Havaintoja tarjoushinnoista

Mä oon aina irrottanut vaan sen vetokidan koukusta, niin en osaa tuosta sanoa.
Mutta käyhän se noinkin. Konstit on monet, sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki :idea:
Jos mä oisin hitsannu sen vetokidan linkun persiiseen niin sit pitäis kärryissä olla aina koukku ;)

Jos mä oisin hitsannu sen vetokidan linkun persiiseen niin sit pitäis kärryissä olla aina koukku ;)
mulla on 50mm kuula parissakin rakkorin kärryssä, ts hitsaa vaan se kita ja tuu koittaan kärryn vetoa.

haittaako et se kuula on kärryn peräpäässä? niinku tollai?
1732633222769.webp

Ei kai se kuulakaan haittaa, mut silloin viime vuostuhannella piti olla vetokita millä vedettiin tandemkärryn takimmaista...nykysin en tiedä.

Toki joo, mut on niitä sellasiakin että laitetaan "adapteri" vetokitaan jolla voi kuulakärryä hinata...
Ei ole kuulemma laillinen, vaikka niitä kuorma-autoissakin näkyy ihan liikenteessä. Pykäliä en tiedä mihin laillisuus/laittomuus perustuu. Katsastukseen piti aina piilottaa.

Ei ole kuulemma laillinen, vaikka niitä kuorma-autoissakin näkyy ihan liikenteessä. Pykäliä en tiedä mihin laillisuus/laittomuus perustuu. Katsastukseen piti aina piilottaa.
Jaa sitä en tiedä mutta nähny olen, useinkin sellaisissa metsänvihreissä kun ne tossa liki vieressä ajeleepi....ei sitä oikein neliakselisen perään muuten rokkatykkiä saa....

Makitan rikkaimuria ja pari akkua. Taisin kyllä ostaa myös lehtipuhaltimen ja puukkosahan + halpoja Milwaukeen teriä.

E: väärä ketju, ei ollut mikään julkinen tarjous.

Jaa sitä en tiedä mutta nähny olen, useinkin sellaisissa metsänvihreissä kun ne tossa liki vieressä ajeleepi....ei sitä oikein neliakselisen perään muuten rokkatykkiä saa....
Eikö soppatykeissäkään nykyään enää ole vetosilmukkaa? Myllä meidän aikaan ihan kitaan kytkettiin. Tai SA-/Natokoukkuun. Ja sen takia vanhoihin maastureihin, Land Cruisereihin, ym. vaadittiin muinoin siviilissäkin kuulan lisäksi SA-/Natokoukku.

Viimeksi muokattu:
Eipä oo päässy niin läheltä katsomaan että pystyis toteamaan, mutta kuorkin perässä roikku vetokidasta Z muotoinen käikäle jonka alapalkissa oli han pallo sojottamassa...

Eipä oo päässy niin läheltä katsomaan että pystyis toteamaan, mutta kuorkin perässä roikku vetokidasta Z muotoinen käikäle jonka alapalkissa oli han pallo sojottamassa...
Kyllä noita näkyy. Sama noissa sähköverkkomiesten maastokuorma-autoissa, kun jotain kelkkakärryä tai busteria kiskovat. En tiedä onko laki muuttunut, mutta ainakin ennen piti ottaa leimalle irti ja piilottaa lavalle.

Traktori peräkärryineen kauemmas työmaalle, ja mönkkärillä pikkukärryn kanssa kotia.
Jeps, tai pikku kärry jää kanssa sinne jos iltasella aikoo samoilta suunnilta tulla kotiin.
Mut tolla saa kivasti yhen koneen pellolle ja sitten voi toisen käydä hakemassa mönkkärillä. Peruuttaa tolla yhdistelmällä ei oikein voi kun mönkkäri ei näy ennen kuin se on poikittain :)

Jeps, tai pikku kärry jää kanssa sinne jos iltasella aikoo samoilta suunnilta tulla kotiin.
Mut tolla saa kivasti yhen koneen pellolle ja sitten voi toisen käydä hakemassa mönkkärillä. Peruuttaa tolla yhdistelmällä ei oikein voi kun mönkkäri ei näy ennen kuin se on poikittain :)
Yhdellä kaivuriurakoitsijalla kulkee/kulki Smart lavetilla mukana. Välillä saattoi olla kotimatkaa jopa useampi sata kilometriä, niin ei tarvinnut kuorma-autolla kotiin ajella. Lankapuhelinpiuhoja kävi rullaamassa ympäri Suomea.

No eikö se oo sama jos kerran menee mönkkärin koukkuun nii kai se menee ton peräkärrynkin koukkuun se toinen työlaite, ei tartte edes mönkkärillä esstaas ajella....

No eikö se oo sama jos kerran menee mönkkärin koukkuun nii kai se menee ton peräkärrynkin koukkuun se toinen työlaite, ei tartte edes mönkkärillä esstaas ajella....
...mie luulen et mönkkäri jää kotiin ja jatketaan vaikka puimakoneella matkaa :rolleyes:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin