Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Joo ja kun tuonne saa yksityinenkin rakentaja sen tilin avattua niin ”sekun on vaan helppo” sit ottaa kaikki samasta paikasta.Eihän se tyhmä ole joka pyytää.
Nykyään kun on aika helppo tarkistaa vaikka netistä mitä tavarat maksaa, niin ihan laiskuutta on jättää tarkistamatta.
Moni asia vaikuttaa. Silloin kun itse rakensin tässä, niin otin valtaosan paikallisesya naulakaupasta. Olisi ehkä vähän halvempi ollut kilpailuttaa monia tavaroita ja tilailla sieltä sun täältä, mutta sitten olisi pitänyt varastoida työmaalla huomattavasti enemmän tavaraa sään armoille pressujen alle. Nyt sain ulkoistettua varastoinnin ja haettua tarpeen mukaan tuosta muutaman kilometrin päästä.Joo ja kun tuonne saa yksityinenkin rakentaja sen tilin avattua niin ”sekun on vaan helppo” sit ottaa kaikki samasta paikasta.
Tilille vaan ni sinne ne isompien hankintojen sekaan häviää.
Kolme kauppaa oli itsellä joita hyödynsin tuossa Kajaanissa ja osa tarvikkeista tuli tilaten kauempaa.Moni asia vaikuttaa. Silloin kun itse rakensin tässä, niin otin valtaosan paikallisesya naulakaupasta. Olisi ehkä vähän halvempi ollut kilpailuttaa monia tavaroita ja tilailla sieltä sun täältä, mutta sitten olisi pitänyt varastoida työmaalla huomattavasti enemmän tavaraa sään armoille pressujen alle. Nyt sain ulkoistettua varastoinnin ja haettua tarpeen mukaan tuosta muutaman kilometrin päästä.
Sama kokemus itsellä, mulla on 5-6kpl halvemman pään makitoita, osa saatu valmiiksi hajonneena pari erehdyin itse ostamaan kahdessa voimat hävinneet johonkin ja lopuissa kaikissa vaihteisto hajalla tavalla tai toisella ja olen niihin vaihtanut uusia vaihteistoja, nuo kestää hyvin kun oikein varovasti käyttää mutta 12mm reikä rautaan on liikaa ja saattaa olla laakista vainaa. Yhden noista sain kaverilta, ensin siihen vaihdettiin nopeuden säädin-liipasin, sitten paloi ankkuri ja tilalle vaihdettu uusi ankkuri päästi savut sekin, kumpikin ankkuri savutti kevyessä ruuvinväännössä. Jatkan makitoiden kanssa, ne on yleensä helppo ja halpa korjata ja niitä on saanut pikkuvikaisena ilmaiseksi ja akut kestää hyvin, mulla on vielä kolme 3Ah:n akkua jotka on jo noin 10 vuotta ollut omassa käytössä ja toimii.Kolme makitaa on ollut ja enempää ei tule. Johdollinen kuviosaha on toiminut ihan ok. Akkupora ja ruuviväännin olivat taas ihan paskaa hintaansa nähden. Ensimmäisestä hajosi vaihteisto kohtuu pienellä ja kevyellä käytöllä, jälkimmäinen taas päästi toimintasavut yhden autotallin levytysurakan, peltikaton ja yhden terassin jälkeen. Ja kärsi akuutista voiman puutteesta, puussa jos oli oksa niin ei puhettakaan, että olisi vääntänyt ruuvia pohjaan. Akkuporana ykshelevettikin on kestänyt kauemmin ja kovemmalla käytöllä, vaikka siinäkin vaihteisto on väljä. Myös saman puulaakin trimmeri ja pyörösirkkeli ovat kestäneet ok. Sirkkeli on kyllä tarkoitettu kevyeen käyttöön, nekkos-kalosta tai 18 mm veneria kun tarjoaa niin ei montaa senttiä mene yhtä soittoa. Pulttimopo ja ruuviväännin ovat Ryobilta, soivia pelejä ja ainakin pulttimopo tuntuu tukevammalta kuin makitan vastaava. Pikkuakulla vaihtaa renkaat neljään autoon. Enkä mä nyt tiedä onko ne Ryobin akut sen kaalllimpia kuin muihinkaan, 2 kpl Ryobin 5 Ah akkua noin 180,- ja mäkitan 2 kpl 6 Ah akkuja noin 250,-
Se kun on tarvis heti eikä huomenna niin ostettava lähimmästä kaupasta mistä löytyy. Ja pääseekö siinä palkoille jos netistä tunninkin etsii sitä halvinta ja sitten odottaa viikon saapuvaksi tai hakee sadan kilometrin päästä?K-rauta ei ole kyllä työkalujen hankintaan sopiva paikka, senverran näkyy olevan täälläkin päin hinnat korkeat.
Mut toi akkupaketti on jo yliveto!![]()
Eipä tartte netistä etsiä halvinta eikä hakeakaan kuin pari kilsaa kauempaa.Se kun on tarvis heti eikä huomenna niin ostettava lähimmästä kaupasta mistä löytyy. Ja pääseekö siinä palkoille jos netistä tunninkin etsii sitä halvinta ja sitten odottaa viikon saapuvaksi tai hakee sadan kilometrin päästä?
K-Raudan hinnoitteluun täytyy vielä kääntyä kun kävi joskus semmoinen juttu, että katkesi asiakassuhde (eri kauppa kuin tämä mistä hain akut). Seuralla oli tarve kahdelle vanerilevylle ja ne haettiin ja sanottiin kauppiaalle, että laittaa sitten kunnon alennukset. Lasku kun tuli niin hinta oli kuuden levyn hinta ja laskutti vielä aiemmin haetut turvaliivitkin toiseen kertaan.
Uteliaisuus heräsi...niin passaako kysyä että mikä malli mahtaa olla kyseessä? Ois ehkä hankintalistalla epäkesko...Makitan 150mm epäkeskohiomakone 5mm iskulla.
Hioin äsken puisia osia vähän enempi, niin ensituntumalta vaikuttaa että hinta/laatusuhde olisi ok.
Akku tuossa vyöllä ja käden ote paljon parempi, kuin entisessä tornimallissa jossa tuntu että pirruutta on suunnittelija tehnyt.
Ei varmasti voi luottaa ellei pääse kokeilemaan.Vihreät 18v bosch akku värmeet. Kai niissä voi luottaa että 2017 hankitun poran akut on yhteen sopivia nykypäiväisten vihreiden koneiden kaa? Äkkiä kattoen ulkomuodossa voi olla eroa.
Nykyisissä vihreissä on mitä ilmeisemmin erilainen, kun nykyinen on se Power For All -kiinnike. Ellei Power For All sitten ole juurikin Boschin kiinnike alunperin.Vihreät 18v bosch akku värmeet. Kai niissä voi luottaa että 2017 hankitun poran akut on yhteen sopivia nykypäiväisten vihreiden koneiden kaa? Äkkiä kattoen ulkomuodossa voi olla eroa.
Vihreät 18v Boschit on olleet tota power4all:a ainakin jostain noin 2014 asti, muistikuva sanoo että mulla vanhin oma vois olla leimattu 2011 mut tästä en mee takuuseen.Ei varmasti voi luottaa ellei pääse kokeilemaan.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.