ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rummun sulatukseen pitäisi itsekin lähteä. Ainakin kolme rumpua näyttää olevan jäässä.

Mulla sulatusputki rummuissa. Joskus olen lainannut kunnan tekniseltä osastolta Häyry-Mattia.
Parina viime vuonna olen lämmittänyt 10 litraa vettä kuumaksi kannuun kotona ja porakonepumpulla uittanut sitä läpi sulatusputkesta.

Joskus tuollaista sulanapitokaapelia mietin, että miten se toimisi. Jossain mallissa ainakin se ei edes lämmitä, jos on ilma lämpimän puolella.
En tiedä missä niissä on se lämpötila-anturi, mutta eikös se pitäisi saada pakkasen puolelle, että lämpö alkaa kaapelissa nousta?

On hyvin pienitehoisia nuo sulanapitokaapelit. 5m kaapeli on 45W, niin 10m lienee tuplat. Routa on mennyt puoleentoista metriin, niin sattaa teho loppua kun ympärillä kylmää suuret massat.

"– Kölissä on valtava reikä, silminnäkijä kertoo" Käviköhän sukeltamassa?
Liekkö joku käännösvirhe?
Tuli mieleen aika, oliko nyt -80 luvulla kun oli Ruotsissa paljon sukellusvene havaintoja. Osa kansaa piti niitä huu haana.
Göteborgissa muistaakseni oli keskelle kaupunkia ilmestynyt yön aikaan pienois-sukellusvene suihkulähteeseen. Joku vitseliäs keksi hyvän mediakynnyksen ylittävän kepposen :)
Enkä ollut minä vaikka tuolloin sielläpäin joskus oleilin.
Muistan lehtikuvia nähneeni.

Joo ei niissä kovaa tehoa ole, mutta kunhan edes pieni virataus ensin syntyisi nii sahaa se sitten sen isomaksi kunhan vaan sais vitraamaan.

Niinhän sulatuksessakin, ei se kovin iso reikä ole sekään

Tänään se näköjään tuli julkiseksi. Siis Maajussille morsian-ohjelman osallistujat. Vanhempi kloppikin on mukana. Helmikuun alussa kuvausporukka pyörii täällä meidän mäellä.
Olihan meidän 705 päässyt jo ohjelman ennakkomainokseen kun Hannu peruutteli sitä lingon eteen.

Jos ite olisin rotta, olisin luultavasti laiska rotta ja toteaisin, että yksi kulkuaukko piisaa😏
IMG_20260304_154021405_MFNR.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin