ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
...tai rav4 ;) tai honta hrv
Molempien merkkien merkkihuolto oli ex-työpaikalla ja voin sanoa ettei kumpaankaan autoon olisi saanut koukkua asentaa kuten ei myöskään CRV:hen. Noiden vaihteiston välitykset eivät sovi kärryn vetoon. Varsinkin pakilla on monia kytkimiä poltettu.
 
Molempien merkkien merkkihuolto oli ex-työpaikalla ja voin sanoa ettei kumpaankaan autoon olisi saanut koukkua asentaa kuten ei myöskään CRV:hen. Noiden vaihteiston välitykset eivät sovi kärryn vetoon. Varsinkin pakilla on monia kytkimiä poltettu.
Sitte pitää mennä vaan eteenpäin niinku juti sanoi :virne:
 
Molempien merkkien merkkihuolto oli ex-työpaikalla ja voin sanoa ettei kumpaankaan autoon olisi saanut koukkua asentaa kuten ei myöskään CRV:hen. Noiden vaihteiston välitykset eivät sovi kärryn vetoon. Varsinkin pakilla on monia kytkimiä poltettu.
Minä ainakin kiskoin reilu tonnin kärriä Ravilla paljon. Mäkisellä tiellä piti kyllä loikkari napauttaa pois, muuten humppasi jatkuvasti loikkaria päälle ja pois.
 
Työkoneissa juu :peukku:
Mutta jos kyseessä on ns. "katumaasturi" jolla tarvis isomman kärryn kanssa päästä taaksekkin päin niin manuaali on toivoton ajatus. Toisaalta järkevä ja autonsa tunteva kuski on eri asia mutta ne katumaasturikuskit eivät useinkaan ole niitä. Noille automaatti on se jolla saa autonsa edes jotenkin kestämään.
 
Mutta jos kyseessä on ns. "katumaasturi" jolla tarvis isomman kärryn kanssa päästä taaksekkin päin niin manuaali on toivoton ajatus. Toisaalta järkevä ja autonsa tunteva kuski on eri asia mutta ne katumaasturikuskit eivät useinkaan ole niitä. Noille automaatti on se jolla saa autonsa edes jotenkin kestämään.
Juu, automaatti oli mun Ravi, toki muutenkin tykkään, mutta oli ehdoton vaatimus, kun tiesin, että kahden kelkan umpikonttia vedetään jopa kolmannes kokonaiskilometreistä. Ja laatikon oljyt vaihdoin kerran vuoteen. Land Cruiseri oli hyvä ison kärryn kanssa, kun siinä oli manuaaliset napalukot. Navat auki ja hidas nelikko päällä saatiin hidas takaveto. Oli asvalttipihoilla isoa kärryä peruuttaessa ihan huippu.
 
Rehellisellä automaattivaihteistolla ei ylivaihdetta oikein passais kaiketi käyttää vähänkään raskaammallla kärryllä.
Ehken ei myöskään reeääskeetä ?
 
Rehellisellä automaattivaihteistolla ei ylivaihdetta oikein passais kaiketi käyttää vähänkään raskaammallla kärryllä.
Ehken ei myöskään reeääskeetä ?
Kyllä tuo Ravi sen tuntui kestävän, mutta siinä onkin Aisinin laatikko. Jotain 60000 km luokkaa oli kun ostin ja olikohan 140000 km luokkaa kun möin äidille. Jotain liki 200000 km oli kun äiti lopetti autoilun ja myytiin pois.
 
Tuossa mun rav3 on minusta ihan ok välitykset vaihteissa kuus eteen yksi taakse, eikä pakkikaan tunnu pitkälle. Eteen löytyy aina sopiva, ja taaksekkaan en luistattele kytkintä.
Veljellä nissan xtrail siinä on kyllä pitkät vaihteet, kytkin haisee herkästi.
 
Mutta jonoa jaksaa vetää risteyksessäkin.
Toi mesen raato oli ajosuunnassaan kääntymäs vasemmalle, stoppiviivan kohalla kun se oli vierellä, ja näkyi siinä jopa suuntamerkki toimivan, ainakin sinne vasemman suuntaan ( edessä )
Toista se on monien, erään toisen, saksalaismerkin kohdalla.


Ei näy mitään simcoja kuvassa.

Jusape lähetä näille herroille kopio rekisteriotteesta.

Yllättävän heikkoa on tällä foorumilla joillakin nimimerkeillä näköjään tuo ajoneuvojen merkin/mallin tunnistamisen taso, ehkä vissiin pitäis kuva otteesta laittaa, ja hyvällä auton kuvalla varustettuna....
 
Rehellisellä automaattivaihteistolla ei ylivaihdetta oikein passais kaiketi käyttää vähänkään raskaammallla kärryllä.
Ehken ei myöskään reeääskeetä ?
Joissain on nappi jota painamalla ei ole isoin vaihde käytössä eikä turbiinilukko. Esimerkiksi tossa navarassa.
 
Rehellisellä automaattivaihteistolla ei ylivaihdetta oikein passais kaiketi käyttää vähänkään raskaammallla kärryllä.
Ehken ei myöskään reeääskeetä ?
Golffilla tuli kiskottua varmaan painavimmillaan 2000kg kokonaispainoja, väkisellä pukkaa silti seiskan tupaan jos voima riittää vetää ja vauhtia yli 70 auton mittarin mukaan. Muistaakseni myös S-asennolla eikä vain D:llä. No lootassa eikä siinäkään 1.6 pikkukoneessa ikinä ollu mitään vikaa siihen asti kun meni lunastukseen,
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös