Ebay-ostamisen turvallisuudesta

Onks hajuu?

Liitin 7.7.2016 Paypal-tiliini ns. business-Visa kortin, joka ei ole luotollinen. Kuinka kauan kestää, että Paypal tekee varmistuksen (ja palautuksen) tililläni? Tämä korttihan on eräänlainen debit-kortti ja on Visa Verified, eli käy kansainvälisiin maksuihin mukaanlukien verkko-ostokset.

Vastaan itselleni:

Kun tuollaisen Debit-kortin liittää PayPal-tiliin, niin siinä ei ilmeisti tule mitään vahvistussiirtoja. Eli ei näy niitä perinteisiä tilisiirtomerkintöjä (tai sitten kysymyksessä on ollut katevaraus, joka on purettu ja merkintä hävinnyt, kun nimittäin en nähnyt tiliotteessa sellaista missään vaiheessa).

Tilasin Kiinasta vanhaan Huskin 39R raivaussahaan kaasukahvan ja ainakin näytti menevän läpi...

kahva_1.webp kahva_2.webp

Mä olen tilannu 6-7 vuoden aikana satoja tuotteita,ja aina kattonu että kauppiaan luotettavuus on 99% tai yli,enkä ole menettäny kuin yhden 60€ kun kauppias meni kuulemma konkurssiin,joten rahat ja tavara jäi tulematta.
Outoa on se etä disputen mukaan ne palautti mulle rahat ,mutta en mä mitään saanu,ja se kommunikointi sinne on kovin vaikeeta.

Tossa tollanen näky,ja siellä lukee että rahat on palautettu>>http://screencast.com/t/KQYJDgN3

Mä sain jokuvuosi sitte saksasta rahat takasi visalla maksetusta.
Se palautus meni visan "luottopuolelle", ei tullu tilille.

Persetti.

Ostin Ebaysta virustorjuntaohjelman lisenssin muutamalla eurolla. Näitä on tullut hankittua ennenkin sieltä sun täältä. Tämä myyjä lupaa koodin automaattisen toimituksen 10 sekunnissa. Myyntihistoria ihan jees.

Kyrsii kun nyt ei sitä koodia kuulu ei näy. Pitikö ottaa perseet olalle juuri silloin kun meikäläistä ostatuttaa?! :kiroaa:

Ota nyt rauhas pari sihiä ittekki, nyt ku on kerran viikonloppu, muutamat foorumin jäsenistön lähisukulaisetkin, vähintään alenevassa polvessa kun on myös lisääntyneet, ja ne Marcen varpajaisetkin on menossa itärajan tuntumassa .......

Mitäs virustorjuntaa hommailit....
Ite käyttänyt F-Securee sieltä dossiaikakaudelta, jolloin firman nimikin oli eri, eli Data-Fellows.
Joteskin vaan oppinu siihen luottaan, kun muiden kanssa on ollut enempi tai vähempi kämmejä ja niiden viruskantojen päivitys on välillä vähän manjaana touhua vaikka en ny pelkästään Pandaa tarkoitakkaan....
Nytkin duunikäytössä PSB-portal, kiva pistää firman koneisiin kaikkien ohjelmien kriittiset ja suositellut päivitykset pakkosyöttönä+ koneen käynnistys asennuksen jälkeen...jota ei käyttäjä pysty estämään. :pckele::pckele:Sit soi puhelin ja "jäkäjäkäjäkäjäkä :kiroaa::kiroaa::kiroaa:kun just olin jotain tärkeetä tekemässä:kiroaa::kiroaa::kiroaa:..."
Vastaus on että mikset oo päivittäny konettas.:outs:..." no se on sun hommia...." no nythän mä sen päivituksen tein, mitä siinä skitsoot.:virne::virne::virne::rotfl::rotfl::rotfl:..

Normaalisti kaikissa koneissa on F-secure. Tämä oli virtuaalikone, joka asuu läppärissä. Siinä on ollut Kaspersky ja kasperin koodilla nyt tuli suoraan vuosi lisää käyttöaikaa.

Maksoi kuusi euroa ja jotain. Huomasin muuten, että Intiasta myyvät F-securea hintaan kolme euroa ja jotain.

Toi kolme egee ei ole paha hinta.....no, saatiin kyllä firmalle kohtuuedullisesti kun on 60 koneen lisenssi ja siinä se PSB...

Itse lopetin F-Securen kanssa tappelemisen lähemmäs kymmenen vuotta sitten kun ohjelmisto meni niin raskaaksi ettei tietokone enään jaksanut muuta pyörittää. Miettinyt välillä että pitäiskö kokeilla uudelleen josko olisivatten osenneet tehdä koodinsa kevyemmiksi, AVG:n turvin on siitä lähtien suffailtu.

Ihan tyytyväinen olen ollut nykyiseen F-secureen. Sitä on taidettu käyttää ainakin viisi vuotta. Sitä aiemmin taisi olla Norton, mutta jätin uusimatta kun heidän sivustonsa hakkeroitiin ja lähdekoodia vietiin. Ei oikein herättänyt luottamusta.

Win 10:ssä pitäisi olla Microsoftin mukaan toimiva virussuojaus. Itse en ole koskaan uskaltanut olla käyttämättä varokeinoja kun olen nähnyt esimerkkejä, miten totaalisesti voi kaikki mennä sekaisin viruksen takia.

Linuxilla mennyt jo vuosia. Kai se Microsoftin oma ihan hyvin on testeissä pärjännyt mitä artikkeleita on tullut luettua.
Linux on vielä saanut olla aika rauhassa, samoin Chromebook jonka pari vuotta sitten kokeeksi hommasin.

On se vielä muutaman vuoden. Mitä enemmän se leviää, sitä enemmän se alkaa kiinnostaa kiusantekijöitä.

Linuxissa auttaa se ettei tavallinen käyttäjä voi tuhota juuri muuta kuin 'itsensä'.

Niille, joiden tietokoneen käyttö on enimmäkseen nettiä, suosittelen Chromebookin ostoa. Helppo ja nopea.

F-Sec täälläkin ja ollut varmasti reilu 10-vuotta jo. Olihan se melko raskas jossakin vaiheessa, mutt "kevensivät" jokunen bvuosi sitte.
Kahdessa koneesa taas Linuxi ja..no eipä oo tarve moisille ohjelmille niissä.

Turvallista on ostelu, ainaki jos paypalin kautta maksaa.
Just tuli viesti ettei tilattua tuotetta valitettavasti olekkaan saatavissa joten laitetaaks rahat palauttaen.:cool:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin