Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Tokihan ne voi tehdä jos on mitat ja tässä tapauksessa sorvi käytettävissä, kyseisessä koneessa kun on lohkon kyljessä tulppa joka irrotetaan ja sen tilalle kierretään tietyn mittainen tappi johon kampiakseli nojaa kun kierretään yläkuolokohtaanNämä lattaraudat ja tappilukitukset ovat ihan perus "erikoistyökaluja" 80-luvulta lähtien. Yleensä käytetty sitä materiaalia, mitä raaka-ainevarastosta löytynyt. Ei ole tarvinnut investoida erikoistyökaluihin.
Laitoin yksityisviestillä Autodatasta tulostetut ohjeet.Tarttis rovvan vortsoniin vaihtaa jakopään hilut, -03, 1.6, 74 kw kattila.
No se läppärihän on kuallu,jossa oli autodata.
Eli löytyisikö tätäkautta kuvaa + ohjeet jakopään tervehdyttämiseen??
Ooppelin 8-tappisiin koneisiin oon vaihtanut kymmeniä hammashihnoja löysäämättä yhtäkään hammaspyörää, tai mitään muutakaan säätöä. Se hihnan säätö kun tapahtuu vesipumppua kiertämällä ja jää taatusti vuotamaan, mikäli siihen koskee. Tämä siis merkkikorjaamon metodi.
Ei sitä kampiakselin päästä pois joudu ottamaan, mutta avaamaan joutuu kun saman pultin alla on apulaitehihna.Onko tuo focuksen kiilaton alahihnapyörä sellaista mallia joka on pakko irroitttaa hihnan vaihdon takia?
Eipä tuohon sorvia tarvinnu ajoitustapin tekoon. M10x70 täyskierrepultti sattui löytymään ja siihen pari mutteria toisiaan vastaan kiristettynä niin että pultin päätä jäi 41mm muistaakseni näkyviin.Tokihan ne voi tehdä jos on mitat ja tässä tapauksessa sorvi käytettävissä, kyseisessä koneessa kun on lohkon kyljessä tulppa joka irrotetaan ja sen tilalle kierretään tietyn mittainen tappi johon kampiakseli nojaa kun kierretään yläkuolokohtaan
Tämä on se, mitä ei puuhastelija-harrastelijana tule usein ajateltua. Euron säästö on miljoonassa tuotteessa miljoonan euron säästö.On nopeampi ja halvempi valmistaa. Samoin kokoonpano.
Kiilahan sen just varmistais, ilman sitähän sen voi laittaa väärään kohti ja varmasti keskimäärin meneekin enemmän huti kuin kiilallaNämä kiilattomilla pyörillä olevat, kampiakseli- nokkapyörät, ovat tulleet tarkoituksella jotta ajoitus saadaan just eikä melkein. Kun on pyritty pieniin päästöihin on haluttu pienikin heitto pois.
Tuo kiilattomuus antaa myös mahdollisuuden käyttää huonompilaatuisia eli halvempia hihnoja,, mitkä ei ole mittatarkkoja.Kiilahan sen just varmistais, ilman sitähän sen voi laittaa väärään kohti ja varmasti keskimäärin meneekin enemmän huti kuin kiilalla
Yksi työvaihe sillä kyllä säästetään sekä rattaan että akselin valmistuksessa mikä tuo varmasti useammankin euron säästöt per palikka
Ja sitten voi edelleenpaskoa ja laittaa jakoremmin uimaan moottoriöljyssä.Tuo kiiltaaomuus antaa myös mahdollisuuden käyttää huonompilaatuisia eli halvempia hihnoja,, mitkä ei ole mittatarkkoja.
Jos ei ole mitta tarkka, eikös se ala hammastaan .Tuo kiiltaaomuus antaa myös mahdollisuuden käyttää huonompilaatuisia eli halvempia hihnoja,, mitkä ei ole mittatarkkoja.
Alkaa, mutta tietyt toleranssit on. Ja pitkässä hihnassa saattaa vaikuttaa ajoitukseen ja kireyteen ääripäiden välillä, vaikka toimisikin.Jos ei ole mitta tarkka, eikös se ala hammastaan .
Pessimisti myös.Tää yks optimistinen vois välillä vähän miettiä...
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.