Autopeltihitsaukset, mätäkorjaukset, ynnä muut röpöstelyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tig-hitsauksessakin käytetään pulssitusta ohuella aineenvahvuudella. Saadaan hyvä tunkeuma, mutta homma ei silti lähde lapasesta liian kuuman sulan takia.

Pulssia tai, mutta minä paistoin tänään sähköuunissa hitsauspuikkoja 2.5 ja 4 mm ja hitsasin kaikkien sääntöjen vastaisesti 20v vanhalla valovirta esabilla niitä. 2.5 pohja saumaa ja 4mm sauma täyteen. 15mm levyä läpi.

Minun kokemuksella, yli 30 vuotta autonpeltejä työkseni hitsanneena, niin onnistunut vetelemätön sauma perustuu täysin tuuriin, ei taitoon. ;)
Suurimmat vetelyt saa kuitenkin aikaan yhtäjaksoisella hitsauksella.

Ite ostin ekan migmagin 17 vuotiaana, taitoa oli se minkä peruskoulun kässätunneilla oli saanut.
Nyt on neljäs lankakone menossa, ja jonkunlainen taito hyppysissä.
Lisää oppii silti joka kerta.

Edit. Vuosien mittaan on ollut kaks omaa autoa mitä ei ole tarvinut hitsata.
Omien lisäksi varmaan sata asiakkaan autoa käynyt hitsattavana...

Viimeksi muokattu:
Olen jopa yhteen autoon uusinut koko pohjan. Yhtä poikittaisjäykkäriä lukuunottamatta ei jäänyt palaakaan vanhaa ja se jäykkärikin oli irti, hiekkapuhallettiin ja hitsattiin takaisin.

Olen jopa yhteen autoon uusinut koko pohjan. Yhtä poikittaisjäykkäriä lukuunottamatta ei jäänyt palaakaan vanhaa ja se jäykkärikin oli irti, hiekkapuhallettiin ja hitsattiin takaisin.

Serkkupojan Camaroon vaihdettiin jalkatilat, kartaanitunneli jäi vanhaa.
Viddu mikä homma...

Nuorempana tuli noita mätäpaikkauksia tehtyä ihan töinä, oli olevinaan jännää kun sai Porschea tai Jensen Interceptor MK2 uutata...

Serkkupojan Camaroon vaihdettiin jalkatilat, kartaanitunneli jäi vanhaa.
Viddu mikä homma...
Mätään avo Firebirdiin hommasin Californiasta täysin ruosteettoman, mutta kolhitun tyhjän umpiauton korin, josta leikkasin koko pohjan irti ja vaihdoin avoautoon. Avokorin jäykkärit tehtiin ja osin vaihdettiin mädästä korista. Umpikorista otettiin rintapelti ja siitä taakse päin koko pohja peräpeiliä myöten. Lisäksi takalokasuojien pintapellit uusittiin.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin