPG), eikä mitään sen hienompaa.
Sen tiedän, että ainakin maailmalla on myynnissä noita "valmiita" kaasun muutossarjoja. Osa on selkeästi melkoisia rimpuloita, osa toteutettu jopa vähän laadukkaammin. Nyt ei oltaisi siis pääsääntöisesti ostamassa valmista sarjaa koneeseen vaan vähän oma suunnittelu kiinnostaisi - mutta kun tästä ei kauheasti ymmärrä.
Se olen ymmärtävänäni, että osassa on jonkinlainen laippa kaasuttimen ja koneen väliin jossa kaasusuutin. Tämä suhteellisen selkeä.
Joissain "virityksissä" on vain porattava reikä ilmanputsarin koteloon johonka tulee letku kaasulle - helppoa ja yksinkertaista
Useimmissa jonkinlainen säädin, mutta mitenhän se mahtaa toimia kuormituksen säädön suhteen - onko kenelläkään selkeää käsitystä asiasta?
Järjestelmien asennusohjeita jonkusen lukenut lävitse, mutta ei ihan kauheasti valoteta järjestelmän toimintaperiaatetta. Bensa ja kaasutin on helppohko ymmärtää, mutta tämä kaasu on vähän hakusessa.
Onko kellään palstalaisella omakohtaisia kokemuksia tällaisen "bi-fuel" koneen ajamisesta? Miten esimerkiksi polttoaineen vaihtaminen tehdään oikein? Voiko sen tehdä "lennosta"?
Mitähän tuollainen mahtaisi siis vaatia, muutoksia ja säätämistä? Lähinnä ajattelin nestekaasua (LPG), eikä mitään sen hienompaa.
Sen tiedän, että ainakin maailmalla on myynnissä noita "valmiita" kaasun muutossarjoja. Osa on selkeästi melkoisia rimpuloita, osa toteutettu jopa vähän laadukkaammin. Nyt ei oltaisi siis pääsääntöisesti ostamassa valmista sarjaa koneeseen vaan vähän oma suunnittelu kiinnostaisi - mutta kun tästä ei kauheasti ymmärrä.
Se olen ymmärtävänäni, että osassa on jonkinlainen laippa kaasuttimen ja koneen väliin jossa kaasusuutin. Tämä suhteellisen selkeä.
Joissain "virityksissä" on vain porattava reikä ilmanputsarin koteloon johonka tulee letku kaasulle - helppoa ja yksinkertaista
Useimmissa jonkinlainen säädin, mutta mitenhän se mahtaa toimia kuormituksen säädön suhteen - onko kenelläkään selkeää käsitystä asiasta?
Järjestelmien asennusohjeita jonkusen lukenut lävitse, mutta ei ihan kauheasti valoteta järjestelmän toimintaperiaatetta. Bensa ja kaasutin on helppohko ymmärtää, mutta tämä kaasu on vähän hakusessa.
Onko kellään palstalaisella omakohtaisia kokemuksia tällaisen "bi-fuel" koneen ajamisesta? Miten esimerkiksi polttoaineen vaihtaminen tehdään oikein? Voiko sen tehdä "lennosta"?