Ha peräkärryn laatu, laidat, varusteet, paino, kuormaus, jne...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noihin vuokratrailereihin tulee melkoisesti kilometrejä vuodessa saattaa jopa useampi tuhat kilometriä tulla kuukaudessa.
Esimerkiksi jarrukengät joutuu vaihtamaan noin kerran vuoteen ja pyöränlaakerit ei tahdo kestää kahta vuottakaan..
 
Sitten valitus 13-napaisesta pistokkeesta, se on lähtökohdin suunnittelultaan susi koska sen voi aivan liian helposti vahingossa rikkoa ja ne kestivätkin vuokrakäytössä keskimäärin muutaman viikon, ehkä muutamia kymmeniä käyttökertoja ja ongelma poistui kun tilalle laitettiin metalliset 7-napaiset joiden kestävyys on monikymmenkertainen.
Joskus ihmettelin, mihin käyttöön nämä kaapelit on tarkoitettu.

https://www.motonet.fi/tuote/perava...-napainen-liitin-uros-naaras?product=65-02957

Kun vuokrasin kärryn Motonetistä, syy selvisi. Kärryn vetopuomin juuressa oli vain tukeva pistorasia, mutta ei johtoa. Johdon sai vasta kärryä vuokratessa erillisessä kassissa. Jos johto alkaa pätkimään, uusi johto helposti tilalle.
 
Juuri tuollaista kierrejatkoa käytetään noissa vuokrakärryissä mutta 7-napaisena, niiden 13 napaisten kanssa oli alkuu ihan liikaa ongelmia jotka poistuivat kun poistettiin nuo 13 napaiset pistotulpat kokonaan.
 
Juuri tuollaista kierrejatkoa käytetään noissa vuokrakärryissä mutta 7-napaisena, niiden 13 napaisten kanssa oli alkuu ihan liikaa ongelmia jotka poistuivat kun poistettiin nuo 13 napaiset pistotulpat kokonaan.
Miten olette toteuttaneet lakisääteisten valojen toiminnan? Oletettavasti on jarrullisia kärrejä?
 
Majavassa, oisko 15 vuotta vanha, alkuperäiset renkaat on vielä ehjät. Toiselle puolelle piti jo napa vaihtaa ja koko kärry alkaa muuten vedellä viimeisiään. Renkaat taitaa kestää kauemmin kuin kärry
Helposti. Mulla on muulissa alkuperäiset kumit, jotain 1981. Pohjavanerin ja terästungon on joutunut jo uusimaan.
 
Miten olette toteuttaneet lakisääteisten valojen toiminnan? Oletettavasti on jarrullisia kärrejä?
Eihän ne ihan täydelliset ole mutta paljon paremmat mitä ei valoja ollenkaan tilanne jatkuvasti hajalla olevan 13 pinnisen pistokkeen kanssa.
 
600x207cm / 3500kg HULCO oli just reilun viikon lainassa, Paukereissulla.
Toisilla kavereilla on 500x207 / 3000kg Hulco, siittä ajoivat n.kolmessa vuodessa ekat renkaat ( 12" ) loppuun, ja mitään remontei ei ole ollut.
 
Kaverilla joku isompi kärry, siinä ei ollut vaneria vaan jostan alumiiniprofiilin pätkistä tehty lava. Varmaan hyvää ja huonoa kaikesta löytyy, mutta ei ainakaan luulis lahoavan.
 
Majavassa, oisko 15 vuotta vanha, alkuperäiset renkaat on vielä ehjät. Toiselle puolelle piti jo napa vaihtaa ja koko kärry alkaa muuten vedellä viimeisiään. Renkaat taitaa kestää kauemmin kuin kärry
Jt-trailerin alkuperäiset kumit kesti 4-vuotta, tais olla samoja mitä esim puuilo myy.
 
Majavassa, oisko 15 vuotta vanha, alkuperäiset renkaat on vielä ehjät. Toiselle puolelle piti jo napa vaihtaa ja koko kärry alkaa muuten vedellä viimeisiään. Renkaat taitaa kestää kauemmin kuin kärry
2008 Majavan alkuperäkumit olivat sen verran halkeilleet, että jouduin vaihtamaan pari vuotta sitten. Saa nähdä montako vuotta Puuilon kiinalaiset kestävät ilman hapertumista, mönkkärin peräkärryn kiinakumit olivat 5 vuotiaina aivan täynnä halkeamia, kun saman ikäiset jenkkikumit mönkkärissä kuin uudet.
 
Jos kolmetoista tuumaisella myymälähinta vanteineen on viiskymppiä, paljonko se on tukkuostajalle.....
Urb grupp myi torissa uusia 13" nastarenkaita vanteineen alle kolmesataa kierros eli neljä kappaletta, sis alv. Nämä siis 5 pulttisia 675kg kantavuudella. Ja muistaakseni rengasmerkki ei ollut edes kiinalainen.
 
Tää kuulunee tähän kategoriaan, 4 senttiäkin on paljon kun se on oikeassa paikassa....
IMG20260612113911.webp
 
Viimeksi muokattu:
Koroke, kun koukkuvalmistaja on sijoittanut pistokkeen kiinnikkeen auton alle mahdottomaksi käyttää.
 
Pistotulpan säilytyskotelo?
Koroke pistorasialle, irrotettava vetokoukku -> mikään ei saa tulla "puskurilinjan" ulkopuolelle kun koukku on irti että saa sen muovisuojan paikoilleen... (En ole ainakaan 10 vuoteen irrotellut koukkuja niin ei ole itselle väliä...)

Ja kun on vielä 13 napainen pistorasia kyseessä niin käytössä sitä joutuu pyörittelemään yms. Niin se käyttö on aivan erityisen ikävää.
Tuo 4 cm paksu 3d printattu palikka tuo sitä rasiaa jokseenkin riittävästi ulospäin jottei pistokkeen pyöräytyksiä yms. Tarvitse enää tehdä puskurin sisällä...
Koroke, kun koukkuvalmistaja on sijoittanut pistokkeen kiinnikkeen auton alle mahdottomaksi käyttää.
Ei se mahdoton ole käyttää, mutta sanoisin että ikävässä paikkaa...
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös