Kaaret korjattu ja on päästy sovittamaan pintapeltejä runkoon. Vanhoja niitinreikiä pitää siirtää levyyn reiänsiirtäjänastoilla. Nasta reikään, levy paikoilleen, kiinnitys levynpitimillä, kopautus kumivasaralla, levy pois ja poraus merkin kohdalta. Toistetaan muutama sata kertaa.
Reiänsiirtäjällä saattaa saada levyn reunalla porattua pintapuolelta, levyn kaarevuus kuitenkin estää tehokkaasti syvemmälle yltämisen.
Korjattujen kaarien kohtaan mitataan ja merkitään paikat ja porataan pintalevyn ja kaaren läpi samalla kertaa.
Pora on tarkoituksella noin pitkä levynpitimien vaatiman tilan takia ja poraan on asennettu jousikuormitteinen stoppari liian syvälle lipsahtamista estämään.
Poratuista rei´istä poistetaan purse ja pintalevyyn tehdään ulkopuolelle upotus uppokantaniittiä varten.
Mainittakoon vielä että lentokonelevytöissä käytetään imperial-mittoja
Tähänkin osaan pintalevyä tulee vielä sen seitsemän +1 ruuvikiinnitteistä työluukkua joille pitää tehdä reikä ja niitata pintalevyyn laippamutterilevy. Saattaa vielä mennä jonkun aikaa enne kuin tulee valmista...