Et sit aiemmin viittiny mainitaOishan ne voinu flipata puolelta toiselle, mutka sisäänpäin...
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Et sit aiemmin viittiny mainitaOishan ne voinu flipata puolelta toiselle, mutka sisäänpäin...
Bakelliitti?Ihan mielenkiinnosta piti purkaa vanha pumppu. Ehkä ihan hyvä, että en ostanut pelkkää korjaussarjaa. Stefan pesä melko rupinen, että näinköhän ois pitänyt ilman poppaskonsteja.Näytä liitetiedosto 171606
Vekkuli tiiviste. Kumikuoren sisällä jousi ja kumin ulkoreunassa joku bakeliitti joka vastaa vesipyörään.
Näytä liitetiedosto 171608
Eikös vesipumpussa yleensä ole hiilirengas? Ja se hiili halkeaa hiton helpolla. Mä tein Teijon pesukoneen pumppuun remonttia ja Kolmeksilta tuli tiivistesarja. Työkaveri, sellainen saakelin töhö, tuli ihmettelemään ja otti hiilirenkaan käteen ja kysyi, mikä tää on? Samantien pudotti lattialle ja hiilirengas oli kolmena kappaleena. No, ei kun tilaamaan Kolmeksilta uutta tiivistesarajaa, eikä maksanu kuin vajaa pari sataa. Nyt sitten piti vahtia haukkana, ettei tämä kyseinen henkilö pääse lähellekään.No en mä tiiä mitä oli, jotain kovaa ja haurasta materiaalia. Tuo tuli ekana mieleen.Bakelliitti?Eikös vesipumpussa yleensä ole hiilirengas? Ja se hiili halkeaa hiton helpolla. Mä tein Teijon pesukoneen pumppuun remonttia ja Kolmeksilta tuli tiivistesarja. Työkaveri, sellainen saakelin töhö, tuli ihmettelemään ja otti hiilirenkaan käteen ja kysyi, mikä tää on? Samantien pudotti lattialle ja hiilirengas oli kolmena kappaleena. No, ei kun tilaamaan Kolmeksilta uutta tiivistesarajaa, eikä maksanu kuin vajaa pari sataa. Nyt sitten piti vahtia haukkana, ettei tämä kyseinen henkilö pääse lähellekään.
Jos se on haurasta ja mustaa, niin hiilirengas. Sitä ne yleensä on. Samaa materiaalia kuin vanhemoien traktoreiden ja autojenkin kytkimen painelaakerit.No en mä tiiä mitä oli, jotain kovaa ja haurasta materiaalia. Tuo tuli ekana mieleen.
Käsittääkseni 30-luvulla hiili korvasi naruboxit. Eikös nykyäänkin hiilitiivisteitä käytetä, vaikka eivät vaihdettavia olekaan? En ole ainakaan kuullut, että joku muu olisi ne syrjäyttänyt.Hiilitiiviste on yleisesti ollut käytössä, useilla eri traktorimerkeillä / pumppuvalmistajilla tuohon aikakauteen.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.